Hvordan straffe Anders Behring Breivik?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Hva syns dere er en passende straff?

Etter den tråden om de 2 guttene som brutalt drepte en liten gutt i england så sa veldig mange at de må i fengsel, rehabiliteres og så kunne gå som frie menn etter endt soning på ca 20 år..

Har dere lyst til å møte på han om 20 år? Når deres barn er store nok til å dra på AUF møter f.eks?

Fortjener han en ny sjanse etter han er blitt rehabilitert som de to guttene dere mente skulle ha en ny sjanse??

En passende straff får han jo ikke i dette landet, men forhåpentligvis får han forvaring, og kommer ikke ut i gatene igjen.

Forvaring er en fin ting, da kan det være han må sitte innelåst lengre enn 21 år...

Stappe en kubbe oppi rævva hans hadde vært en fin straff.
Det er helt SYKT at den jævlen skal sitte på 'hotell' etter det han har gjort....

håper han får forvaring og aldri blir funnet skikket til ut igjen

CuriosityKillTheCat skrev:
håper han får forvaring og aldri blir funnet skikket til ut igjen

stor sannsynlighet, med mindre Norge som alltid skal være så snille finner ut at "alle " fortjener en ny sjanse.....

Jeg håper han får lovens strengeste straff. Og kan egentlig ikke forholde meg til at det ikke skal skje.

Ser og hører folk snakker om 21 års fengsel, og det går jeg ut fra at han ender opp med.. hvis ikke tror jeg det er noe steingærnt her et sted. Men det er vel noe sånn forvaring eller noe i tillegg han kan få? I så fall håper jeg det.

Kan ikke så mye om lover og regler og slikt, men vil ikke tenke på hva som skal til for å få maks-straff hvis ikke dette er "nok".

Det er en regelrett hån mot de berørte om han ikke for forvaring. Han har 91 menneskeliv på samvittigheten.
Akkurat i denne saken skulle jeg ønske at vi hadde hatt dødstraff for denne type tilfeller. Ja, man kan si at vi ikke er noe bedre da, eller at han slipper billig unna. Men, jeg er lite lysten på å bruke mere ressurser på et slikt menneske.

Først av alt: Hvordan kan du sammenligne to tiåringer og en voksen mann som tydeligvis har en formning om hvorfor han har gjort det han har gjort?

En straff får han uansett, for om ikk rettsvesenet sperrer ham inne, så vil noen garantert ta ham av dag. Jeg sier ikke det er rett, men dt vil definitivt skje.

Hva han FORTJENER vil ikke jeg legge meg oppi en diskusjon om..

Hmmm... Hva er en passende straff for en som har 91 liv på samvittigheten ,pluss mange skadde ,pluss alle de som har fått traumer etter denne hendelsen?

Hva med å tømme Utøya for folk ,slippe han løs der - å fortelle alle de foreldre som har mistet sine barn at det er der han er...
Jeg vil at han skal føle REDSEL ,smerte og forhåpentligvis en forståelse for andre menneskers smerte før han SAKTE og smertefullt blir tatt av dage!!!

Ellers må vi endre strafferammene i landet vårt. 21 års fengsel for drap - og så gange det opp med antall drepte ,da slipper han aldri mer ut!

En person som er i stand til å gjøre dette bør så absolutt ikke få noen "ny sjanse" om 21 år.. Kan ikke forstå annet enn at han får norges strengeste straff, noe jeg personlig synes er en altfor "lett" straff. Han har tross alt regelrett henrettet og skutt 86 ungdommer. Skulle gjerne innført dødstraff i dette tilfellet, selv om mange mener det blir for lettvint for han. Men ærlig talt, jeg driter i hvordan han har det. Jeg vil bare fjerne slike personer fra verden. Et så kaldblodig og sykt menneske kan vi aldri slippe ut blant folk igjen.

Det eneste rettferdig  ville være at han ALDRI ALDRI ALDRI
vil komme ut i samfunnet og kunne gjøre ugjerninger igjen.

Det finnes ikke en rettferdig straff for noe sånt, ingen straff er streng nok. For min del synes jeg det er viktig å ikke bli fanget av hatet og la det spre seg som et virus. Vi må fokusere på å holde sammen og være sammen med og viser kjærlighet til familie og venner og andre landsmenn. Det er en stor tragedie som har skjedd, finnes ikke ord for det i grunnen. Vi må gi rom for sorgen og sjokket... -men prøve å ikke slippe hatet til, selv om det er veldig lett å gjøre. 

LittleJ. skrev:
Stappe en kubbe oppi rævva hans hadde vært en fin straff.
Det er helt SYKT at den jævlen skal sitte på 'hotell' etter det han har gjort....

Det kan det hende han liker..

Om han kommer til og bo på noe hotell tviler jeg på, det fins folk i fengsel også som sikkert ikke tåler trynet på mannen. Men om han da soner 21 år og blir sluppet fri, så tviler jeg på at han kommer til og leve noe lenge med tanke på alle de pårørende som sitter igjenn.

ooh, men nå mener jeg ikke kubbe som i vedkubbe, men som en dynamitt kubbe for så å tenne på! ;)

Jeg er glad det ikke er jeg som skal bestemme straffen hans..
Men jeg vet hva jeg skulle gjort med han.

Jeg ønsker han like mye smerte og sorg som han har påført alle berørte og ofre. Må han brenne i helvete for evig og alltid.

LittleJ. skrev:
ooh, men nå mener jeg ikke kubbe som i vedkubbe, men som en dynamitt kubbe for så å tenne på! ;)

Men det kan vi like.. så den er OK.. men han må ikke dø av det.. det blir for lett..

Back
Topp