hvordan steker dere

lille iskaffe

Forumet er livet
laksefilet? I panne eller foilie? Har bare stekt i panne.Evt hvor lenge stekes den i folie?

Har aldri stekt i panne, men pakket den i folie og stekt i ovnen. Tar det vel på ca. 175 grader, så kommer det an på størrelsen[&:][:D]

ORIGINAL: helen79

Har aldri stekt i panne, men pakket den i folie og stekt i ovnen. Tar det vel på ca. 175 grader, så kommer det an på størrelsen[&:][:D]

Samme her.. men tar ofte litt sitronpepper på.. litt dill.. og en klatt rømme på :) Kjempegodt!!

Tja et kvarter i folie kanskje. Er bare å se på den så ser du om den er ferdig. [;)]

Steker den i ovnen med folie, en klatt meierismør, litt sitronpepper og salt...avogtil rømme.
ca 180grader  i 30-40 min om den er dypfryst

kjempe godt å ta det i lang panna i ovnen!!

ORIGINAL: helen79

Legger de i ei form med folie over. Har i sitronpepper, løk og litt smør. Usikker på grader og tid jeg...men følger jo med det slik at det blir passe stekt. [:D] Bruker kokte poteter, kinakål/icebergsalat og rømme som tilbehør...kjempegodt. (på sommeren grilles de i folie på samme måte)

ORIGINAL: Lissyjane

Om du skal steke laksen i ovnen så trenger du ikke folie. Den blir mye saftigere uten.

Enig! Da blir den stekt og får stekeskorpe i ovnen, pakket i folie blir den kokt liksom, blir så dvask da.

Steker laksefilet på 200 gr i 15 min

ORIGINAL: Lissyjane

Om du skal steke laksen i ovnen så trenger du ikke folie. Den blir mye saftigere uten.

Sånn gjør jeg det også. I ildfast form gjerne, med litt smør og løk i...

Back
Topp