Hvordan startet fødselen sist..

Sånn var jeg også med nr 2, siden nr 1 startet med skikkelig Hollywood-splæsj [emoji28]
Men med nr 2 startet det med rier, og de tok vannet på sykehuset.
Av en eller annen grunn, så venter jeg på at vannet skal gå denne gangen også, enda det ikke var sånn det startet sist!
Tenker at vannet må gå denne gangen også.. Men får forberede med på rier også som start.. Gikk fødselen fortere når det startet med rier?
[emoji39]

Tenker at vannet må gå denne gangen også.. Men får forberede med på rier også som start.. Gikk fødselen fortere når det startet med rier?
[emoji39]

Både ja og nei [emoji28]
Jeg gikk faktisk med rier i 6 dager uten åpning med nr 2... Men altså, denne gangen har jeg hatt kvelder/perioder med rier allerede frem og tilbake i 6 uker.... [emoji15] Det er visstnok vanlig med tvillinger [emoji85] Men føler ikke det er vanlig med én i 6 dager heller..
MEN, den dagen jeg faktisk fikk åpning, så gikk resten av forløpet mye raskere med nr 2 enn nr 1. De tok vannet på 4 cm, og ca 5 timer etter var han ute. Med nr 1 tok det 17 timer fra vannavgang til pressrier (endte med haste ks da jenta satt bom fast med navlestrengen 4 ganger rundt halsen).

Så med andre ord - to totalt forskjellige fødsler, og denne blir nok ikke lik noen av dem, tenker jeg [emoji28]

Med storebror startet fødselen etter jeg hadde lagt meg(slimproppen gikk ettermiddagen før). Jeg våkna kl 01.35 med smerter i magen, noe jeg kom fram til var rier. Når jeg gikk på do, oppdaget jeg at det kom litt fostervann. Fostervannet kom litt etter litt fram til han kom ut.
Prøvde å legge meg litt nedpå igjen, men det gikk ikke i det heletatt.
Vekte barnefar og sa at vi måtte ringe føden, der sa de at det bare var å komme inn. Da jeg kom på føden roet riene seg og de vurderte å sende meg hjem i 3 - halv 4 tida på natta. Storebror kom kl 08.11 morgenen etterpå, 6 1/2 time etter det startet. Jordmødrene var ganske glade for at de ikke sendte meg hjem igjen på natten.
Jeg gjorde ikke noe anderledes enn tidligere dagen før.

Den startet av at vi hadde sex og jeg fikk en heftig orgasme. Sovnet etter, selv om orgasmen satte i gang mye kraftige kynnere. Noen timer etter våknet jeg av smerter (rier).

Begynte å lekke fostervann da jeg sto opp dagen før termin. Lakk litt og litt utover dagen, og fikk menssmerter og etter hvert rier som ble vonde på kvelden. Dro inn til føden på natten og babyen var ute like før kl 12 på termin Slimproppen merket jeg forresten aldri noe til. Håper det starter med vannavgang nå også. Synes det var ganske greit :)

Her startet det med spontan vannavgang kl.3:30 på natten, av typen ordentlig "Hollywood-splæsj"! Riene begynte ca.kl.7. Gikk 2 timer fra 3 til 4 cm åpning. Deretter 2 timer fra 4 cm til full åpning. Så fulgte ca.20 min med pressrier før han var ute. Totalt sett en veldig fin fødselsopplevelse, selv om det ble nokså heftig de siste timene.

Back
Topp