Hvordan startet fødselen sist..

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Hvordan startet fødselen sist,for dere som har født før og gjorde dere noe spesielt dagen før fødsel.feks?

De to gangene jeg har født vaginalt, så har slimproppen gått litt før (2 dager, kanskje?), og så har det kommet mer og mer regelmessige og vondere kynnere som etterhvert kunne kategoriseres som rier. Ingen andre tegn.

1) våknet om morgenen med rier. Husker ikke hva jeg hadde gjort dagen før.
2) vannet gikk kl 18.30. Hadde styra hele dagen med å gjøre klart rommet til eldste, var ferdig 2,5t før [emoji28]

Jeg ble satt i gang.. men slimproppen hadde gått to dager i forvegen. Jeg trodde jeg hadde kynnere i starten, men skjønte raskt at det var feil da vannet gikk og smertene kom i samme smell :p

Ble satt igang. Men dagen før gikk slimproppen etter sex og hadde en blødning og 2 cm åpning. Når jeg ble satt igang hadde jeg 3 cm og var moden så de tok bare vannet[emoji4]

Startet med at slimproppen gikk om natten da jeg var på do. Senere på natten startet riene.

Dagen før hadde jeg fått fotsoneterapi av mormor i mamma sitt bursdagsselskap :D

Fikk ganske kraftige masrier etter sex to netter før fødsel. Som kom tilbake natten før. Og som må ha gjort sitt for da jeg kom inn på føden på dagen var det 6 cm åpning. Men de regelmessige og kraftige riene startet da vannet ble tatt.

Nr 2 startet med rier på sykehuset i påvente av igangsettelse.

Alle mine tidligere har starter med rier. Hatt amniotomi ved alle tre.
Denne gangen startet det med rier og masse blod

Min fødsel startet med vannavgang ca en time etter jeg hadde lagt meg. Hadde hatt masse energi den dagen, rydda i kjøkkenskap og boder og kjørt bort søppel. Ingen tegn på fødsel før vannet gikk. Første sjekk på føden 9 cm åpning og baby ute under 6 timer etter at vannet gikk [emoji28] Drømmefødsel.

Nr 1: Vannet gikk i sekundet jeg la meg for kvelden (37+6), skikkelig «hollywood-splæsj!» [emoji28] Riene startet i løpet av natta.

Nr 2: Startet med rier ca 6 dager før fødsel. Vi snakker intense, smertefulle rier (jeg gråt!), men de lagde ingen åpning.. 37+0 skulle jeg igangsettes, men da åpnet det seg av seg selv, og de tok vannet på sykehuset ved 4 cm.

Gjorde ikke noe spesielt før noen av dem kom.

Begynte med maserier på dagen. Regelmessige rier på ettermiddagen. Inn på sykehuset om natten. Rier hele natten og neste dag. Fødte natten etter.. veldig lang fødsel jeg ikke unner noen.

Nr 1: startet med udefinerbar ryggvondt som jeg etterhvert la merke til kom og gikk. Hadde så maserier/modningsrier i ca 24 timer før det tok seg opp.

Nr2 igangsatt

Natt til fredag fikk jeg ikke sove, kraftige kynnere hele natten.. Mannen var på nattevakt så lå der alene.. Når jeg stod opp på fredagen kjente jeg at det rant litt, har i etterkant forstått at dette var starten på tidlig og sakte vannavgang.. Roet seg når mannen kom hjem..
vi gikk rundt på det lokale senteret den fredagen, men ikke noe videre.. Lørdagen fortsatte den sakte vannavgangen, jeg vasket vinduene på utsiden før jeg ringte føden da jeg var litt usikker på om det var vannavgang.. Kom inn på sjekk og det ble CTG, blodtrykk og blodprøver. Viste seg da at jeg hadde fått lett preklamsi og infeksjon.. Ble lagt inn.. Søndag formiddag skulle jeg settes i gang, men hadde fire cm når de skulle gjøre det, jordmor hadde ikke skjønt at jeg hadde maserier (høy smerteterskel). 13 timer senere var hun ute med med vaccum. Hadde en perfekt fødeepidural [emoji1362]

Nr 1: vatnet gjekk tidlig om morgonen 1 mnd før termin. Etterfulgt av rier og gutten var ute 3-4 timer etterpå. Var 1. juledag, så hadde spist pinnekjøtt dagen før [emoji4]
Nr 2: starta med rier om kvelden, jenta kom under 3 timer seinere. To dager før termin. Hadde levert heimeeksamen samme dag.
Veldig spent på korleis denne starter og om me rekk fram til sjukehuset. Vert på sjukehuset i under ein halv time med dei to andre. Lang reiseveg.

Sist startet det med vannavgang tidlig om morgenen og hadde løpt på do flere ganger den natten og var dårlig i magen.. Så nå går jeg rundt og tror at vannet skal gå når som helst [emoji23] men det kan vel starte helt annerledes med nr 2 [emoji28]

Sist startet det med vannavgang tidlig om morgenen og hadde løpt på do flere ganger den natten og var dårlig i magen.. Så nå går jeg rundt og tror at vannet skal gå når som helst [emoji23] men det kan vel starte helt annerledes med nr 2 [emoji28]

Sånn var jeg også med nr 2, siden nr 1 startet med skikkelig Hollywood-splæsj [emoji28]
Men med nr 2 startet det med rier, og de tok vannet på sykehuset.
Av en eller annen grunn, så venter jeg på at vannet skal gå denne gangen også, enda det ikke var sånn det startet sist!

Vannet gikk da jeg var hos svigers[emoji43] det ble ganske vått over alt, gutten ble født med KS 52 timer senere.

Back
Topp