Hvordan startet fødselen din?

førstegangsmamma

Andre møte med forumet
Er det noen som har født tidligere og vil fortelle om hvordan fødselen startet når dere fikk deres første barn?
Er selv gravid i uke 39 + 4 og går bare rundt og venter på tegn på at fødselen er i gang..
Begynner å bli utålmodig, har så lyst til å holde barnet mitt i armene mine :)
 
Våknet en morgen av rier, ingen tegn som jeg fikk med meg på forhånd :)
Lykke til, spennende dager framover :)
 
Våknet fire på morningen vont i magen,viste seg å være rier :) dagen før gikk slimproppen. Jeg var 39 +1
 
Hadde ingen tegn til fødsel i det hele tatt før jeg våknet av rier kl 02 om natten, natt til termindagen:)
 
Her startet det med noe som kunne minne om sterke menssmerter. Disse ble bare sterkere og sterkere og viste seg å være rier ;)
 
Starta med blødning (tegningsblødning eller hva det heter) mandagen og på fredages morgene
 
Våknet midt på natten av at jeg trodde jeg hadde tisset på meg! Det var da vannet som hadde gått ;)
 
jeg gikk vel i tre uker å så etter den berømte slimproppen hver gang jeg var på do. Plutselig så jeg no slimlignende(ekkelt) og etter en time begynte riene...lå med rier i to døgn og lillegull var stjernekikker så hun festet seg aldri. Jeg håper virkelig neste fødsel blir bedre, men fytti å det er verdt ALLE smertene...uff, håper jeg ikke skremte deg nå...men husk! ALLE FØDLER ER FORSKJELLIGE!!!! PS: jeg anbefaler å IKKE se på fødsel på tv når du sitter å har rier...
 
Våknet midt på natten av at jeg trodde jeg hadde tisset på meg! Det var da vannet som hadde gått ;)

Samme her, bare jeg kom meg opp fra senga og halvveis til toalettet og det var på morgenen.. :)

Sent from my HTC One V using BV Forum
 
vannet blei tatt på sykhuset dagen før termin.. tok 5min og det var igang..
 
Med begge mine to gutter startet fødselen med at vannet gikk. Med førstemann gikk vannet mens jeg lå og sov midt på natten i uke 36 (våknet brått da), mens med minstemann gikk vannet da jeg lå og slappet av på sofaen om formiddagen tre dager før termin :)
 
Våknet midt på natten på termindato av at vannet gikk!
 
Tips

1. Ikke les for mange fødselhistorier! Man hører stort sett mest om de fødslene som er litt verre enn gjennomsnittet! Det beste er å tenke positivt på fødselen, for psyken spiller også en liten rolle på hvor vondt man føler en fødsel kan være. Er mann redd og gruer seg, spenner kroppen seg unødvendig mye..noe som vil gjøre at du vil få mere smerter. Beste er å prøve å slappe av, og ta det som det kommer:)
2. Så fort du føler deg usikker, om det er fødsel eller ei.. Ring føden! Hør hva de mener. De er der for å hjelpe!

Her gikk slimproppen midt på formiddagen.. Hadde ingen rier eller noe i løpet av dagen. Alt var helt som vanlig. Tenkte vel egentlig ikke så mye mere over det..

natten kom og jeg hadde plutselig vondt i ryggen, sammenlignet dette med kink i ryggen.. Ringte føden 3 ganger denne kvelden og sa dette.. samt jeg følte det skjedde noe med kroppen min. Men var ikke sikker på om det var fødsel eller ei. De mente jeg skulle vente til jeg merket noe ordentlig.. for jeg hadde det egentlig ikke noe vondt i det hele tatt.. Jeg var ute og luftet hunden og ringte føden for tredje gang den kvelden, de nektet egentlig å ta meg i mot. De trodde det ikke var en fødsel i gang ut ifra hva jeg sa...og mente jeg virket for oppegående til å komme inn.

Da sa jeg at jeg kommer uansett hva dere mener, jeg vil bli sjekket. Kjenner min egen kropp.. og dette er ikke som det skal!

Kom på sykehuset.. tok meg i mot etter at jeg hadde ventet 10 min, og første hun sa til meg.. "tror ikke det blir noe fødsel på deg i dag".. men hun sjekket meg, så plutselig veldig overrasket ut..

" du må rett opp på føden, fødselen din er i gang!, du har full åpning! "

så fra da de skrev meg inn, tok det unnerkanten av 2 timer før vårt lille under kom til verden! Med andre ord, en drømme fødsel! Hadde svært lite smerter. Og som jordmødrene sa.. vedlig uvanlig at en førstegangsfødene har en så rask fødsel.

Så mitt absolutte tips! kjenn på kroppen din! stol på deg selv! Hvis du føler at ting ikke er som det skal, ring og hør, evt få de til å sjekke deg! Ingen som vil føde på vei til sykehuset!:)
 
Hadde falske rier nesten hver kveld i ei uke, og bare ventet på at det skulle starte skikkelig(det ga seg alltid når jeg la meg)... En morgen kl.05 står jeg opp med sambo for å si hadet til han da han skulle reise på jobb, også måtte jeg jo tisse også da :p Legger meg igjen, og våkner kl.06.10 av at jeg har rare menssmurringer i magen og ryggen.. Det ble sterkere og sterkere, og utviklet seg raskt til rier :) Dette var i uke 38 :)
 
Begge gangene har det startet med rier på kvelden eller på natta..første gangen tok de vannet 1 døgn før han kom ut,han var stjernekikker og det endte i HS. Andre gangen gikk vannet 42 min før han var ute.eldste kom 12 dager over tida og minste kom 3 dager før..
 
Våknet på natta av vannavgang, -i senga!!! :S 2 netter senere våknet jeg på natta med rier 37+3:)
Hadde hatt tisselaken i senga i noen uker allerede da, men akkurat den natta vannet gikk hadde jeg vasket det for sent til at jeg kunne legge det på til natta. Typisk! ;)
 
Vannet gikk kl 04:10.. Riene kom og ble vonde ca. 04:30.. Var på sykehuset i fem, halv seks tiden.
Begynte å presse kvart over elleve, og babyen var ute kvart på tolv :) Kjempeflott fødsel!
 
Jeg hadde kynnere natten før. Var da i uke 37, så jeg regnet jo med at det ville gi seg.
Men kynnere ble til rier og litt lyserosa spotting.
Og da jeg stod i kø i matbutikken med øm korsrygg, forstod jeg at kanskje jeg burde ringe føden for en sjekk.
Sa til barnefar at han kunne ta det med ro på jobb, men at jeg ville ringe føden.

Da vi kom til føden var det rett på fødeavdelingen med 5 cm åpning! Jeg ringte familien, men de trodde ikke på meg. Det var jo tre uker for tidlig!
Men tre timer senere var barnet vårt født. Vannet gikk på sykehuset.
 
Back
Topp