Hvordan starter vannkopper

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Hallo..
Hvordan starter vannkopper??
Sitter her å ser på Noah og han har en del " UTSLETT"  i ansiktet + at han er veldig grinete nå..

Vi var sammen med noen barn for 14dager siden som nettopp var ferdig med sine vannkopper..
Er muligheten for at han er smittet nå da ??

prikkene blir kviselignende først... så ser de ut som blemmer... så kommer det skorpe på... utviklingen skjer fort. Og de finner prikkene på alle stadiene, fordi de kommer til forskjellig tid.

Når den siste prikken har fått skorpe på så smitter det ikke lengere.

Bedre å ha det som barn, enn å få det i voksen alder!

Ja greit å bare bli ferdig med det om det er det som er på vei..
Han har ett par ope ved munnen og panna..Men er ikke noe veske i de..

Da barna her hadde det la vi merke til en "kvise" på ryggen til største på formiddagen...
Innen kvelden var den blitt vannkoppe,og flere "kviser"...
Som fortløpende ble til vannkopper og fler...Dette var 3 uker etter vi hadde vært hos noen som hadde det...

Men om barna der var ferdig med vannkoppene,og alle var tørket ut...Så er det ikke lenger smittsomt...

Da Andrea fikk det begynte det med bittesmå røde prikker, så utvikla de seg til litt større dagen etter. Hun fikk de da hun var 7 mnd, og var ikke spesiellt plaget av dem. Ingen feber, ingen veskende sår.. Ble litt sutrete om kvelden da det klødde litt, men var ferdige med dem etter en uke.

God bedring i alle fall da [:D]

hadde vannkopper for noen år siden. da startet det med at jeg ble slapp og trøtt(hadde jeg vært liten så hadde jeg sikkert vært grinete da[:D]) fikk en liten prikk på magen når jeg våknet om morningen, på ettermiddagen så bare var jeg en eneste prikk, hele ansiktet, hele kroppen inni ørene, nesen, munne halsen , nedentil, ja over allt.
alle prikkene kom på en dag hos meg.

god bedring[:)]

ORIGINAL: Tvilling74

Hallo..
Sitter her å ser på Noah og han har en del " UTSLETT"  i ansiktet + at han er veldig grinete nå..

Vi var sammen med noen barn for 14dager siden som nettopp var ferdig med sine vannkopper..

vannkopper starter som oftest i fjeset som utslett, så blir det veskefylte blærer som det går hull på. vannkoppene kommer som klaser og noen får det veldig lett og noen får det hard. men etter 12 dager så er de smittefri..
men om gutten din har fått vannkopper, så må du IKKE bade han, for vannkoppene formerer seg når de bader om det går hull på de. bare vask han med en klut...

vilja hadde mild grad men det har ikke oda

ORIGINAL: tittilotta

Hallo..

vannkopper starter som oftest i fjeset som utslett, så blir det veskefylte blærer som det går hull på. vannkoppene kommer som klaser og noen får det veldig lett og noen får det hard. men etter 12 dager så er de smittefri..
men om gutten din har fått vannkopper, så må du IKKE bade han, for vannkoppene formerer seg når de bader om det går hull på de. bare vask han med en klut.

Tusen takk skal du ha..
Da skal jeg ta å følge med her..
Han er ganske slapp og grinete,men ser ikke noen flere prikker..
Får se han ann utover dagen/ kvelden da..

God bedring til dine barn hvis de har det ennå..

Hos Andrea ble de ikke væskefylte, vi smurte med "hvitvask" fra dag 2 som vi kjøpte på apoteket. Og de bare tørket ut [:)]

Hallo..

men om gutten din har fått vannkopper, så må du IKKE bade han, for vannkoppene formerer seg når de bader om det går hull på de. bare vask han med en klut.

Tusen takk skal du ha..

tusen takk... vilja er heldigvis ferdig men oda fikk det for tre dager siden.. om han klør masse så ring til legen for å få resept på mikstus som er klødempende.. oda går på det nå og det hjelper masse... hvitvask og sinkspray er kjekkt å ha, og har du ikke det så ha potetmel på blemmene.. det demper kløen iallefall..

Hallo..

Tusen takk skal du ha..

tusen takk... vilja er heldigvis ferdig men oda fikk det for tre dager siden.. om han klør masse så ring til legen for å få resept på mikstus som er klødempende.. oda går på det nå og det hjelper masse... hvitvask og sinkspray er kjekkt å ha, og har du ikke det så ha potetmel på blemmene.. det demper kløen iallefall..

Tusen takk for gode råd..
Skal følge med på han, akkurat nå så sover han litt..

Back
Topp