Hvordan står det til med fødebagen, jenter? =)

Fullrulle87

Blir kjent med forumet
Er alt pakket og klart? - Eller er det ikke et tema enda? =) Her er minis saker i boks, men min bag er så vidt påbegynt. Har laget utallige lister, men får meg liksom ikke helt til å fortsette. =)
Hva har dere pakket/tenkt å ha med?

Ja den er så godt som klar :) Både min og baby sin. Er 36+2 idag så tenker det er greit å ha alle nødvendige ting i hus, og med ting i hus tar kontrollfreaken i meg overhånd og alt finner vei ned i rett bag fortest mulig :p

TIl meg selv har jeg pakket:
- nettingtruser og ekstra bind(vi får ikke truser på sykehuset her og jeg synes det er greit med litt ekstra så jeg slipper løpe frem og tilbake hele tiden, da jeg har opplevd de bare gir 2 om gangen)
- paracet og andre medisiner jeg bruker
- toalettsaker som shampoo, deo, krem, sminkefjerner osv. Sminke blir pakket i siste liten.
- Klær, løse og behagelige skjørt og kjoler er veldig greit synes jeg med strømpebukser til. Strømpebuksen hjelper å holde bindet på plass :p men også ammesingletter, cardigan, strømper og jogge-/pysjbukse. Har med litt ekstra skift da jeg hadde noen blodige uhell sist :p
- Ammebh, ammeinnlegg(både ull og engangs)
- Innesko
- Ipad, lader, lommebok og helsepapirer blir pakket i siste liten og jeg har derfor gjort klar en siste liten-liste så jeg slipper glemme noe :)

Til baby:
- 2x body og 2x bukser
- 1 pyjamas
- sokker
- 1 innelue og 1 utelue
- Gulpeklut og inneteppe
- Ulldress til å reise hjem i
- Engangskluter + babyolje som jeg kan vaske med under bleieskift. De har bare sånne harde tørkepapir på barselhotellet, som jeg synes var veldig vonde å bruke.
- Tutt

tror det var det :p

Har ikke pakket enda, men har begynt å kjøpe inn det jeg skal ha med så jeg har det liggende klart. Er bare 32+4, så trenger vel ikke å begynne å pakke helt enda :) Tror jeg har alt jeg skal ha med til lille klart.
Har skrevet liste over hva jeg skal pakke ned her en plass tidligere. Orker ikke skrive det på nytt :p

Åh, ennå en tråd for å gi meg dårlig samvittighet for at den står upakket:)

Nei da, ny tråd for å sparke meg i rævva til å få gjort det!!!!

Idag er dagen det skal gjøres!!!!!

Har pakket det viktigste- klär som babyen kan reise hjem med, en smokk og koseklut som lukter hjemmet vårt. Han får jo låne klär på sykehuset under oppholdet og alt av pleieartikler og bleier får vi så lenge vi er der. Ellers har jeg pakket undertöy, tannkost, örepropper, brystskjold, krem, pumpe og en flaske. Mangler masse, men haster ikke. har et haaaaaaaaaaaaaav av tid.

Fødebag??
Ikke begynt å tenke på enda, er jo HELE 5 uker igjen..
Jaja, jobber best under press har jeg hørt, så kommer vel i mål med den og skal dere se :-)
Merker jeg er langt mer avslappet nå på fødsel nr 5 enn jeg var med nr 1 eller 2 ja..
Tar det som det kommer her vi..
Men vil jo samtidig at lillemor skal komme nå......:p

Har begynt ihvertfall :) pakket det meste hva baby trenger og noe til meg selv. Men satser på at det meste snart er på plass :)

Ferdig og klar! :)

klær til meg selv (pysj bukse, joggebuske, vanlige singleter, amme singleter, cardigans, sokker, nettingtruser)
Toalett saker (sminke, sminkefjerner, såper, bind, ammeinnlegg, tannkoster til meg og sambo + tannkrem, hårføner, brystkrem osv)
Litt brus og snax til min kjære.
Mangler å hive oppi ladere, og ipad, kamera.. håper ikke jeg har glemt noe viktig nå! :p

Til mini
1 heldress i super deilig ull
2 hele antrekk
2 gulpekluter
1 par klorevotter
2 pysjamaser
2 par ullsokker
1 smokk
bleieskift til hjemturen
1 ullteppe
hentesettet
hjemmestrikka ute dress til hjemturen
3 luer, fordi jeg var så usikker på størrelse!
Så kommer storebroren inn med første bamsen til babyen. den er allerede valgt ut og innpakket (skulle sett hvor stolt han var i butikken <3)

Tror det var det.. bilstolen skal settes klar i garasjen sammen med posen nå snart. Blodtrykket mitt er på vei opp, og ødem blitr verre og verre, så nå føler jeg for å få set klart så jeg slipper å ende opp tomhendt som sist! :P

Har begynt å tenke på den og skrevet en liste over hva som må handles inn! Bagen er funnet fram :P Har ikke kommet lengre, tror ikke det er noe hast her i gården. 5 uker til termin i dag og førstegangs. Satser på at den er ferdig pakket neste uke :)

Har nesten alt i hus :) Må vaske litt babytøy og handle inn noe lite til meg selv. Ellers er det egentlig berre å hive alt oppi bagen!! Har nok god tid enda :p

Har ikke begynt ennå, men er fortsatt over 7 uker til termin (og storebror kom en uke etter termin), så føler jeg har god tid foreløbig :)

Uff ikke begynt,men jeg har begynt å tenke på
Den og tenkte jeg skulle begynne å handle inn og begynne å pakke den sånn snart ! ;p

Back
Topp