Hvordan står det til med dere?

• Trådstarter Trådstarter M#
  • Opprettet Opprettet
Så godt at dere skriver om dette.

Jeg er fortsatt litt kvalm, litt ømme pupper og veldig trøtt. Men kvalmen har blitt mye bedre på kort tid, og det bekymrer meg.

Veldig paranoid i dette svangerskapet. 19 dager til neste ul.

Men gynekologen sa til meg (før jeg fikk mindre symptom) at mange mister symptom rundt uke 9-10. Og at det er helt normalt.

I tillegg har jeg hørt at etter at man har hørt hjerte er sjansene for st det går bra mye høyere,

• Liker
Reactions: M#
Så godt at dere skriver om dette.

Jeg er fortsatt litt kvalm, litt ømme pupper og veldig trøtt. Men kvalmen har blitt mye bedre på kort tid, og det bekymrer meg.

Veldig paranoid i dette svangerskapet. 19 dager til neste ul.

Men gynekologen sa til meg (før jeg fikk mindre symptom) at mange mister symptom rundt uke 9-10. Og at det er helt normalt.

I tillegg har jeg hørt at etter at man har hørt hjerte er sjansene for st det går bra mye høyere,

Ja, er litt godt å høre hvordan andre har det, og at symptomene varierer såpass mye som de gjør. Du er nok bare heldig at kvalmen har gitt seg litt :)
Dagene går så sakte når man går og venter på ultra! Men alt er sikkert i skjønneste orden ♡

Er på tredje uka med 100% sykemelding, fortsatt kvalm hele dagen, men har begynt å gi seg noen kvelder, så det er godt. Ellers har jeg gått en uke uten bh pga ømme pupper, men har brukt bh igjen i dag :p litt trøtt innimellom og litt murringer, men ellers fornøyd så lenge jeg får gjøre ting i mitt tempo, det lille jeg orker. Fikk gått en liten tur i dag, og samboeren overraska med kalender, så her er humøret på topp på tross av formen :D
Godt å høre om at alt egentlig er normalt, mye/lite symptomer, symptomer som forsvinner/blir sterkere. Godt å ha noen å støtte seg på når man ikke har sagt det til så mange enda!

Blææ.. Er så kvalm i kveld :yuck: vært sykemeldt i over 1uke pga kvalme, har hatt noen bedre dager nå de siste dagene, men i dag er det verre enn noen gang :wideyed: på julebord i morra og veldig lyst til å få det med meg, så håper på en bedre dag i morra :)

Så spennende for barna deres at "julenissen" pynter huset mens de sover! ;) Skjønner godt at du er sliten i dag da!

Flott at du har funnet ut noe som hjelper på kvalmen :)
Det er like gøy og se reaksjonen deres hvert år når de står opp

Her er jeg blitt 100% sykemeldt.. er 7+3 i dag. Jeg er ekstremt sliten og mye kvalm og uggen (heldigvis ikke sånn at jeg må kaste opp!). Jeg ligger på sofaen hele dagen, og blir helt utmattet bare av å hente posten. Det kjedeligste er følelsen av å være uggen og dårlig hele tiden. Jeg må spise jevnt og trutt ellers eskalerer kvalmen. Fant akkurat ut at gulrotstaver med hjemmelaget dip funket bra! [emoji106]

Var hos jordmor i dag. Hun var veldig fornøyd med at jeg var sykemeldt og advarte meg om at det ofte varer lengre med nr 2 enn nr 1, rett og slett fordi man har en liten en til å passe på. Så vi får se hvor lenge dette varer..! Nå kommer snart lillegutt på 21 mnd hjem fra barnehagen, så jeg manner meg opp til å være mamma [emoji173]️
Ah, kjenner meg igjen! Jg har også blitt sykmeldt på grunn av kvalme nå. Ganske krevende her også med ei lita ei som ønsker sitt. Hun har i tillegg vært hjemme fra barnehagen 4 av 5 dager denne uka på grunn av sykdom. Hånd munn og fotsykdom...det er nå dritt altså :wtf:

Ah, kjenner meg igjen! Jg har også blitt sykmeldt på grunn av kvalme nå. Ganske krevende her også med ei lita ei som ønsker sitt. Hun har i tillegg vært hjemme fra barnehagen 4 av 5 dager denne uka på grunn av sykdom. Hånd munn og fotsykdom...det er nå dritt altså :wtf:
Åh nei! :( Det er skrekken her og, at han skal bli syk. Jeg makter såvidt de få timene vi har på ettermiddagen før legging liksom. Utrolig tungt, føler meg som verdens verste mamma :( I kveld tok kvalmen helt overhånd og jeg har ikke klart å røre en finger. Får å vondt av gutten som vil at mamma skal leke [emoji174]

Jeg er ikke kvalm og har heller ikke vært det. DET bekymrer meg. Jeg går å er bekymret stort sett hele tiden.
Plutselig får jeg sterke magesmerter og tenker at nå er det gjort, men så viser det seg bare at det er luft i magen ;p
Det eneste symtomet jeg har er ømme bryster og tregere mage, pluss at jeg er trøtt da. Men trøttheten kan likegreit være noe annet.
Teller det til ultralyd om 6 dager og synes tiden går sakte. Min største frykt er at det skal være tomt.

• Liker
Reactions: M#
For meg kom kvalmen for noen dager siden. Første dag med oppkast i dag (jeg er 6+3). Har ikke lyst på noen ting. Tips til hva som fungerer å spise?

Her går det greit annet enn at jeg er så utrolig trøtt og sliten hele tiden!! Ble ganske glad når jeg kom hjem i dag og sambo sa han skulle jobbe dobbelt. Da slapp jeg å lage middag og har bare sløvet på sofaen hele kvelden! Beundrer virkelig dere som har barn å ta dere av i tillegg i denne perioden med slitsomme symptomer[emoji7]

Ellers fant jeg ut fra sambo i går at jeg snart kan vente meg ring. DET er skrekk blandet fryd! Vi har snakket om å gifte oss i lengre tid nå, men spennende når man innser det kan være rett rundt hjørnet [emoji86] [emoji87]

Jeg er ikke kvalm og har heller ikke vært det. DET bekymrer meg. Jeg går å er bekymret stort sett hele tiden.
Plutselig får jeg sterke magesmerter og tenker at nå er det gjort, men så viser det seg bare at det er luft i magen ;p
Det eneste symtomet jeg har er ømme bryster og tregere mage, pluss at jeg er trøtt da. Men trøttheten kan likegreit være noe annet.
Teller det til ultralyd om 6 dager og synes tiden går sakte. Min største frykt er at det skal være tomt.

Tror ikke du trenger bekymre deg for at du ikke er kvalm, er mange som slipper unna det :)

Lykke til på ultralyd til uka, det går sikkert bra :)

For meg kom kvalmen for noen dager siden. Første dag med oppkast i dag (jeg er 6+3). Har ikke lyst på noen ting. Tips til hva som fungerer å spise?

Huff, så kjipt :( Har hørt at ingefær kan hjelpe, og salte kjeks.. Det viktigste for mange er å spise lite, men ofte så man ikke blir sulten.. Håper du får bukt med kvalmen! ♡

Her går det greit annet enn at jeg er så utrolig trøtt og sliten hele tiden!! Ble ganske glad når jeg kom hjem i dag og sambo sa han skulle jobbe dobbelt. Da slapp jeg å lage middag og har bare sløvet på sofaen hele kvelden! Beundrer virkelig dere som har barn å ta dere av i tillegg i denne perioden med slitsomme symptomer[emoji7]

Ellers fant jeg ut fra sambo i går at jeg snart kan vente meg ring. DET er skrekk blandet fryd! Vi har snakket om å gifte oss i lengre tid nå, men spennende når man innser det kan være rett rundt hjørnet [emoji86] [emoji87]

Så deilig å bare kunne slappe helt av etter jobb!

Gratulerer med å snart ha ring på fingeren! :)

Kvalm og trøtt hele døgnet. Fikk gradert sykemelding tidligere i uken og det var helt nødvendig nå kjenner jeg. Sliter ellers med veldig treg mage, men i dag har det blitt litt bedre heldigvis. Systemet har nærmest stått stille i noen dager.:eek:
Skal på ul 8.1 så det blir spennende. Bekymrer meg ikke for spiren. Det blir som det blir, kan ikke gjøre noe uansett.:)

Jeg sleit og med treg mage og luftsmerter. Hjalp meg å drikke mer, kanskje det hjelper deg også? Fikk tipset på apoteket

Mange som sier at en skal spise litt på sengekanten før en står opp, at det skal hjelpe. Jeg klarer ikke tanken på mat da, men tar en sånn druesukkertablett men sitronsaft, så ligger jeg i fem-ti min etterpå. Når jeg da står opp får jeg en liten halvtime til å stå opp, finne en yoghurt og starte å spise litt før jeg blir kvalm igjen. Skal vist ikke spise for mange av disse tbl har jeg hørt, men en på morningen får å få i mat har funket bra hittil i allfall :)

Det er jo egentlig ganske deilig med lite symptomer :)
Graviditeten blir litt mer virkelig når man får se det med egne øyne på ultralyd!

Så tøff du er, som står på med opptrening og behandling og kjører på med graviditet! ♡

Veldig deilig. Kan være slitsomt å konstant gå rundt som en zombie, men kvalme et mye verre!

Hehe, takk. Men situasjonen min et slik at etter ulykken så kommer jeg til å må trene og ha behandlinger resten av livet, men jeg gidder ikke at det skal holde meg tilbake mer enn nødvendig. Mangler også noen operasjoner i kneet enda, skulle egentlig ta en før jul, så tenkte å vente til nyåret med å prøve på baby. Men så ble det full klaff før tenkt.

Blir godt å få tatt ultralyd og få bekreftelse på liv :-) blir faktisk mer bekymret av å være på forumet, her er det ganske mye snakk om sa og ma...

Glad for hver uke som går,så jeg kommer meg nærmere uke 12. Ikke så kvalm lengre,men trøtt,ømme pupper, halsbrann og øm i bekkenet. Blir og fort sliten i ryggen. Jobber 100% med skolebarn som har tilpasset undervisning, så er mye på beina,men har fått litt tilrettelegging allerede ☺️

Veldig deilig. Kan være slitsomt å konstant gå rundt som en zombie, men kvalme et mye verre!

Hehe, takk. Men situasjonen min et slik at etter ulykken så kommer jeg til å må trene og ha behandlinger resten av livet, men jeg gidder ikke at det skal holde meg tilbake mer enn nødvendig. Mangler også noen operasjoner i kneet enda, skulle egentlig ta en før jul, så tenkte å vente til nyåret med å prøve på baby. Men så ble det full klaff før tenkt.

Blir godt å få tatt ultralyd og få bekreftelse på liv :) blir faktisk mer bekymret av å være på forumet, her er det ganske mye snakk om sa og ma...

Tøff er du uansett :)
Artig når det sitter med en gang da! Og det går nok bra. Skjønner at man kan bli stressa av alt pratet her inne. Blir det selv! Andelen av damer som er aktive på gravidforum er sikkert overrepresentert på TUL:P

Tøff er du uansett :)
Artig når det sitter med en gang da! Og det går nok bra. Skjønner at man kan bli stressa av alt pratet her inne. Blir det selv! Andelen av damer som er aktive på gravidforum er sikkert overrepresentert på TUL:P

Mye som tyder på det! [emoji87]

Jeg har nå gått ned 4kg pga kvalmen... jeg orker ikke tanken på mat og hvis jeg spiser noe kommer det bare rett opp igjen :(

Jeg er bare veldig takknemlig fort at jeg overlevde jobb i kveld uten å brekke meg forran kunder :eek: det hadde vært krise! (Jobber som servitør)

Back
Topp