Hvordan står det til med dere andre som skal føde i janauar?

Nå kaster jeg inn håndkleet.
Fredag og lørdag sov jeg stort sett, i dag har jeg bare vært helt kjørt. Har pynta juletreet, men klarte bare noen minutter av gangen. Skulle pensle og sukre berlinerkranser, men måtte gi meg etter ett brett.
Virker som om babyen og livmora har en slags konkurranse om hvem som kan slå meg mest ut.

jeg har hørt om tilfeller hvor hg er god nok grunn. Så jeg skjønner ikke hvorfor man skal pines sånn. Har du fått tilbake den verste kvalmen på slutten igjen? Fortsetter jeg sånn her en ukes tid så blir det ketoner i urinen og dehydrering. Full pakke med innleggelse igjen. Føler meg like svak som begynnelsen igjen. Når blir du satt igang pga sv. Diabetes?
Hvor langt er du på vei nå? Jeg fikk ganske tidlig et tilbud om å bli satt i gang rundt termin i min første graviditet pga hyperemesis, da kvalmen kom ganske heftig igjen på slutten. Har du fått snakket med flere jordmødre? For enkelte er mer oppdatert på temaet enn andre:)

35+4 med tvillinger. Stortsett i god form foruten hovne bein og x-antall dobesøk om natta! Håper de holder seg inne til over nyttår :)

Jeg er sliten og lei også. Bare 34+4 på vei. Kan bli snakk om igangsetting her pga stort barn, men tør ikke helt ha troa på det for er redd for å bli skuffa. For jeg gleder meg virkelig til å bli ferdig. Er sliten og trøtt, bekkenløsning, mye kynnere og hormonell til tusen. Veldig travelt når en har en toåring fra før, så blir mye dårlig samvittighet..
Går nesten og venter og håper på at noe skal skje snart, men det kommer nok ikke til å skje

Hvor langt er du på vei nå? Jeg fikk ganske tidlig et tilbud om å bli satt i gang rundt termin i min første graviditet pga hyperemesis, da kvalmen kom ganske heftig igjen på slutten. Har du fått snakket med flere jordmødre? For enkelte er mer oppdatert på temaet enn andre:)

Nå er jeg 36+3. Denne uken skulle gå til å få det koselig til jul og bli ferdig med forberedelser og gaver. Jeg har kjøpt en julegave som er til dattera mi og den var bestilt på nett med hjemlevering. Ellers så har jeg ligget rett ut og kastet opp i et sett. Er bare oppe for å gå på do. Er hos foreldrene mine så de tar seg av toåringen fordi mannen min jobber. Mamma sa at jeg er like blek nå som jeg var i starten. Fire uker igjen idag til termin. Og har en følelse på at jeg går overtid.

Nå er jeg 36+3. Denne uken skulle gå til å få det koselig til jul og bli ferdig med forberedelser og gaver. Jeg har kjøpt en julegave som er til dattera mi og den var bestilt på nett med hjemlevering. Ellers så har jeg ligget rett ut og kastet opp i et sett. Er bare oppe for å gå på do. Er hos foreldrene mine så de tar seg av toåringen fordi mannen min jobber. Mamma sa at jeg er like blek nå som jeg var i starten. Fire uker igjen idag til termin. Og har en følelse på at jeg går overtid.
Uff, jeg vet akkurat hvordan du har det. Ring fødeavdelingen din og få snakket med en jordmor (eller ti). Etterspør noen som er oppdatert på Hyperemesis! Hør om det er mulig å få innleggelse med væske og næring, og igangsettelse grunnet hyperemesis. Hos meg tilbød de igangsettelse fordi de var de redde for at jeg ikke skulle ha energi til å føde, og det høres det ikke ut som du har akkurat nå. Du trenger en god jordmor!:Heartred

Lurer på om jeg må melde meg inn her hos dere i januargruppen. Er over termindato (uke 41 nå), og det er ingen tegn til at babyen har tenkt å komme enda. Bortsett fra ting jeg har kjent på i ukesvis.
Er jo ikke mange dager igjen av denne måneden eller året. Blir spennende om det blir 2020- eller 2021-baby :)
Hvordan har dere andre det, som fortsatt venter?

Har hatt det greit så langt, uke 37 nå og 14 dager til planlagt ks. Plages enormt med smerter i en muskel på ryggen øverst venstreside. Noen tips som kan hjelpe?

blir så lett «sliten» i denne muskelen uten at jeg forstår hvorfor, sviende smerte omentrent som ikke kan bedres foruten at jeg legger meg på siden, sitting i en tilbakoverlent stol hjelper ikke engang. Foruten det litt halsbrann og begynner bli tungt men ja ikke stort å klage på :)

Har hatt det greit så langt, uke 37 nå og 14 dager til planlagt ks. Plages enormt med smerter i en muskel på ryggen øverst venstreside. Noen tips som kan hjelpe?

blir så lett «sliten» i denne muskelen uten at jeg forstår hvorfor, sviende smerte omentrent som ikke kan bedres foruten at jeg legger meg på siden, sitting i en tilbakoverlent stol hjelper ikke engang. Foruten det litt halsbrann og begynner bli tungt men ja ikke stort å klage på :)

sitte på stor yogaball og gynge litt mens du vrir overkroppen fra side til side, uten å vri bekkenet. Pust godt inn og ut samtidig. Eller oppsøk noen som kan løse ppp i det som sannsynligvis er en slags muskelknute. Har hatt det samme i to svangerskap. Manuellterapeut/ fysioterapeut kan feks hjelpe :)

sitte på stor yogaball og gynge litt mens du vrir overkroppen fra side til side, uten å vri bekkenet. Pust godt inn og ut samtidig. Eller oppsøk noen som kan løse ppp i det som sannsynligvis er en slags muskelknute. Har hatt det samme i to svangerskap. Manuellterapeut/ fysioterapeut kan feks hjelpe :)
A

takk ja er nok en muskelknute blir litt bedre når samboer knar bare varer ikke lenge. Skal se om jeg klarer holde ut 14 dager til..

Har sliti med akkurat det samme på høyre side, en triggerball tilgjengelig til enhver tid har vært redningen her... samt en liten «saccopute» har jeg hatt med i bilen og overalt, vært totalt avhengig av press mot smerten for å kunne holde meg oppreist i mer enn 1-2t...:)

Lurer på om jeg må melde meg inn her hos dere i januargruppen. Er over termindato (uke 41 nå), og det er ingen tegn til at babyen har tenkt å komme enda. Bortsett fra ting jeg har kjent på i ukesvis.
Er jo ikke mange dager igjen av denne måneden eller året. Blir spennende om det blir 2020- eller 2021-baby :)
Hvordan har dere andre det, som fortsatt venter?
Oi, så spennende! Når hadde du termin?:joyful:

Noen som har erfaring med bekkenplager og kiropraktor? Er i uke 38 og er svært plaget med bekkenet, men har det noe for seg med behandling så nært termin?

Hadde termin lille julaften, men babyen ville visst ikke bli en julebaby :p Kanskje nyttårsbarn istedenfor?
Hva med deg, når har du termin?
Babyen kommer kanskje som en rakett den 1.?:) Spennende da! Har du fått time for igangsetting hvis fødsel ikke starter, eller venter de til neste uke med overtidskontroll?

Jeg har ikke termin før 27. januar, og forrige kom på overtid, så har egentlig troa på en februarbaby:hilarious:

Babyen kommer kanskje som en rakett den 1.?:) Spennende da! Har du fått time for igangsetting hvis fødsel ikke starter, eller venter de til neste uke med overtidskontroll?

Jeg har ikke termin før 27. januar, og forrige kom på overtid, så har egentlig troa på en februarbaby:hilarious:
Jeg har fått time 1.januar til trivselskontroll. Spennende å se om man får bruk for den timen eller ei.
Ja, det lureste er jo å innstille seg på å gå over termindato. Gikk maks over med førstemann, mens andremann kom morgenen etter termin. Så tenkte jo at tredje også kom rundt termin, men det var visst ikke babyen enig i. :cool:

Jeg har fått time 1.januar til trivselskontroll. Spennende å se om man får bruk for den timen eller ei.
Ja, det lureste er jo å innstille seg på å gå over termindato. Gikk maks over med førstemann, mens andremann kom morgenen etter termin. Så tenkte jo at tredje også kom rundt termin, men det var visst ikke babyen enig i. :cool:
Bare å hive seg over lista med kjerringråd for å sette i gang fødselen da! Legge seg ned på sofaen og spise masse ananas, kun avbrutt av en pause på soverommet når mannen er hjemme?:hilarious:

Bare å hive seg over lista med kjerringråd for å sette i gang fødselen da! Legge seg ned på sofaen og spise masse ananas, kun avbrutt av en pause på soverommet når mannen er hjemme?:hilarious:
Venter til nyttårsaften ;) Har babyen først ventet så lenge, så kan hun like gjerne vente til over nyttår!
Prøvde ut mange kjerringråd i dagene før termin, men nå har jeg roet ned. :) Er egentlig ikke så utålmodig egentlig, på tross av mange vondter/dårlig form de siste ukene.

Her er jeg igangsatt med tabletter og har små tak. Skal snart innta min tredje og ser ut som om vi får en 2020 baby. Jeg er 38+0 idag og er ærlig talt ganske fornøyd med å bli satt igang. For kvalmen gjorde at jeg ikke klarte mer. Det i kombinasjon med stor baby så ble det besluttet tidligere idag at vi prøver å tvinge denne ungen ut.

Her er jeg igangsatt med tabletter og har små tak. Skal snart innta min tredje og ser ut som om vi får en 2020 baby. Jeg er 38+0 idag og er ærlig talt ganske fornøyd med å bli satt igang. For kvalmen gjorde at jeg ikke klarte mer. Det i kombinasjon med stor baby så ble det besluttet tidligere idag at vi prøver å tvinge denne ungen ut.
Lykke til! :)

Back
Topp