Hvordan spurte dere om faddere?

Soffi23

Elsker forumet
Og hvor tidlig? Ventet dere til barnet var født?
Jeg har lyst å spørre de allerede, men jeg føler det er litt tidlig ennå[emoji28] 4 mnd til termin.

Gjorde dere noe utav det da dere spurte, eller bare spurte dere rett frem?

Har en venninne som absolutt IKKE ønsker noe ansvar for noen andre sitt barn, men jeg ønsker ingen andre som fadder enn henne, av venninner. Hva ville dere sagt for å overtale henne? Om hun selvsagt absolutt ikke vil så skal hun ikke presses såklart[emoji4]

Jeg ventet til jeg hadde ringt kirkekontoret og bestilt dåpsdatoen. Måtte gå inn på nettet og fylle inn info om fadderne, så tok bare en enkel ringerunde til de vi ønsket, (våre søsken). Men fadderne har liksom ikke noe ansvar, det er vi som skal bære og ta av lue osv. Og er jo ikke kristne, døper kun pga tradisjon, så fadderne har ikke plikten til å lære ungen om kristendom osv heller. Vi har de fadderne siden da er det ungens nærmeste tanter og onkler som står på papiret som viktig i hans liv.
Spørs jo hva slags oppgaver/ansvar du legger i det å være fadder. Men er bare å spørre, og la også den personen vite hva du tenker om fadderrollen :) spør nå du tenker det er riktig for deg. Selvom det er en liten stund til termin, er det bare å lufte tankene med henne:)

Jeg ventet til jeg hadde ringt kirkekontoret og bestilt dåpsdatoen. Måtte gå inn på nettet og fylle inn info om fadderne, så tok bare en enkel ringerunde til de vi ønsket, (våre søsken). Men fadderne har liksom ikke noe ansvar, det er vi som skal bære og ta av lue osv. Og er jo ikke kristne, døper kun pga tradisjon, så fadderne har ikke plikten til å lære ungen om kristendom osv heller. Vi har de fadderne siden da er det ungens nærmeste tanter og onkler som står på papiret som viktig i hans liv.
Spørs jo hva slags oppgaver/ansvar du legger i det å være fadder. Men er bare å spørre, og la også den personen vite hva du tenker om fadderrollen :) spør nå du tenker det er riktig for deg. Selvom det er en liten stund til termin, er det bare å lufte tankene med henne:)

Takk for svar, greit å vite hva andre gjør og tenker angående dette! Vi også døper pga tradisjon, og faddere blir bare på papiret, men har alltid sett for meg at hun skal være fadder til mitt første barn, da vi har vært bestevenninner siden 1.kl på barneskolen[emoji7]

Vi har såvidt snakket med dem vi ønsker som faddere (ihvertfall på samboers side) [emoji5] er jo i samme termingruppe som deg, så vi spurte veldig tidlig [emoji28]

Vi også døper av tradisjon, så vi tenker en fadder på hver side av familien [emoji5]

Vi har såvidt snakket med dem vi ønsker som faddere (ihvertfall på samboers side) [emoji5] er jo i samme termingruppe som deg, så vi spurte veldig tidlig [emoji28]

Vi også døper av tradisjon, så vi tenker en fadder på hver side av familien [emoji5]

Jeg tenkte broren min med samboer, søsteren til samboeren min og samboeren hennes, og bestevenninnen min[emoji16]

Vi inviterte dem hjem på kaffe og spurte før de dro :)

Jeg spurte rett ut, til eldste er min kusine (som jeg er oppvokst med) og min søster faddere + de to brødrene til samboer. Til minsten er broren min og bestevenninna mi faddere + begge brødrene hans igjen :) de alle ble veldig glade for å bli spurt :happy:

Dåpen ble litt brå bestemt. Så spurte søsken, søskenbarn og barndomsvenn og alle takket ja.

Spurte bare rett ut egentlig, siden jeg ikke husker , så tror jeg ikke det var gjort så voldsomt ut av det hehe....tror det gikk på mld eller noe :p

Back
Topp