Hvordan spiser dere kalkun?

bumpien

Glad i forumet
Vi har invitert svigers på kalkunmiddag på nyttårsaften, jeg vet hvordan jeg vil lage poteter og kalkunen, men jeg står helt fast på saus og tilbehør! HJELP meg? [:D] Hvordan spiser dere kalkun?

Lager saus fra kraften til kalkuna.
Har poteter, grønnsaker, rød og surkål og tyttebær til:)

lager fløtesaus av kraften til kalkunen
serverer grønsaker og surkål til
har også potetsalat og waldorfsalat til

et vennepar av oss har også grønn salat og potetful inntil

Når dere sier grønnsaker, hva slags grønnsaker? [:)]

ORIGINAL: *En til?

Rosenkål, waldorfsalat, maispudding og fløtesaus!

hmm? Maispudding? Høres amerikansk ut? [:)] Spennende! Oppskrift?

ORIGINAL: bumpien

ORIGINAL: *En til?

Rosenkål, waldorfsalat, maispudding og fløtesaus!

hmm? Maispudding? Høres amerikansk ut? [:)] Spennende! Oppskrift?

Å, jeg har den ikke! Er ei venninne som lager den, blir tredje året ¨på rad vi skal ha det nå! Det er NAM! Prøv å goggle det! [:)]

Vi har:
Kokte poteter
Stuffing
Dampede gulrøtter og rosenkål
Waldorfsalat (uten seleri)
Salt potetgull
Brun saus lagd med masse god kraft fra kalkunen...

Mmmmm....det ER så godt med kalkun!!!

Må ha brun saus med kalkuna. laget med stekekraften, og gjerne med en dæsj fløte oppi for rund og god smak. Tilbehør, poteter, blomkål, brokkoli, erter, gulrøtter, rosenkål og tyttebærsyltetøy, er ikke det samme uten tyttebær. og kansje lit surkål.

Bruker sjysaus, rosenkål og tyttebær til

Til sausen så burde du brune invollene til kalkunen lett og koke de i ett par timer sammen med ett par gulrøtter og en stor løk.. Dette blir knall god sky til sausen, selvfølgelig sammen med stekesjyen fra kalkunen.
Waldorfsalat er godt til  og noen gulrøtter og løk som blir stekt i ovnen sammen med kalkunen.

- Stuffing
- Poteter
- Erter
- Gulrøtter
- Rosenkål
- Brokkoli
- Fløtesaus (brun saus med fløte, kraft osv oppi)
- Evt tyttebær og surkål

Vi bruker kokte poteter, kålrabistappe, brokkoli, gulrøtter, rødkål, waldorfsalat og fløtesaus [:D]

Vo skal ha sjampingon og kantarellsaus til. Jeg kjører posesaus. Enklest det. Så skal jeg ha smørdampede grønnsaker. Det blir digg! Og hjemmelaget sjampignonstuing (i tillegg til poteter da [:)])

Hvordan vi spiser kalkun? Med kniv og gaffel[8D]

Neida men med gode mandelpoteter eller ris, salat, og en god kyllingsaus. Gjerne den bretagn ell hvordan det skrives.. Toro sin hvertfall :)

Back
Topp