Hvordan sparer dere til barna? Har nylig hørt om Kron, er det bra tro?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Ønsker å spare til barna et sted som er bedre enn sparekonto.
har hørt så vidt om appen Kron. Er det bra? Evt hva annet finnes av muligheter? Er helt blank på den typ økonomi så forklar meg gjerne med T-skje. hehe.
Sparer 300kr i mnd til hvert barn (har 2) men både mer og mindre ettersom hva som er mulig den månden.

Vet ikke med Kron. Jeg sparer barnetrygden i ASK fond, og pleier å følge med på hvilke fond som gjør det best og kjøper mer av dem. Har nå over 20% avkastning :happy:

Vi sparer en tredjedel av barnetrygden i fond (resten bruker vi til barnehageutgifter, fritidsaktiviteter m.m.), og så har vi i tillegg et vanlig sparekonto til hvert barn der familien kan sende penger til ift bursdager, jul... Jeg er ingen økonomiekspert, men dette fungerer bra for oss. :)

Vi sparer i kron til oss selv og barna. Kontoene til ungene står på oss selvfølgelig, så de kan vi gi til dem når vi mener de er fornuftige nok til å håndtere pengene.

Er veldig fornøyd med kron. Er mannen som er økonominerden i huset, så han har selvfølgelig satt seg godt inn i ulike måter å spare på samt. steder å spare.
Viktig å huske på at du må ha langsiktig sparing i tankene.

vi sparer i fond til vårt barn. Hatt fin avkastning så langt. Det er mannens bord, da han har bedre peiling på det enn meg, men glad vi har den sparingen :)

Har sparekonto hvor familie kan sette inn, feks mamma sparer 300kr i mnd til barna, og så tar jeg det ut når det passer/er blitt litt, og plasserer i fond. Bare 4% på sparekonto, men har 20%+ på fond. Står i mitt navn, og så overfører vi tilgang når det passer oss.

Back
Topp