Hvordan sovner de?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hva gjør dere for å få de i søvn? Legger dere dem i senga også sovner de :s? Her bruker vi mange timer hver kveld, på vugging, vogn inne, vogn ute, humpe i senga, puppe, alt.. På dagen når han blir trøtt må vi ut i vogna og på grusen og trille, han nekter bare sovne "naturlig" blir bare overtrøtt og kjempe sur. Hvordan får dere dem til å sove :)? Både på dagtid og kveld.

Dagtid: vugger vogna i 2 min inne i gangen (hahah, flaks at du spurte nå, for frem til og med i går sovna hun gjerne KUN i bæresele, etter å ha gått rundt + stått under kjøkkenvifta ei stund ;) sportsdel har seriøst redda permisjonstida, bank i bordet!)

Natta: Rutine med babymassasje, slukke alle lysene, amme i senga, nattasang. Prøver så å få henne til å sovne av seg selv i sin egen seng, noe som funker ca 1 av 10 ganger. Ender opp med enten å amme henne i søvn i senga vår eller at hun sovner mens hun ser på at jeg spiller candy crush ;) hehe, dårlige vaner sa du??

Dagtid sovner han som oftest selv i vognen. Er vi borte eller senere ettermiddagsdupp må vi gjerne vugge vognen litt først :)

På kvelden legger vi han rundt 19-19.30 og da sovner han selv men det kan ta alt fra 5-45 min! Han sovner alltid på siden :) ligger han på rygg blir det bare tull om han ikke er enormt trøtt! Må ha kosebamse/koseklut og smokk + helst en nattasang på iPaden (tatt opp fra uroen som går på repeat). Han liker ikke å sovne om det er for stille, og vil gjerne ha dempet, men bittelitt lys. På natten når han først har sovnet sover han best på rygg, uten smokk, i mørket og når det er stille! :P

Dagtid: sovner med puppen gjerne
Og derfor sover han kun korte stunder, nettopp pga at han har lært seg unoter.
Han sliter masse med magen, så han våkner gjerne av magesmerter for å få ut luft . Triller jeg vogn sover han, mem pga masse stoffskifte tull hos meg, så har eg ikke vært istand til så mange trilleturer. Og vogna kan ikke stå i ro!

Kvelden: ammes i søvn i senga vår! Men må gjerne springe inn og amme flere ganger el gi tutt, før han finner roen..

Sverget på at siden dette er 4.mann at det ikke skulle bli sånn at han ikke kunne sovne selv - men hva gjør mann da når magesmertene står på som værst? Jo man gjør alt for desperat å få ungen til å sove.. Så vi har han vel i senga vår til han er 3 :-0

På dagtid sovner hun gjerne av seg selv i vogna eller i sofaen :)

På kvelden derimot så står jeg som regel over senga, stryker henne på kinnet, tar hun opp om hun griner, vugger litt (da hender det hun sovner) ellers så står jeg mye ved sengen som sagt, dytter i smokk, synger og så etter litt furting så finner hun roen :)

Kan bruke alt fra 10 min til en time på legging :)

Ved puppen...:rolleyes:
En sjelden gang sovner hun av seg selv når jeg legger henne ned, men foreløpig sjelden.
På dagtid sovner hun enten ved puppen eller på trilletur.

På dagtid sovner han enten ved puppen, ved trilling og en gang iblant hvis jeg er flink til å se tegn på trøtthet(gnir seg i øynene og blir rolig) så legger jeg han i grinda hvor han sovner selv.
Vi begynte med BabyDorm for en uke siden, hodet er så flatt bakpå og nå bruker vi laaaang tid på å få han til å sovne siden puta er så uvant. I kveld ga jeg opp etter mye hyling og lot han sovne oppi dyna vår før jeg flytta han over...

På dagtid har vi ingen faste rutiner, så hun sovner da i alt fra bilstolen når vi skal kjøre storesøster til eller fra barnehagen, butikken etc. Hun sovner noen ganger til puppen, mens noen ganger må vi bysse litt :) Vi har ikke brukt vogna mye pga dårlig vær..

På kvelden får hun først pupp på sengkanten i armene mine, deretter en rap før hun får litt flaske i si ega seng. Der sovner hun fint selv, hender hun vil ha sutta :) Også må hun ligge på siden. Vi var også nødt til å ta babynestet inni springelsenga. Har det under lakenet så hun er litt "omringet" :P Og har bygd opp ryggen pitte litt, med en tynn pute.

På dagtid sovner hun i armene mine etter flaske somregel, eller så sovner hun om jeg legger henne i vogna og triller litt. :)

På kvelden sovner hun selv, legger henne ned i senga etter mat, ofte er hun så trøtt at hun sovner i armene mine før hun legges. :)

I perioder har hun ikke sovnet selv, da må hun bysses i søvn til "bæ, bæ, lille lam" :)

Enten ved puppen (sånn som nå :p da sitter jeg på bv ;)) eller i armene mine ved byssing, eller i vogna... Unger som sovner av seg selv, hva er det?? :p

Som regel så sovner han av seg selv i senga, vogna eller sjal/sele alt etter som hvor vi er og hva vi gjør. Hender han sovner med flaska i munnen da :)

Fram til 3 uker siden måtte vi trille hver dag for å få henne til å sove,og bysses i søvn utallige ganger for natta.

Nå i 3uker sovner hun etter 3-5min i vogna. Den står i RO!
Når hun tar natta mellom 20-21,legger jeg henne ned våken i senga. Hun sovner etter 5-15min,da synger jeg nattasang og holder henne i hånda.

Helt utrolig endring i.f.t hva det var ;-)

Dagtid: vugger vogna i 2 min inne i gangen (hahah, flaks at du spurte nå, for frem til og med i går sovna hun gjerne KUN i bæresele, etter å ha gått rundt + stått under kjøkkenvifta ei stund ;) sportsdel har seriøst redda permisjonstida, bank i bordet!)

Natta: Rutine med babymassasje, slukke alle lysene, amme i senga, nattasang. Prøver så å få henne til å sovne av seg selv i sin egen seng, noe som funker ca 1 av 10 ganger. Ender opp med enten å amme henne i søvn i senga vår eller at hun sovner mens hun ser på at jeg spiller candy crush ;) hehe, dårlige vaner sa du??

Hehe godt å høre det ikke bare er oss som har innført disse dårlige vanene :p

Her sovner han fint selv på første duppen. Da ligger han i senga.(ca 1,5t etter vi har stått opp). Neste dupp varierer litt.. Da sovner han best i vogna..så er ofte ute og ruller med den da..
Kvelden da..da må han ammes i søvn :o og kan våkne sikkert 4-5 ganger for mer mat på sånn 2-3 timer :o

På dag sovner han i vogna om vi går tur, i bæresjal om vi er hjemme, eller blir ammet i søvn i senga om jeg og trenger en dupp (og jeg vil han skal sove 1 time +).

På kvelden varierer det fra dag til dag og om det er samboer eller meg som legger. Med samboer han han noen ganger bare legges i sengen med kos og smokk og finne roer, andre ganger bysses i søvn. Med meg må han stort sett alltid ammes i søvn med klut over øynene. Skal jeg ha han til å sovne med smokk sitter jeg lett 2 timer å stryker på han og gir han smokk - og da våkner han igjen for mat etter 1-2 timer..

Back
Topp