Hvordan sover deres små nå?

Natt dårlig dag helt ok.. Når han er trøtt :) savner å sove sammenhengende om natten. De siste 3 månedene har det lengste sammenhengende han har sovet 5 t noen ganger våknet etter 1-2-3 t som har,vært vanligst.

Her sover hun 11-12 timer i om natten og 3-4 timer fordelt på 2 dupper på dagtid:)

Dååårlig. :s
Han sovner kl 19.00 sover da til 22 ca ammer sover videre til kl 00.30 og da våkner han helt opp og er våken ca 2 t før han sover igjen. Sliiiiten nå

Legger seg ca. 19 og sover 5-6 timer før han våkner for pupp. I det siste prøver jeg å drøye det første måltidet lengst mulig, en start på en gradvis nattammestopp. Våkner en del etter 4 og trenger pupp for å sovne, så blir en del uroligheter fram til vi står opp i 7- tiden. På dagen er det som regel 3 dupper på 30 min i vogn eller vugge, av og til en time hvis han er veldig trøtt :)

Dag går fint nå. Natta varierer veldig, stort sett to amminger, men ellers sover hun gått. Noen netter kan hun finne på å være våken fra 2 til 5 ;-)

Legger seg til vanlig kl. 19 og er klar for mat igjen 22-23. Spiser tundt kl. 02 og fra 05 er han av og på puppen frem til vi står opp mellom 06:30 og 07:00. Første blund er ca. 1,5-2 timer etter at vi stod opp, og da sover han gjerne opp mot 2 timer. Ellers blir det enda to blunder før han legger seg igjen, men de varierer veldig, noen ganger sover han 15 min, andre ganger 1,5 time.

Sover 10-12 timer på natten hvor hun våkner 2 ganger ca. Har 2 dupper på dagtid, en på 1 1/2 time og en på 45 min.

Sover fra ca 18.30-07/07.30 og to til tre dupper på dagen, avhengig av hvor lenge de er :)

Sover fra 20.00-23.30, pupp, sover videre til ca 02.00, da vil ho helst ligge hos meg, sover da til ca 08.00. Har en dupp ca 1-2 t etter at vi står opp. Sover gjerne da i en time jaffal. En dupp i 13-14 tiden-ca 20 min, og en siste dupp i 16.00 tiden, halvtime-timen☺

Har slitt med den søvnen frem til han var 5 mnd..... Så nå er det ganske bra iforhold til sånn det var :) legger seg mellom 19 og 20. Får pupp en gang mellom 2 og 4. Våkner av og til 2-3 ganger utenom dette også, men da roer jeg han uten pupp. Står opp i 6-7 tiden. Sover ofte fra 9-12(!!) og fra 15-16.30 på dagen :)

Vi sliter en del med søvn. Hele dagen går liksom med til å få henne til å sove. Vi har faste leggerutiner om kvelden som vi har hatt siden hun var 2 mnd. Hun bruker alt fra 30 min til 1,5 time på å sovne om kvelden. Men hun er i godt humør - litt for godt, he he. Jeg mistenker at hun er overtrøtt. Natta har mange oppvåkninger, ved noen av dem roes hun med kos og smokk, men hun trenger pupp 2-3 ganger per natt.

Hun virker trøtt igjen raskt etter vi står opp så jeg tror ikke duppene er lange nok (aldri mer enn 40 min) og jeg bruker lang tid på å få henne til å sovne. Så problemet mitt er todelt: hvordan forlenge duppene og hvordan unngå at hun blir så overtrøtt og crazy?
Pass på å roe ned en time før legging! Min blir også fort overtrøtt og crazy, så jeg prøver å ikke overstimulere henne når jeg ser hun er trøtt! Jeg har måttet si nei til en del sosiale greier pga dette :( nå er hun 5 mnd og blitt mye mye bedre! Jeg har nå gikk henne to ganger grøt for dagen.. Bare små porsjoner, men en til lunsj og en til middag. Nå kan hun sove opptil 7 timer i strekk på natta!! Men som sagt, roe ned... Noen babyer blir fort overstimulert!

Ja, det er nok lurt. Hun blir så gira av kveldstellet.(so moro at pappaen kommer hjem fra jobb og bader ;)) så vi burde nok finne en måte å roe litt mer ned på...

Hvordan sliter da ? Gutten min sover fra 20-21 til 23.30. I natt sov han faktusk til 04.30
Så håper vi er på vei inn i en bedre sirkel :)
Sover hvertfall to dupper på dagtid, 1-2 timer.
Også blir det noen dupper ved bilkjøring, noe det er mye av pga henting og kjøring på skolen til forskjellige tider.
Vil ikke si vi sliter, men nei han sover ikke natta igjennom uten å våkne.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Her er det stort sett veldig bra, både dag og natt. Har kunnet gi kun en flaske mme på natta i det siste og hun har sovnet fort igjen selv, men de siste par dagene har hun vært lys våken i 2-3 timer midt på natta, og våkna rundt 6... Gad å jeg er trøtt nå :confused: regner med at det er utviklingsspranget som gjør det, hun er midt i det og hun driver å lærer seg masse nytt nå om dagen (øver på å gå osv) og tidligere sprang har vi merket på dårlig søvn og liten matlyst, akkurat som nå... Heldigvis sovner hun fortsatt på 1-2-3 i vogna si ute på dagtid:happy:
*banker-masse-og-hardt-i-bordet*

Back
Topp