hvordan sover deres om natta?

tippetue

Forumet er livet
Her har det ikke gått en natt uten hyling å skriking på natta siden han begynte i bhg i august[&o]
han blir helt hysterisk å roper på mamma/pappa, går vi inn kan vi glemme å gå ut fra rommet uten han. Å tar vi han i senga vår sover han som en stein uten noe tull.(men er litt slitsomt siden han sover som en propell)
Han legger seg kjempe fint er bare at han våkner å hyler.

Andre som har barn som er sånn?
eller om noen har tips til hva vi kan gjøre?
For å ha han sovende i vår seng går ikke da minsten ammes enda om natta(sover på vårt rom)

Phillip og Leah sover i samme rom og begge to sover fint om natta, Phillip har stor gutt seng å han kommer inn til oss av og til om natta/morgenen.

sebastian er glad i å legge seg og sover natten gjennom.
han tusler i seng selv.
han legges 19 og står opp halv 7 7 tiden.

han legges også 19 å våkner rundt 6.30-7 men hyler gjennom hele natta[&o] er bare jeg som våkner av det,men er fælt å høre på, å håpet å få vendt han av med det

Vi har hatt endel oppvåkninger nå vi å.

Må som regel inn til henne en 4-5 ganger i løpet av natta.
Inatt var alle disse gangene melleom 1 og 2.

Men jeg er streng.
Om klokka ikke nærmer seg 5, og jeg er usikker på om jeg vil vinne kampen, så SKAL hun ligge i sin egen seng.

Etter en gang å ha "kjempet" med henne i nærmere 1 time(hvor hun nektet å legge seg ned, jeg sa at om hun ikke legger seg ned så går mamma ut, jeg gikk ut, inn igjen etter kanskje 1 minutt, osv osv, så skjønner hun nå at jeg mener det.)
Nå tar jeg henne opp, koser litt på armen, forklarer at hun må legge seg i senga, det er natta osv. Å lokker med at om hun legger seg fint ned på puta så skal mamma stryke litt på henne. Det pleier å funke her nå, men ikke om kl er over 5. Da har vi som sagt tatt henne med inn til oss.

Men *bankibordet* de siste to nettene har hun ikke våknet så sent på natta, å sovet i egen seng til det er stå opp tid.

Så jeg har igrunn ikke noe annet tips enn at jeg ville tatt den "kampen", å dermed vist hvem som er sjefen.
Det er sikkert mange som er uenig i måten vi gjør det på, men det funker her. Vi gjorde det også på "samme" måte for å få henne til å ta flaske når hun var liten. Ga henne liksom ikke noe valg, men på en snill måte da på en måte. Men for all del, jeg klarer ikke sitte i stua å høre henne hyle i 5 minutter, jeg går inn etter maks 1, men det funka likevel.
Å vi har på ingen måte en utrygg jente!

Detta blei langt og rotete, å ikke sikkert du får no ut av det engang.

her er det bra NÅ. men har hatt slitsomme perioder.. har jo vært i gode og dårlige perioder når hun var mindre men en dag begynte hun plutselig å sove hele natta gjennom på eget rom, gjør i grunn det nå og. hører henne av og til og av og til våkner hun og sover videre sammen med oss, eller en av oss. vil si hun sover i egen seng og sammen med oss ca 50-50. er fornøyd med det... husker at før la hun seg fint men tulla noe inni granskauen på natta, mens nå sitter vi av og til litt med henne, 5-15 min og hun sover godt.. noen dager går vi ut med en gang vi har lagt henne...[:)]

Her legger han seg og alt er bare bra da,men nytter ikke ta han opp å kose for å legge han ned i sin seng igjen,da blir det ramaskrik[&o] så må liksom bare overse det fikk jeg beskjed av hs[8|]men går jo inn hvis han ikke gir seg etter 1-2min.men må ligge våken å høre etter om han bare suttrer i søvne eller hva liksom, så blir ikke mye søvn nei[&o]

Her har det også vært mye uro på natten i det siste. Han legger seg uten problemer om kvelden, akkurat som din gutt. Så våkner han 2-6 ganger i løpet av natten, og kan klynke litt i søvne innimellom. Av og til lar han seg lett trøste, andre ganger har det tatt tid. Ofte ligger han tett inntil meg eller pappan 10-15 minutter for å roe seg ned, før han ruller seg tilbake på sin egen madrass for å sove videre. Virker som om han helst vil sove for seg selv, men trenger trøst først.

Vi prøver å legge om kostholdet hans litt nå for å se om det hjelper på. (Har en allergisk gutt, som har hatt en del magesmerter.) Tror egentlig ikke det er det som er problemet, lurer på om han drømmer mye. Han blir nok mer urolig om natten når det skjer mye på dagen, vet ikke helt hvordan vi skal løse det. Heldigvis er han blid og uthvilt til morgenen, så han er nok ikke så veldig plaget av urolig søvn selv.

Sover gutten din på deres rom?

Ja, han har sengen sin inntil vår, så han kan rulle fram og tilbake selv. Vi hadde egentlig tenkt å prøve å flytte ham på eget rom nå, men orker jo ikke prøve det når han er så urolig om natten. Ingen av oss gidder stå opp ørten ganger hver natt.

Det er bare 1-2 uker siden han begynte å bli så urolig, før det var han bare våken 1-2 ganger om natten, og sovnet lett igjen. Han har alltid vært urolig etter dager da det har skjedd mye da. Håper å finne ut om det er noe galt nå snart, og at han sover bedre igjen.

Henry legger seg fint i 19-19.30 tiden, og sover natten gjennom [:)] Stort sett vekker jeg han for å gå i barnehagen [:)]
I helgene sover han som regel til 8.30-10-30[:D]
Har en hvil på dagen, sover mellom 1 og 3 timer[:D]

Sover bra [:)] sjelden hun våkner. Og i så fall er det bare å putte inn smokken. og det skjer gjerne før vi legger oss, så ikke noe stress [:)]

Sover fra ca. halv åtte på kvelden til åtte på morgenen [:D]

våres sover heldigvis hele natta... legger seg ca kl 20, og blir vekt kl 7.30 [:)]

Her begynner det ENDELIG å bli virkelig bra på natta, før våknet hun ganske tidlig (i ett/to-tida) nesten hver natt og da hentet jeg henne inn til oss. Nå sover hun ofte til halv sju om morgenen. Veldig deilig.

Nå sover hun stort sett hele natta, i egen seng på eget rom! Men det skulle bare mangle etter håpløse netter fram til ca 18 mnd.

Innimelllom Kan hun ynke seg litt men da sovner hun stort sett raskt. Andre ganger er det hyl, virker som hun har mareritt da tar vi hun inn til oss. da sover hun dårligere.

Back
Topp