Hvordan sover deres januarkuler om nettene?

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Her er det langt i fra å sove rundt. Han våkner minst annenhver time natten gjennom. Samsover i fra jeg legger meg (som ofte skjer tidligere enn tidligst fordi han nekter å sove alene lenger). Er egentlig vandt med dette nå, men lurer litt på hvordan andre januarmødre har det, hehe.
 
Her er det både og. Ammet flere ganger om nettene frem til hun var 10-11 måneder. Hun har sovet på eget rom fra og med 7 mnds alderen (ellers får ikke mannen sove[emoji12]), så det har vært mye gåing frem og tilbake. Upraktisk, men samsoving følte jeg ble for utrygt da hun ble mobil nok til kravle/rulle ut av senga. Har prøvd oss på samsoving nå når hun har blitt større og av og til har veldig urolige netter uten hell. Hun koser seg og roper "Iiiii" mens hun hopper i senga, selv om hun like før var utrøstelig og egentlig er småsyk[emoji28]

For å oppsummere; hun sovner i halv 7-7 tiden og våkner rundt halv 7 igjen. Innimellom dette pleier hun ofte å våkne 1-3 ganger før vi legger oss og 2-4 ganger mellom 12 og halv 7 (hvorav en er amming).

Men, det går stadig fremover[emoji4] trøster meg med at hun var verre før[emoji6]
 
Her begynte hun å sove hele natten etter hun begynte i barnehage. Nå har hun vært syk en uke, så hun nekter å sove på dagtid, og på natten hoster hun hver halvtime.
 
Sovet hele natten siden 8 uker. Sov gjennom natten en operasjon. Men begynt å våkne enkelte netter nå og bare skriker. Så lik sin storesøster med masse mareritt i perioder. Mannen vugger han nå mens jeg er på badet.
 
Her er det både og. Ammet flere ganger om nettene frem til hun var 10-11 måneder. Hun har sovet på eget rom fra og med 7 mnds alderen (ellers får ikke mannen sove[emoji12]), så det har vært mye gåing frem og tilbake. Upraktisk, men samsoving følte jeg ble for utrygt da hun ble mobil nok til kravle/rulle ut av senga. Har prøvd oss på samsoving nå når hun har blitt større og av og til har veldig urolige netter uten hell. Hun koser seg og roper "Iiiii" mens hun hopper i senga, selv om hun like før var utrøstelig og egentlig er småsyk[emoji28]

For å oppsummere; hun sovner i halv 7-7 tiden og våkner rundt halv 7 igjen. Innimellom dette pleier hun ofte å våkne 1-3 ganger før vi legger oss og 2-4 ganger mellom 12 og halv 7 (hvorav en er amming).

Men, det går stadig fremover[emoji4] trøster meg med at hun var verre før[emoji6]
Takk for svar! Litt godt å høre at ikke absolutt alle sover gjennom hele natten, hehe. Trøsten er at han var verre før og at han er opplagt og fin på dagen:)
 
Våken 1 til 2 ganger. Enten fordi han mangler sutt eller fordi han er tørst :) sovner som regel ganske kjappt igjen :)
 
Vi samsover. Som regel våkner hun 1-2 ganger i løpet av kvelden, og 1, kanskje 2, ganger ila natten. Men så detn siste uken har hun snudd helt om og skal ligge å amme hele natten lang. Begynner å bli litt lei av det og håper det snart går over :p hun er forkjølet da så kan forstå at hun trenger masse væske, og melken hjelper til å løsne opp i nesen på en fantastisk måte :)
 
Går litt av og på, men som oftest våkner han 2-3 ganger om natta.
Sover i senga våres og er en skikkelig koseklump som skal ligge klint inntil den som skulle ligge ved siden av :p
 
Samsover og nattammer. Varierer. Noen få ganger har han sovet igjennom, men siden det har vært mye utvikling og tenner siste mnd så våkner han 1-3 ganger av og til oftere i løpet av natten. Da er det pupp eller smokk så sovner han som regel igjen. Men han sover ikke godt aleine i sin egen seng. Nå har vi til og med begynt å legge han i vår seng på kvelden aleine. Men han er så flink å krype ned fra både seng og sofa nå så er ikke farlig :)
 
Sover hele natten, fra rundt 7 til mellom 7 og 8 - kommer an på hvor mye storesøster bråker når hun står opp:p
 
Her sover mini hele natten gjennom, men kan våkne en natt inni mellom med litt "natteskrekk"[emoji5] legger seg mellom 1815 og 1900 og sover til 06.00-07.00[emoji170]
 
Lilt mann har hat en fin periode å sovet gjennom hele natten, men de siste tre ukene våkner han mellom en til to ganger om natten. Han har ligget i egen seng hos oss fra han var 3 mnd. noe som har gått fint. om en uke eller to skal han begynne å sove i rommet sitt.

Vi har slitt med sengetider frem til nå, nå aksepterer han at kl 2000 er det legge tid. Vi bader, spise rog leker fra 18 00 med litt barne tv. så er det pusse tenner og sove som gjelder.
 
Vi sover ikke rundto_O Det våknes et par tre ganger. Ho legges i egen seng, men havner hos oss ila natta og da ammer vi og samsover til morgenen. :)
 
Vi samsover, hun nekter å ligge i egen seng på natta, ligger der på kvelden så vokner hun rundt 12, skal ha pupp og da blir hun vår seng, vokner ofte om natta og skal ha man. :)
 
Vi samsover, hun nekter å ligge i egen seng på natta, ligger der på kvelden så vokner hun rundt 12, skal ha pupp og da blir hun vår seng, vokner ofte om natta og skal ha man. :)

Vi har det helt likt, men jeg liker det. Får nesten ikke sove de gangene jeg har lagt meg tidlig og han fortsatt sover i sin seng [emoji23]
 
Vi har det helt likt, men jeg liker det. Får nesten ikke sove de gangene jeg har lagt meg tidlig og han fortsatt sover i sin seng [emoji23]
Ååh godt ikke det bare er meg [emoji23]
 
Vi har det helt likt, men jeg liker det. Får nesten ikke sove de gangene jeg har lagt meg tidlig og han fortsatt sover i sin seng [emoji23]
Hun voknet rundt 11 på kvelden i går og fikk grøt, da sov hun mye bedre :)
 
Back
Topp