Hvordan sover dere?

Jeg og lillesøster sover på hennes rom, der gjestesenga og hennes seng står. Pappaen sover i dobbeltsenga, ofte med storesøster som sniker seg inn ila natta.

Planen er å flytte lillesøsters seng inn på vårt rom, samt en godstol fra stua for amming. Dersom det funker skal vi kjøpe en ny godstol til vårt rom og flytte den til hennes rom etterpå.
Vi har prioritert at alle skal få søvn i starten og gi meg ro til nattamming. Nå som vi har mer rutine vil jeg tilbake til dobbeltsenga og mannen ;)

Eg og mannen deler seng på soverommet. Så har babyen sprinkelseng. Eg prøver og sitte og amme og legge babyen i sprinkelsenga etterpå. Men hender vi ligger og da sovner begge to i dobbelsenga. Men det er som regel den siste amminga og da er det ikkje så lenge til mannen står opp. Han må opp i 6 tiden for og gå på jobb. Så er ikkje så lenge det er trangt :)

Akkurat nå sover min mann sammen med oss, ganske ofte kommer storebror på 2,5 og sover mellom oss/ eller en av oss legger oss sammen med ham i løpet av natta. Lillebror i bedside crib ved siden av vår seng. Vi har oppredd dobbelt seng på gjesterommet, så vi er beredt på nomadelivet ;-)

Søvn über alles :-)

Nå er vi så heldig at lille sover hele natta uten noe mer (alt fra 22-24 til 6-8), men forstår jo at den som skal på jobb trenger søvn og ro hvis lille er oppe mange ganger iløpet av natta. Hadde sikkert gjort det samme selv om behovet hadde vært det:-)
Oi, så heldige dere er! Lillebror spiser alt fra 3-10 ganger per natt og sutrer/kaver gjerne endel imellom ammingene. :o

Jeg og lillesøster sover på hennes rom, der gjestesenga og hennes seng står. Pappaen sover i dobbeltsenga, ofte med storesøster som sniker seg inn ila natta.

Planen er å flytte lillesøsters seng inn på vårt rom, samt en godstol fra stua for amming. Dersom det funker skal vi kjøpe en ny godstol til vårt rom og flytte den til hennes rom etterpå.
Vi har prioritert at alle skal få søvn i starten og gi meg ro til nattamming. Nå som vi har mer rutine vil jeg tilbake til dobbeltsenga og mannen ;)
Det er en slik løsning vi går for nå i starten. En unge hver som vi tar oss av på natta, og mest mulig ro for den andre parten. Forhåpentligvis sover lillebror snart bedre på natta slik at jeg og mannen kan dele seng igjen. :)

Jeg og pappaen sover i samme seng, med mini i bed-side crib ved siden av. Hun sover av og til ved puppen, om vi sovner når vi ammer på natta.

De første dagene hjemme sov mannen på sofaen, og lille i senga med meg. Men nå sover hun i bedsiden ved vår seng, hun sovner stort sett der når vi legger henne for kvelden. Men etter nattammingene så bruker hun litt tid på og falle til ro så da pleier jeg å få mannen til å gå rundt med henne til hun kan legges tilbake. Samboer er student og disponerer jo tiden som han vil, så vi avlaster hverandre greit.

Voksne i dobbeltseng, baby i bedside-crib påmin side. Jeg ammer for det meste sittende om natta. Med mindre hun er overtrøtt eller langt fra i sovehumør. Da ammer jeg liggende også sovner vi begge slik. Men prøver som oftest å få henne til å sovne for så å legge henne i egen seng.

I utgangspunktet sover vi voksne i dobbeltsenga og minstemann i vuggen sin...meeen,det hender at vi praktiserer samsoving,også med storebror på 21.mnd!
Der det er hjerterom...tihi!;)

Lillegutt ligger i babynest i sprinkelsenga si som vi har fjerna ene siden på sånn den står klistret inn til vår seng :) Det skal sies at han ofte havner oppi senga sammen med oss da, da jeg som oftest sovner om jeg ammer liggende :p

Skal si det er mange flinke babyer her inne som sover i egen seng. :)

Her praktiseres samsoving for alle penga. Hva gjør man ikke for å få mest mulig søvn. ;)

Skal si det er mange flinke babyer her inne som sover i egen seng. :)

Her praktiseres samsoving for alle penga. Hva gjør man ikke for å få mest mulig søvn. ;)

..og søvn er det viktig å prioritere! :) Vi er jo heldige med at mini sover godt i krybba si, og da sover vi godt også :)

..og søvn er det viktig å prioritere! :) Vi er jo heldige med at mini sover godt i krybba si, og da sover vi godt også :)
Han her må ammes i søvn, og flytter jeg han etter amming våkner han igjen...og da må han ammes på nytt og så har vi det gående. :P Heldigvis klarer jeg å sove med han i senga. Det klarte jeg ikke i starten med eldste. ;)

Jeg og pappaen sover i samme seng :) mellomste kommer 90%av nettene opp i vår seng i femtida, om lillefrøken er urolig, ligger hun der også. Og innimellom sniker største seg inn også!

Ønsker meg ei seng som er to meter bred!!

Noen ganger på natta må jeg ha mini på magen min, for at han skal roe seg, da blåser jeg i alle krybbedød råd, legger litt over oss og så sovner han godt og jeg dupper litt.

Mannen sover på vårt soverom med 2 åringen i egen seng. Jeg og mini sover på gjesterommet:happy: da får alle sammen mest mulig ro og søvn på natta:happy:

Lillemor her har vist bestemt seg for at eneste stedet hun vil ligge er ved puppen! Så hvis jeg prøver å legge henne i noe annen seng så våkner hun. Sniker henne imellom meg og mannfolket etter amming på natta. Skulle helst hatt henne over i senga hennes for hun sover så lett når hun sover mellom oss. Og jeg får lite søvn gjennom natta. Heldigvis holder storebror seg i sin egen seng :p

Back
Topp