Hvordan sover dere?

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg finner ingen gode sovestillinger. Er vant til å sovne på ryggen, men nå er det bare ubehagelig. Hjelper litt hvis jeg ligger med høy pute. Det beste er egentlig å sove på siden, men problemet er at kroppen "dovner bort" etter kort tid slik at jeg må bytte side hele tiden.

Bare for å gjøre klaginga fullkommen; Jeg sliter når jeg sitter også. Spesielt på jobben. Har så vondt i halebeinet at jeg vurderer å kjøpe en sånn sittering.. hehehe. Men ellers er det stor sett bra assa! :p

Vingler mellom venstre og høyre side. Lillefrøkna sparker om jeg ligger på venstre, så sovner helst på høyre side :P

Sover også fryktelig dårlig for tiden, ingen stilling er god, og jeg begynner å bli desperat for kroppen trenger mer hvile enn den får. Er konstant trøtt og sliten, og klarer ikke å sove på dagtid. Selv ikke min tidligere beste sovemedisin (ligge inntil kjærsten under varmt pledd med tv i bakgrunnen) virker lenger - snufs...

Sovner på ryggen, så bytter jeg stilling etterhvert som jeg våkner på natta. Sover dårlig.. Og jeg våkner lett av at frøkna sparker hardt. Må si jeg savner den tiden jeg sov GODT på magen :p

Jeg begynner natten på "magen", siden eller ryggen (med armene opp :p)... Når ungen kommer inn (alt fra 10 min etter at jeg har lagt meg, til to timer) så må jeg ligge på siden for å få plass. Våkner ofte ettersom jeg får mye vondt.. Gleder meg til vi flytter! Da blir det større seng lg mulighet for å evt kaste ut samboeren på sofaen eller på ekstraseng :D

Sover en del på magen fortsatt, men prøver å sove mer og mer på siden. Jeg dovner ikke heldigvis, så slipper å bytte stilling noe særlig. Har skikkelig problemer med å snu meg for tiden, men kan fint sove 5-6 timer i strekk i samme stilling.

Jeg sover alltid på siden i fosterstilling (utenom svangerskapet også) og sover like godt på siden fortsatt... Snur meg i søvne om natten så ligger på begge sider... Og ofte våkner jeg sånn halvveis på rygg med en kjempe stram mage (kynner) på morran... Sover godt både på natten og på dagen, har et enormt sovehjerte ;) :D

Last edited:
Jeg pleide å sovne på magen eller halvveis mage/side!! Klarer ikke magen lenger, men sovner halvveis på magen/siden!
Ligger mer og mer på ryggen og siden nå! Men sover ikke godt om natta da og får så utrolig vondt i skuldrene!!! De sovner og verker, så må jeg bytte side, men da skjer det samme med den siden!
Ender egentlig opp med å våkne og snu meg gjennom hele natta!! ;)

Sover på siden, men må snu meg relativt ofte. Savner skikkelig å sove på magen! :P

Har aldri ligget på ryggen men nå ligger jeg bare på ryggen :P

Jeg sover vanligvis på magen, men det går ikke lenger. Så nå ligger jeg enten på rygg eller på venstre side. Klarer ikke ligge på høyre av en eller annen grunn

Jeg lå alltid på magen før, men det er flere uker siden jeg klarte nå. Så da blir det å vri seg natten gjennom for å prøve å finne en ok stilling. Blir mest på venstre side og halvveis på ryggen. Å som jeg gleder meg til å få en hel natt søvn! (men det kan jeg jo se langt etter uansett, blir jo mange våkenetter fra september!) :)

Jeg sover på ryggen enn så lenge. Prøver å bli vant til å sovne på siden, men finner det så ubehagelig :/

Slik jeg alltid har gjort, får endel vondt i ryggen av å ligge på den men:)

om babyen er rolig når jeg legger meg, så sovner jeg halvveis på magen, men når han er våken og turner, så er det kun på rygg jeg kan ligge for å ikke få vondt i magen der han sparker.

På siden eller halveis på magen.. bruker puter som støtte. :)

Jeg sover halvveis på magen, gjerne med en dyne mellom beina så magen ikke blir helt most :p

Back
Topp