Hvordan sover de?

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Hvor gammel er lille og hvordan sover h*n på døgnet? Har dere merket stor forandring i forhold til at h*n blir eldre? Synes at William på 10 uker sover mye kortere stunder på dagen enn før, men begynner å tenke på om jeg kanskje ikke skal legge han like ofte fordi han kanskje ikke trenger det lenger :) selv om han sovner så kan det jo være han egentlig ikke er så trøtt!

Her så har hun en lang powernap iløpet av dagen :) ellers så dupper hun litt av her og der.

Hun sover ikke så mye som før.

Sjelden noen lange dupper på dagtid for tida... hun har til nå sovet 10 timer på natten en periode for så å sovne etter mat igjen i 3-4 timer.
I natt sov hun nesten 13 timer:o og har ikke sovet mer en 10 min her og der på dagtid.
Hun er veldig trøtt nå da:p

Her sover hun som regel to lurer på dagen på ca 2 timer hver. Nettene er helt håpløse for tiden. Før var hun veldig flink og sov 5 timer i strekk om natten, spiste og sovnet igjen til 8 ca. Nå er hun våken hver/annenhver time på natten. Aner ikke hva som har skjedd og jeg begynner å bli desperat. Men heldigvis er hun blid som en lerke. Jeg bare håper at det snur snart, får ikke gjort noe fornuftig på dagtid lenger fordi jeg har så stort underskudd på søvn.... Det er stor kontrast til storebror som sov hele natten fra 2 mnd.

Sjelden noen lange dupper på dagtid for tida... hun har til nå sovet 10 timer på natten en periode for så å sovne etter mat igjen i 3-4 timer.
I natt sov hun nesten 13 timer:o og har ikke sovet mer en 10 min her og der på dagtid.
Hun er veldig trøtt nå da:p
Når sovner hun på kvelden da, og blir hun slitsom og overtrøtt når hun sover så lite på dagen? Var det ikke dattera di som var så fantastisk på å sove lange dupper på dagtid også så du kunne renovere? Endret seg helt :P

Her sover hun som regel to lurer på dagen på ca 2 timer hver. Nettene er helt håpløse for tiden. Før var hun veldig flink og sov 5 timer i strekk om natten, spiste og sovnet igjen til 8 ca. Nå er hun våken hver/annenhver time på natten. Aner ikke hva som har skjedd og jeg begynner å bli desperat. Men heldigvis er hun blid som en lerke. Jeg bare håper at det snur snart, får ikke gjort noe fornuftig på dagtid lenger fordi jeg har så stort underskudd på søvn.... Det er stor kontrast til storebror som sov hele natten fra 2 mnd.
Oj så kjedelig!! Vil hun ha mat når hun våkner på natten eller bare våkner opp? Tar det lang tid før hun sovner igjen? Han lille her er også "våken" noen ganger på natten, men må bare gi han smokken og eventuelt snu han tilbake til siden så sover han godt noen timer til :)

Oj så kjedelig!! Vil hun ha mat når hun våkner på natten eller bare våkner opp? Tar det lang tid før hun sovner igjen? Han lille her er også "våken" noen ganger på natten, men må bare gi han smokken og eventuelt snu han tilbake til siden så sover han godt noen timer til :)

Hun blir ikke fornøyd før hun har en pupp i munnen, men jeg tror ikke hun er sååå sulten, for hun sovner fort med puppen.. Da kan jeg legge hun i sengen sin igjen og hun sover videre. Men slitsomt når jeg ikke får noe særlig sammenhengende søvn..

Hun blir ikke fornøyd før hun har en pupp i munnen, men jeg tror ikke hun er sååå sulten, for hun sovner fort med puppen.. Da kan jeg legge hun i sengen sin igjen og hun sover videre. Men slitsomt når jeg ikke får noe særlig sammenhengende søvn..
Nei da blir man jo er vrak :( kanskje er utviklingssprang? Her er William midt i et og er veldig lite fornøyd for tiden. Skal gjerne ligge hud mot hud og bysses for å ikke sutre. Sover også dårligere og krever mye nærhet og oppmerksomhet!

Når sovner hun på kvelden da, og blir hun slitsom og overtrøtt når hun sover så lite på dagen? Var det ikke dattera di som var så fantastisk på å sove lange dupper på dagtid også så du kunne renovere? Endret seg helt :P

Hun lot meg bli ferdig med kjøkkenet;) hehe
Slutt på de lange duppene på dagen, men hun elsker å sprelle i babygymmen eller sitte i stolen sin å følge med på meg da så klager ikke.

Hun sovner stort sett mellom 20 og 2030 på puppen...hun har vært sutrete og trøtt siden kl 18 og kan være vanskelig å få henne til å spise når hun er så trøtt

Han legger seg som regel rundt kl 18, spiser ved 1-2 tiden og så ved 6-8 tiden. Han har og 2 lurer på 1-2 timer innimellom 3 timer og kan finne på å duppe av litt i armene mine eller i vogna utenom dette. Men så har han dager innimellom hvor han sover mer eller mindre hele dagen, spesielt etter en dag som har hvert slitsom med mye ærend og farting.

Vi er egentlig skikkelig bortskjemte!! Matheo sover fra 21/22-ca 9 uten mat, da må jeg vekke han for å komme i gang med matingen. Frem til de tre siste dagene har han spist 6 måltider på de 12 timene som er igjen, men de 3 siste dagene har vi økt mengde mat per måltid så nå spiser han 5 ganger pr døgn. På dagtid er han våken 1-1.5 time etter han står opp så sover han stort sett 30-40 min, så er han våken 1-1.5 time igjen så sover han 1-2 timer. På ettermiddagen er det litt opp og ned hvor mye han sover, noen ganger har han gode dupper mens andre ganger er det powernaps ☺
Han er 12 uker ☺

Last edited:
Hun har lenge sovnet 19/20.00 og sovet hele natta til 08.00/09. Nå styrer hun fælt på kveldene, kan bli både 22 og 23 før hun tar kveld. Sover da hele natta fram til 08/09.
Første dupp ca halv 11,da en liten halvtime. Langduppen fra 14-16,da triller vi. Så blunder hun 15-30min i halv 6 6 tia. Lurer på om jeg skal kutte den siste duppen,kanskje hun blir lettere å legge igjen. Men hun er Hun er jo så trøtt da stakkar... 14 uker i dag :-)

Nei da blir man jo er vrak :( kanskje er utviklingssprang? Her er William midt i et og er veldig lite fornøyd for tiden. Skal gjerne ligge hud mot hud og bysses for å ikke sutre. Sover også dårligere og krever mye nærhet og oppmerksomhet!

Ja jeg håper det skyldes noe konkret, og ikke bare det at hun er et barn som sover dårlig....

Vi har det på akkurat samme måten for tiden.. Har vart et par uker nå, og det sliter virkelig på! Håper det er forbigående!

Samme her! Pluss at det er et evighets kapittel å få henne å sove før natt

Samme her! Pluss at det er et evighets kapittel å få henne å sove før natt

Heldigvis sovner hun selv i sengen sin om kvelden. Første økt er på ca 3 timer, men etter det våkner hun 3-4 ganger ila natten.... Vi får håpe det snur snart!!

Veldig dårlig på å sove på dagtid.. Sover en halvtime her og en halvtime der.. Av og til (som idag) slår han til og sover 2-3 timer. Men han er flink på natta. Legger seg 9 og våkner mellom 4-6 for å få mat og sover da til 8-9 :) han er 3mnd

Lillegutt er 12 uker og på dagtid er det kun små dupper,som pga magevondt blir avbrutt.

Sovner i 20 tiden eller senere, kommer alt an på mage!

Sover ikke noe fast mønster på natten, men lengre perioder enn på dagen heldigvis.

Heldigvis sovner hun selv i sengen sin om kvelden. Første økt er på ca 3 timer, men etter det våkner hun 3-4 ganger ila natten.... Vi får håpe det snur snart!!

Satser på at det er forbigående :)

Mi frøken hat hatt kolikk, så hun har egentlig aldri hatt noen gode kveldsrutiner. Men da hun hadde kolikk så sov hun godt når hun først da sovna, mens nå.. hun er trøtt i 7 tiden og da går vi opp og ammer, hun sovner fint og jeg legger henne i senga. Det tar 4 minutter før hun våkner og hylræmjer. Så snart hun ser oss så smiler hun :P Og det er søtt og godt men samtidig så frustrerende! Da er hun klar for litt pjatting og babling hun.. Slik holder vi på til hun har sovnet og våknet 5-6 ganger og klokka gjerne er blitt både 9,10 og 11.. Hun har ingen fast sovemønster, er snart 12 uker

Her legger vi han mellom 20-21, og jeg legger meg sammen med ham fordi jeg er utslitt siden han holder meg våken store deler av natten :( Jeg må gi ham smokken en million ganger, og han driver å gnir henda på hodet og i ansiktet. Aner ikke hva det er, men må da være noe som plager han? Skal spørre helsesøster på mandag iallefall, og håper hun vet hva det er, for jeg er så sinnsykt trøtt og i dårlig humør om dagen, og er lei av å måtte legge meg samtidig som han.

Back
Topp