Hvordan sover babyen?

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Hvordan sover babyene deres i løpet av døgnet?

Min sover gjerne 22 til 10 med x antall spisepauser og bleiepauser, men han er ikke så flink til å sove på dagen. Sovner på puppen, i vogna eller i bilen, men spesielt førstnevnte er gjerne bare en halvtime nå og da.
 
Sovner som regel mellom 22-23 (etter ammemaraton) og natten varer da til 9-10 tiden med 1-2 amminger. I løpet av dagen varierer det en del, men sover som oftest en litt lenger dupp midt på dagen på kanskje et par timer + Noen smådupper her og der.
 
Her sover han fra ca 22-23 til ca 10, med amming alt fra hver 2-5 time.

på dagtid sover han som regel ikke noe lenger enn en time av gangen og kan ha lengre våkenperioder på ettermiddagen.
 
Tar ofte kvelden rundt kl syv-åtte. Pleier deretter å amme rundt 10, 12/1, 4/5 og da er hun som regel våken til vi står opp kl 6. Ny amming ca kl syv før HiN sovner igjen. På dagtid er det litt mer uforutsigbart.
Sover sjelden mer enn en halv time om hun ikke sover oppå noen eller i bæresele. Prøver å legge henne ned i vogn og seng av og til for å venne henne til å sove flatt men det er tydelig hva hun foretrekker :hilarious:
 
Her er det skriking pga kolikk og smådupper på typ 10 min fra kl. 18 til kl. 23-24. Da blir det endelig roligereed amming hver 2 time til mellom 4 og 6, så er han to timer oppe og skriker pg magen også sover han videre med amming hver 2 time til rundt 10. På dagen sover han mesteparten av tiden. Er kanskje våken i rundt 2-3 timer totalt mellom kl. 10 og kl. 18. Hn er 6 uker.
 
Vår sovner for natten en gang mellom 23 og 01, spiser 2-3 ganger før vi står opp rundt kl 10. Han har da korte våkenperioder på 40-60 min gjennom dagen, med soveøkter på 1-3 timer imellom hver våkenperiode. Sover på fanget, i vogna eller i bæresele:) På kvelden er han mer våken, og har en urolig periode i timen(e) før han sovner for natta.
 
Vår sovner som regel mellom kl. 22-23 etter en god del amming på kvelden. Han sover til kl. 8-9 med 1-2 amminger och bleieskift under natten. Av og til sovner han om etter kl. 9 hvis han får mat, men ikke alltid. Sover ikke mye på dagen. Kun hvis vi går trilletur eller at han sovner ved puppen og da kan duppen vara 1-2 timer. Han er 6 uker.
 
Sover ganske bra på natta. Legger seg mellom 22 og 23 en gang. 1-2 amminger ila. natta (som regel bare en). Vi står opp i syv - halv åtte tida, da storebror vekker oss.
Sovingen på dagtid varierer veldig. Noen dager sover hun mye, og andre dager lite.
 
Lillebror sovner rundt 8 på kvelden, sover til 11, spiser og sover til 2-3 spiser og sover til 6-7. Resten av dagen er det smådupper, sjeldent lenger en 30 minutter.
 
Vi legger oss or dagen ca 22 etter ammemaraton. Sovner ammende ca 22/23 engang.. Jeg har vel sovna jeg å da.. Så spiser ca kl 2/3 og 6 tida.. Så 9... Så blir det enten en dupp til 11, ellers står vi opp ca 10.
Skifter 1-2 bleier iløpet av natta.

Ho er 2.5 mnd nå så lurer på om vi etterhvert skal justere så ho legger seg for dagen litt tidligere.

Husker ikke hvordan vi gjorde det med eldstemann, men mener det kom en periode hvor han ble lagt kl 19, og våkna for mat kl 3..så sov han til morran...mulig det var når han var 7-8 mnd.. Hehe
 
Vår sovner alt fra 19-21, har som regel to-tre amminger i løpet av natten. Pleier å stå opp mellom 09-10:30. Glad for at han sover såpass bra på natten.
Det virker som om han ikke vil sove på dagen, han ‘’tvinger’’ seg til å være våken selv om han er stuptrøtt. (Tar gjerne i mot tips!) Vil sikkert ikke gå glipp av noe som kan skje (akkurat som foreldrene;)) Når han endelig sovner på dagtid, er det ikke mer enn ca 20 min før han våkner igjen. Har prøvd å legge han i babynest, vogn og seng. Han sovner som regel ved puppen, men vil ikke at han skal ha den vanen for lenge. Han er ca 2,5 mnd
 
Vår sovner alt fra 19-21, har som regel to-tre amminger i løpet av natten. Pleier å stå opp mellom 09-10:30. Glad for at han sover såpass bra på natten.
Det virker som om han ikke vil sove på dagen, han ‘’tvinger’’ seg til å være våken selv om han er stuptrøtt. (Tar gjerne i mot tips!) Vil sikkert ikke gå glipp av noe som kan skje (akkurat som foreldrene;)) Når han endelig sovner på dagtid, er det ikke mer enn ca 20 min før han våkner igjen. Har prøvd å legge han i babynest, vogn og seng. Han sovner som regel ved puppen, men vil ikke at han skal ha den vanen for lenge. Han er ca 2,5 mnd
Så gode netter dere har! :talk017

Min sovner som regel på puppen, i vogna, og en sjelden gang for seg selv i lekegrinda. Jeg tror det er veldig vanlig å sove korte lurer enda. Jeg ser at denne gjerne sover igjen 2 timer etter han våknet sist, så prøver å tilrettelegge for det når jeg kan, uten at hele dagen skal handle om å få ham til å sovne eller fortsette å sove. Det er en skikkelig balansegang. Hvis det går 3 timer eller mer blir han overtrøtt og styrer fælt.
 
Back
Topp