Hvordan sorterer du klesvasken?

Dollface

Forumet er livet
VIP
Ja, det lurer jeg på.
Vis gjerne bilder av ditt vaskerom, eller andre du har sett....
Jeg har et lite vaskerom, og prøver å finne smartere måter å sortere vasken på enn bare "lyst", "mørkt", "60grader" og "ull".

Jeg sorterer i lyst, mørkt, "kokvask" (90/60 grader undertøy, sengetøy og håndklær osv), samt rosa/rødt/lilla, og ull. Jeg har også begynt å sortere ut dongeri og tykke klær som hettegensere med glidelåser og slikt, for det sliter på tynnere bomullsklær.

Jeg har et stort rom i kjelleren som ikke er innredet da.Det er ikke pent, men jeg har plass, så jeg sorterer godt. Har esker til noe, en skittentøyskurv til noe, og noe ligger oppå vaskemaskinen og oppå tørketrommelen. Når jeg en gang får et ordentlig vaskerom blir det vel plastbaljer eller noe til å sortere i, gjerne med merkelapp på som sier noe om hva som skal i den kurven og hvordan det skal vaskes og tørkes, slik at sambo også kan se.

Så du har 6 dunker. Føler det er mye men samtidig er det vanskelig å dele inn tøyet fornuftig.

Så du har 6 dunker. Føler det er mye men samtidig er det vanskelig å dele inn tøyet fornuftig.

Nei. :p Jeg har en standard skittentøyskurv hvor jeg har alt det mørke, sorterer i solide og tynnere klær for hver vask, en stor eske til "kokvasken", en mindre eske til alt det rosa, og ullet er ikke så mye så det ligger bare på tørketrommelen, og det lyse ligger på vaskemaskinen. men ja, jeg vil nok ha 5-6 dunker. Klesvasken tar jo plass, men det er tusen ganger lettere når jeg ikke trenger å sortere for hver vask jeg skal sette på.

På den enkle måten :p
En kurv under sjakta fra badet og sorterer når jeg skal sette på ei maskin med klær :) greit og enkelt nok fpr meg ;)

Lys 60,mørk 60,lys 40, mørk 40, ull og finvask. Har en todelt skittentøyskurv med lyst og mørkt og en egen til ull. Så sorterer jeg etter grader når jeg skal vaske.

1363702673558.jpg

60 grader
40 grader
Ull/finvask

Sorterar ikkje meir enn det. Vinterstid (og vår/haust) er det sånn, sommarstid blir mykje av ulla bytta ut med kvit 40/60-vask. Alle dei kvite tightsene til jentungen...

Egentlig så har vi et system der 60 gradersvask går i skittentøysdunken på badet, andre klær hiver vi i skittentøyskurvene på soverommene våre. De blir sortert når jeg vasker. Har to små dunker til på badet, der går ulltøy og minis klær. Enkelt når jeg står ved stellebordet og bare kaste de i de små dunkene. Dessverre er ikke de andre beboerene så flinke så jeg må alltid sortere den store dunken som det skal være 60 vask i uansett. :P

Egentlig så har vi et system der 60 gradersvask går i skittentøysdunken på badet, andre klær hiver vi i skittentøyskurvene på soverommene våre. De blir sortert når jeg vasker. Har to små dunker til på badet, der går ulltøy og minis klær. Enkelt når jeg står ved stellebordet og bare kaste de i de små dunkene. Dessverre er ikke de andre beboerene så flinke så jeg må alltid sortere den store dunken som det skal være 60 vask i uansett. :P
Jeg har to dunker på badet og. En til alles tøy og en til tiril sitt som må vsskes på 60 - skiller det ut siden jeg vasker hennes kluter og håndklær med skyllemiddel.
På vaskerommet sorterer jeg det som ligger i felles-dunken.

Jeg har to dunker på badet og. En til alles tøy og en til tiril sitt som må vsskes på 60 - skiller det ut siden jeg vasker hennes kluter og håndklær med skyllemiddel.
På vaskerommet sorterer jeg det som ligger i felles-dunken.

Har ikke vaskerom vi. kun badet. :P Har jo en fjortis og en sløv mann så derfor fant jeg ut at det var bedre med skittetøysdunk på soverommene istedet for at klærne fløt overalt. :P

Har ikke vaskerom vi. kun badet. :P Har jo en fjortis og en sløv mann så derfor fant jeg ut at det var bedre med skittetøysdunk på soverommene istedet for at klærne fløt overalt. :P
Det holder jeg med deg i. Her kler gutta på seg i stua, jeg på soverommet og tiril på badet :p
Orden? Nah.

Jeg har hvitt, sort, mørkt, lyst, håndkler osv, lyst ull, mørkt ull og rødt/rosa/oransje..

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

En kurv under sjakta fra badet og sorterer når jeg skal sette på ei maskin med klær :) greit og enkelt nok formeg ;)
Her å ;-)

En kurv under sjakta fra badet og sorterer når jeg skal sette på ei maskin med klær :) greit og enkelt nok fpr meg ;)
Vi holder på å pusse opp å og vi får vaskerom rett under bad og skal ha sjakt! Gleder meg :D

Håndklær og sengetøy
Undertøy
Svart, grå og blå
Rosa rød og lilla
Klær som ikke tåler tøymykner
Ull
Gardiner, duker osv

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Back
Topp