Hvordan slutter kvalmen?

ElskerJesus♡

2013 ☆ 2015 ☆ 2021 ☆ 2024
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Skuddårsspirene 2024
☀️Påskeliljene 2026☀️
Eg har ikkje vært noko særlig kvalm i dei andre svangerskapa, berre av og på nokre få veker. Nå har eg vært konstant kvalm kvar veke siden veke 4, og dei siste 3 vekene har eg vært kvalm heile dagen, ubrukelig på kveldstid (men heldigvis ikkje spydd!). Eg er 9 veker i måro, og er så vande med å være kvalm at eg trur eg hadde fått ei lito bekymringsbyga viss eg plutselig ein dag ikkje var kvalm lenger. Så trenger å forberede meg litt :happy:

Så, dere som har vært kvalm før, korleis slutter det? Gradvis nedtrapping? Brått? Lettere kvalme?

I mitt forrige svangerskap var jeg veldig kvalm fra uke 4. I Uke 9+6 kastet jeg opp og trodde at det var starten på at det skulle bli ennå værre, men så våknet jeg opp dagen etterpå og da var kvalmen så og si helt borte over natten. Sprøtt :) Svangerskapet gikk helt fint og jeg slapp mere kvalme den graviditeten :)

De forrige gangene har det avtatt kraftig fra uke 12-13. Ikke sånn at det var helt borte over natten, men heller litt gradvis og veldig merkbart.

De forrige gangene har det avtatt kraftig fra uke 12-13. Ikke sånn at det var helt borte over natten, men heller litt gradvis og veldig merkbart.
Sånn var det for meg også :)

Har vært konstant kvalm 24/7 fra 5+5 til 9+1 med oppkast hver morgen, pause så oppkast igjen fra kl.16 og utover. I går var første dagen jeg ikke kastet opp om morgen og ble litt kvalm på kveldstid. Er 9+3 i dag og foreløbig i dag er kvalmen vekke, kanskje ligg uggen hvis jeg kjenner godt etter. Har blitt så vandt til å være kvalm til alle døgnets tider at jeg når blir bekymret. Burde jo vært glad for å slippe kvalmen, og vet kvalmen kan variere litt fra tid til annen.. men blir helt stresset. Har hatt noen dager som var vært litt bedre tidligere, men ikke på denne måten. Så et bankende hjerte 8+0 og har ny UL 12+1.

flere dere ute hvor kvalmen har avtatt litt?

Eg har ikkje vært noko særlig kvalm i dei andre svangerskapa, berre av og på nokre få veker. Nå har eg vært konstant kvalm kvar veke siden veke 4, og dei siste 3 vekene har eg vært kvalm heile dagen, ubrukelig på kveldstid (men heldigvis ikkje spydd!). Eg er 9 veker i måro, og er så vande med å være kvalm at eg trur eg hadde fått ei lito bekymringsbyga viss eg plutselig ein dag ikkje var kvalm lenger. Så trenger å forberede meg litt :happy:

Så, dere som har vært kvalm før, korleis slutter det? Gradvis nedtrapping? Brått? Lettere kvalme?

hvordan går det med kvalmen? Er det noe bedring eller fortsatt like intens?

hvordan går det med kvalmen? Er det noe bedring eller fortsatt like intens?

Det er bedring :) har stort sett formiddagane kvalmefri nå, men den e lika intens når eg kjøre bil og om kvelden enda. Men satser på det også er på hell :) er nok veldig gradvis nedtrapping min kvalme iallefall.

Back
Topp