Vintermamsen
Flørter med forumet
Hei, jeg har ei jente på snart 10 mnd. Har ammet henne helt fra første stund, og hun bruker ikke smokk. Jeg er sliten av ammingen, og hun er svært avhengig av pupp. Hun MÅ ha pupp for å klare å sovne til alle døgnets tider.
Hun våknet gjerne 1-2 ganger om natten også, for å få pupp. Har prøvd å gi flaske med lunket vann for å se om hun roer seg med det på natten, men det funket kun en gang...
Uansett hva vi prøver, så funker det ikke, ender med storskriking hvis hun ikke får pupp. Eneste gangene hun sovner uten pupp er hvis vi kjører bil eller triller tur i barnevogna.
Det har skjedd noen ganger at hun sover hele natten, fra 19-7, men ikke ofte.
Begynner å stresse litt siden hun skal begynne i barnehagen om ca 2-3 mnd...
Er det noen som har råd til hva jeg kan gjøre? Vil jo at hun skal bli mindre avhengig av puppen. Særlig med tanke på soving.
Hun våknet gjerne 1-2 ganger om natten også, for å få pupp. Har prøvd å gi flaske med lunket vann for å se om hun roer seg med det på natten, men det funket kun en gang...
Uansett hva vi prøver, så funker det ikke, ender med storskriking hvis hun ikke får pupp. Eneste gangene hun sovner uten pupp er hvis vi kjører bil eller triller tur i barnevogna.
Det har skjedd noen ganger at hun sover hele natten, fra 19-7, men ikke ofte.
Begynner å stresse litt siden hun skal begynne i barnehagen om ca 2-3 mnd...
Er det noen som har råd til hva jeg kan gjøre? Vil jo at hun skal bli mindre avhengig av puppen. Særlig med tanke på soving.