Hvordan skrive navnet?

lillesøsterellerbror

Elsker forumet
Juli13-jentene
Jeg har et navn i tankene, men vet ikke kordan d ska skrives.. uttales Mikal men skal d da skrives Mikael, Mikal eller Michal?

Hvordan hadde d vært mest naturlig for dere å skrive med e og h eller bare h eller rett ut?

Alt vi skal tenke på:-)

Hmmm.... jeg liker når navnet er "rundt". Altså litt mer bokstaver enn strengt tatt nødvendig.
Mikal og Michal - disse syns jeg mangler noe.
Mikael, Michael - disse funker bra for meg iallefall.

Det var min mening, men det er jo dere som skal bestemme da....lykke til ;-)

For meg blir det mest rett med Mikael.
Det er slik min bror skriver det ;)
Kjempe fint navn forresten :)

Jeg har et navn i tankene, men vet ikke kordan d ska skrives.. uttales Mikal men skal d da skrives Mikael, Mikal eller Michal?

Hvordan hadde d vært mest naturlig for dere å skrive med e og h eller bare h eller rett ut?

Alt vi skal tenke på:)

Jeg har en bekjent som heter Michael, og da uttales e'en også. Så jeg ville valgt uten den e'en hvis uttalen skal være uten e :)

Takk for svar jenter:) viktigste for meg er jo at d ska bli naturlig å uttale riktig.. at d utales mikal å ikke Michael (som i jackson)... hehe... vi får ta avstemning i husholdningen også:)

Hvis det er mikaaal,altså trykk på A,syns jeg Mikal er finest. Ellers føler jeg det har lett for å komme en e inni der når folk uttaler.

Hvis det er mikaaal,altså trykk på A,syns jeg Mikal er finest. Ellers føler jeg det har lett for å komme en e inni der når folk uttaler.

Skal uttales mikaaaal ja:) nå må jeg bare få dette navnet gjennom hos pappaen. . Har forelsket meg litt i d så blir sikkert så skuffa om d ikke går gjennom. . Men han fikk sitt navn sist, så nå er d min tur:)

Jeg liker jo best når det høres norsk ut på en måte, så da blir det jo mikal. Om du skriver det annerledes, vil mange uttale det annerledes.

Jeg hadde en venninne som ville jenta skulle hete jessica... Men nien ville jo sagt jessica, og noen "djessica", så di valgte et annet navn.. Heh

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Back
Topp