Hvordan skjuler dere at dere er gravide?

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Det er så vanskelig å skjule den dalende formen. Trøttheten har begynnt å snike seg på. Pluss mensmurringer som er ganske vonde til tider. Kvalmen vil kanskje og komme etterhvert. Det blir utfordrene å ikke si noe om dette til folk. Særlig på jobb. Nærmeste familie og venner er informert. Men hva med resten? Tror en kollega har misstanke pga det svingene humøret mitt og behovet for pepsi max cherry :D

Det blir ikke så lett fremover tror jeg. Husker det var veldig vanskelig sist siden jeg var i så dårlig form. Blir mye lettere når jeg får sagt ifra på jobb om et par uker. Frem til da må jeg bare ha en unnskyldning når jeg skal på tidlig UL. Tror jeg går for at jeg skal i blodbanken, det er de vant til :p

Jeg glemmer det ofte, så går foreløpig greit. Har merket litt kvalme, håper det ikke utvikler seg..

Er ganske lett å skjule det ennda. Blir vanskeligere når jeg blir lengre på vei og magen begynner å vise. Har ikke så mye symptomer nå, blir nok vanskeligere hvis kvalmen dukker opp.

På jobb er det ikke problem siden sjefen vet det, men ellers har jeg unngått familien i det siste :P Var på middag en dag, men da brukte jeg en stor genser og formen var ok så det gikk bra :)

Begge sin familie bor et lite stykke unna, så vi ser dem ikke hele tiden.

Formen er egentlig ganske ok, men kjenner jo at jeg blir mer og mer trøtt....

Jobben min er super fleksibel, velger selv om jeg sitter hjemme eller på kontoret. Blir nok mer Hjemmekontor framover. Mulig det blir litt spekulasjoner med det, men det får det bare bli!

Kjenner ikke noe behov for å dele det med andre enda, og heldigvis er jeg ikke oppblåst heller! Så jeg tenker det går fint å skjule det en god stund framover:-)

Begge sin familie bor et lite stykke unna, så vi ser dem ikke hele tiden.

Formen er egentlig ganske ok, men kjenner jo at jeg blir mer og mer trøtt....

Jobben min er super fleksibel, velger selv om jeg sitter hjemme eller på kontoret. Blir nok mer Hjemmekontor framover. Mulig det blir litt spekulasjoner med det, men det får det bare bli!

Kjenner ikke noe behov for å dele det med andre enda, og heldigvis er jeg ikke oppblåst heller! Så jeg tenker det går fint å skjule det en god stund framover:)

Deilig når man har litt valgfrihet på jobb. Jeg kan i utgangspunktet ta hjemmekontor også. Når jeg hadde intervju ble det faktisk tatt opp, hvordan vi skulle løse det når jeg eventuelt ble gravid, så fikk bestilt opp en bærbar maskin til hjemmebruk. Det er jeg glad for, de vil tilpasse best mulig. Jeg var åpen og sa at jeg ble 100% sykemeldt i uke 16 sist. Men da hadde vi ikke mulighet for å tilrettelegge dagen når jeg hadde kraftig bekkenløsning. Jeg blir nok å jobbe hjemmefra oftere om formen blir veldig dårlig :)

Deilig når man har litt valgfrihet på jobb. Jeg kan i utgangspunktet ta hjemmekontor også. Når jeg hadde intervju ble det faktisk tatt opp, hvordan vi skulle løse det når jeg eventuelt ble gravid, så fikk bestilt opp en bærbar maskin til hjemmebruk. Det er jeg glad for, de vil tilpasse best mulig. Jeg var åpen og sa at jeg ble 100% sykemeldt i uke 16 sist. Men da hadde vi ikke mulighet for å tilrettelegge dagen når jeg hadde kraftig bekkenløsning. Jeg blir nok å jobbe hjemmefra oftere om formen blir veldig dårlig :)
Så flott at du har en tilpasningsdyktig jobb :)

Foreløpig går det bra, men kan bli litt verre hvis/når kvalmen melder seg... Jeg skal på jobbintervju førstkommende fredag, håper jeg ikke er kvalm da... :-o

Ingen problem foreløpig! Håper vi klarer å skjule det til uke 12/13, om ikke lengre :)

Back
Topp