Hvordan skjule graviditet

Eli_92

Forelsket i forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
hvordan skjuler dere at dere er gravide, mtp mat? Alkohol skal jeg klare å komme meg unna, men hva gjør dere i feks middagsselskaper der det dukker opp mat dere ikke kan spise? Jeg skal i middag med tre venninner om ei uke og er redd det blir servert biff for eksempel (føles rart å skal be om skosåle også). Er også i middag til svigers i ny og ne og der blir det alltid servert flere retter. Det kommer altså til å bli veldig synlig dersom det er noe av det jeg ikke spiser, hvertfall mtp at jeg til vanlig spiser alt :p
 
hvordan skjuler dere at dere er gravide, mtp mat? Alkohol skal jeg klare å komme meg unna, men hva gjør dere i feks middagsselskaper der det dukker opp mat dere ikke kan spise? Jeg skal i middag med tre venninner om ei uke og er redd det blir servert biff for eksempel (føles rart å skal be om skosåle også). Er også i middag til svigers i ny og ne og der blir det alltid servert flere retter. Det kommer altså til å bli veldig synlig dersom det er noe av det jeg ikke spiser, hvertfall mtp at jeg til vanlig spiser alt :p
Jeg har ikke noe plan, men tar det litt som det kommer. Er ikke såå ofte jeg er i settinger der jeg kan forestille meg at det blir vanskelig heller for tiden. Men går jo an å evt. si at du tester å være vegetarianer i en måned samme med en venninne? :hilarious: Eller kompensere med å tydelig drikke «vin», eller «snuse» om det er aktuelt (bare pass på at ingen vil bomme da).
 
Lurer litt på det samme. Vi skal på ferie, og der er jo en del ekstra ting å tenke på. Så jeg får bare prøve å sno meg unna så lenge jeg klarer å håpe det går bra!
 
Dette er så stor forskjell fra første til fjerde svangerskap. Med første så tømte jeg (vond) alkoholfri vin over på vanlige vinflasker, nikotinfri snus over i vanlige snusbokser, hadde alltid en forklaring på lur osv - nå er det helt vanlig å bare si at man ikke har lyst på, eller at man skal tidlig opp/kjører osv . Stort sett forklarer jeg meg ikke, sier bare nei takk. Men husker godt hvor mye stress det var med første ja.
 
Jeg sier ifra til de jeg skal på middag elle hyttetur med. At det er tidlig og ikke offisielt. Er de gode venner så går det fint, og hvis ikke kan man alltids avlyse? Svigers er litt verre. Vil ikke fortelle familie det før etter uke 12.
 
Dette er så stor forskjell fra første til fjerde svangerskap. Med første så tømte jeg (vond) alkoholfri vin over på vanlige vinflasker, nikotinfri snus over i vanlige snusbokser, hadde alltid en forklaring på lur osv - nå er det helt vanlig å bare si at man ikke har lyst på, eller at man skal tidlig opp/kjører osv . Stort sett forklarer jeg meg ikke, sier bare nei takk. Men husker godt hvor mye stress det var med første ja.
Ja, alkohol tror jeg ikke blir noe problem! Verre med mat :help
 
Ja, alkohol tror jeg ikke blir noe problem! Verre med mat :help
Ser du skreiv biff, kan du feks si at du er litt uggen og ikke orker så tung mat e.l? Spise bare tilbehør? Ofte så tenker folk veldig lite over hva andre gjør , men kjipt hvis noen spør sånn rett ut også må du liksom svare.
 
Jeg aner ikke hvordan jeg skal skjule det, svigerfamilien min er spanske og det serveres ALLTID vin, serranoskinke og myke oster når vi er der. Og de blir *nesten* litt sånn snurt hvis man sier nei, ihvertfall til maten (vinen tvinger de ikke på noen). Altså, hvordan skal dette gå da..? :hilarious:
 
Jeg aner ikke hvordan jeg skal skjule det, svigerfamilien min er spanske og det serveres ALLTID vin, serranoskinke og myke oster når vi er der. Og de blir *nesten* litt sånn snurt hvis man sier nei, ihvertfall til maten (vinen tvinger de ikke på noen). Altså, hvordan skal dette gå da..? :hilarious:
Hjelp! o_O
 
Ser du skreiv biff, kan du feks si at du er litt uggen og ikke orker så tung mat e.l? Spise bare tilbehør? Ofte så tenker folk veldig lite over hva andre gjør , men kjipt hvis noen spør sånn rett ut også må du liksom svare.
Ja, kan prøve på det!
 
Jeg aner ikke hvordan jeg skal skjule det, svigerfamilien min er spanske og det serveres ALLTID vin, serranoskinke og myke oster når vi er der. Og de blir *nesten* litt sånn snurt hvis man sier nei, ihvertfall til maten (vinen tvinger de ikke på noen). Altså, hvordan skal dette gå da..? :hilarious:
Bli hjemme fordi du er «syk» :wacky:
 
hvordan skjuler dere at dere er gravide, mtp mat? Alkohol skal jeg klare å komme meg unna, men hva gjør dere i feks middagsselskaper der det dukker opp mat dere ikke kan spise? Jeg skal i middag med tre venninner om ei uke og er redd det blir servert biff for eksempel (føles rart å skal be om skosåle også). Er også i middag til svigers i ny og ne og der blir det alltid servert flere retter. Det kommer altså til å bli veldig synlig dersom det er noe av det jeg ikke spiser, hvertfall mtp at jeg til vanlig spiser alt :p
Er du «kjent» for å like en blodig biff vs. skosålen du nevner? Hvis ikke ville ikke jeg ha reagert på om du ville ha en som er gjennomstekt fremfor medium. Ikke alle som synes det er like godt med medium/rødt kjøtt. Ulike preferanser og tanker :) venninnene dine vet ikke om at dere prøver?
 
Er du «kjent» for å like en blodig biff vs. skosålen du nevner? Hvis ikke ville ikke jeg ha reagert på om du ville ha en som er gjennomstekt fremfor medium. Ikke alle som synes det er like godt med medium/rødt kjøtt. Ulike preferanser og tanker :) venninnene dine vet ikke om at dere prøver?
Jeg liker medium stekt biff ja :) nei, veien venninner eller familie vet at vi prøvde.

Tror vi ble avslørt på middag hos svigers i går da. Det ble servert en del spekeskinke til forrett, som jeg måtte flippe over til samboeren sitt fat :laughing002
 
Var 5+1 i snittefest hos morfar. Gikk bra det. Samboer stjal spekeskinken oppå eggerøra og donerte karbonadene til meg :p heldigvis ikke sett de siden, hahah. skal invitere de til helgen og kan endelig si det etter TUL da :)
 
Jeg har fortalt nærmeste venner og familie, og leder på jobb. Har ikke sjans til å «lure meg unna», for jeg eier virkelig ikke pokerface. Men synes det er veldig deilig å ikke måtte skjule det for de vi nesten ser hver dag :Heartred :happy:
 
Jeg har fortalt to på jobb, søstera mi og nærmeste venninne her + 3 gode venninner som bor langt bort… prøver å vente en stund til med å fortelle «alle» på jobb og øvrig familie
 
Fortalt det til nære venninner, mamma, lillebror og noen på jobb. Siden jeg er gravid med donor, så vet en del om prosessen og derfor er det naturlig for meg å inkludere de rundt meg er tøft å stå i det helt alene skulle det ikke gå bra
 
Jeg er på kurs idag, og det ble servert gravlaks til forrett. En annen før meg huka tak i servitøren og spurte om det var anledning til å få noe annet da hun var gravid. Da servitøren gikk forbi meg, sa jeg litt diskret at det samme gjelder meg og om det er mulig å få noe annet. Servitøren presterer da og si; åja, graviditet? rimelig høyt - så da var det plutselig ikke en hemmelighet lenger :smiley-ashamed004
 
Jeg er på kurs idag, og det ble servert gravlaks til forrett. En annen før meg huka tak i servitøren og spurte om det var anledning til å få noe annet da hun var gravid. Da servitøren gikk forbi meg, sa jeg litt diskret at det samme gjelder meg og om det er mulig å få noe annet. Servitøren presterer da og si; åja, graviditet? rimelig høyt - så da var det plutselig ikke en hemmelighet lenger :smiley-ashamed004
Så unødvendig å være høylytt og ikke ta hensyn da du prøvde å være diskre :confused:
 
Back
Topp