Hvordan skjule graviditet!

Allerede på fredag skal jeg på 10 retters middag, med hele svigerfamilien:/ Det er ofte mye NEI mat for gravide:( hva gjør jeg? Er redd vi må røpe det ALT for tidlig. Eneste løsningen jeg ser er å melde seg syk el no:/ det er jo ikke noe hyggelig:(

Når det gjelder mat så kan du jo alltids si att du reagerer på maten, allergi, osv. Prøve og lure unna litt mat i veske elns :p kan snakke med servitørene litt i bakhold og si du må ha ting extra steikt.
Alkoholen kan du bare si du ska kjøre, du må tidlig opp dagen etter, du går på medisiner som helst ikke skal blandes med alkohol. :)
 
Ja jeg får vel ringe å høre[emoji5]️

De kjenner meg ganske godt etter 10 år[emoji5]️

Randomquote.
Hva endte du opp med å gjøre? Fikk du løst det?
 
Om du bare tar litt av det på tallerkenen, og heller lar samboer såise det i sjul, eller la det ligge og spis det andre og si du er mett.
Ang alkohol f.eks var jeg på julebord i helga. Tok øla vi fikk servert og tok noen latesipper. Prata så mye med andre at den ble glemt og drakk mye vann. Ingen reagerte. For de fleste er opptatte med sitt og i pratingen

Den er vanskelig! Tror ikke du klarer å lure deg unna den hvis det er mye funky mat på menyen. Er det forhåndsbestilt? Det går evt å ta kontakt med restauranten, forklare situasjonen og høre om det er mulig å gjøre maten din gravid-vennlig uten at det er så synlig.

Det tror jeg du har rett i. Det er bare vi selv som har det store fokuset og det føles jo som om hele omverden kan se at man er gravid :)) Er jo ikke så rart at vi føler det sånn når det er det eneste vi selv tenker på for tiden ;)

Hvor godt kjenner de deg? Kan du komme unna med "synes ikke ost er så godt", pirke litt i osten ig late som du smaker og la typen spise resten :p Og hvis det er spekemat så feks spise tilbehøret og diskret slenge over resten til han..

Er nok enklere i teorien enn praksis men. Evt ringe restauranten og høre hva som er på menyen den kvelden. Er det feks bare en eller to retter du ikke kan spise så er det jo ikke noe stress, da burde du komme unna med "liker ikke" feks.. Men er det 8 av 10 retter så kan det jo bli en lang kveld..

Jeg var i et sånt selskap når jeg var bare litt på vei. Var sykt vanskelig med 10 retters. Alt bortsett fra hovedretten kunne jeg ikke spise.. Å den måtte jeg sende ut for å bli mer stekt.. De som jobbet der så stygt på meg.. Junior var også med i selskapet. Og hvordan få en gutt på 11 til å spise kaviar (ordentlig kaviar) osv var ikke et tema.. Både han og jeg satt å spiste brød liksom..
Var totalt bortkastet.. Jeg var drit sulten etterpå å kjørte rett til kebab sjappa.. Skjønner ikke helt hvorfor min familie bestilte bord på et sånt sted når de visste jeg var gravid samt barn var invitert.. De spiser gjerne ikke sånn fancy mat.. Så om jeg hadde vært gravid igjen og bedt i et lignende selskap hadde jeg meldt avbud eller i hvertfall spist meg stappmett rett før, for det tar gjerne mange timer..

Randomquote.
Hva endte du opp med å gjøre? Fikk du løst det?

Jeg klarte meg ganske bra:) Ble heldigvis ikke ferdigmeny og 10 retters, da svigerfar var sent ute med å bestille bord:) Alkoholen var grei, jeg kjørte bil. Forretten var værst, her fikk vi servert fem retter på deling og rettene kom en etter en. Så den første retten var sashimi av tunfisk:/ Men ingen så at jeg ikke tok (trur jeg da) fordi vi pratet og åpnet pakker osv. Kamskjellsushi tok jeg en bitteliten bit av. Ellers kunne jeg spise alt annet:) Bestilte egen hovedrett fjohh!!! Ingen spurte, men fikk noen blikk av svigemor. :p
 
Last edited:
Jeg klarte meg ganske bra:) Ble heldigvis ikke ferdigmeny og 10 retters, da svigerfar var sent ute med å bestille bord:) Alkoholen var grei, jeg kjørte bil. Forretten var værst, her fikk vi servert fem retter på deling og rettene kom en etter en. Så den første retten var sashimi av tunfisk:/ Men ingen så at jeg ikke tok (trur jeg da) fordi vi pratet og åpnet pakker osv. Kamskjellsushi tok jeg en bitteliten bit av. Ellers kunne jeg spise alt annet:) Bestilte egen hovedrett fjohh!!! Ingen spurte, men fikk noen blikk av svigemor. :p

Så godt det gikk bedre enn fryktet ;D
 
Jeg klarte meg ganske bra:) Ble heldigvis ikke ferdigmeny og 10 retters, da svigerfar var sent ute med å bestille bord:) Alkoholen var grei, jeg kjørte bil. Forretten var værst, her fikk vi servert fem retter på deling og rettene kom en etter en. Så den første retten var sashimi av tunfisk:/ Men ingen så at jeg ikke tok (trur jeg da) fordi vi pratet og åpnet pakker osv. Kamskjellsushi tok jeg en bitteliten bit av. Ellers kunne jeg spise alt annet:) Bestilte egen hovedrett fjohh!!! Ingen spurte, men fikk noen blikk av svigemor. :p

Så godt at det gikk greit! :D
 
Jeg klarte meg ganske bra:) Ble heldigvis ikke ferdigmeny og 10 retters, da svigerfar var sent ute med å bestille bord:) Alkoholen var grei, jeg kjørte bil. Forretten var værst, her fikk vi servert fem retter på deling og rettene kom en etter en. Så den første retten var sashimi av tunfisk:/ Men ingen så at jeg ikke tok (trur jeg da) fordi vi pratet og åpnet pakker osv. Kamskjellsushi tok jeg en bitteliten bit av. Ellers kunne jeg spise alt annet:) Bestilte egen hovedrett fjohh!!! Ingen spurte, men fikk noen blikk av svigemor. :p

Så bra att det gikk greit! :)
 
Praktisk å alltid takke nei til alkohol der, ser jeg :p
Nå droppa jeg hele julebordet, men.. heh. Jeg er ikke så glad i alkohol, så.. folk blir nesten mer overrasket når jeg sier ja :p
Ja jeg er heller motsatt :p Takker aldri nei til et glass vin til maten eller til kos. Kan ikke droppe julebordet heller, da jeg er en av lederne (og i tillegg har ansvaret for desserten :p). Sa jeg kjørte på julebord på torsdag, (med sjefen og noen andre som vet jeg er glad i vinen min), og fikk noen blikk. Kunne heldigvis skylde på at jeg måtte hjem pga vi passa hunden til svigers og mannen var på jobb. Men nå forventes det jo at jeg "tar det igjen" på neste julebord..:(
 
Haha, trodde jeg ble nødt til å fortelle mamma nyheten i helga, hun vet at vi har prøvd for vi lånte penger av henne. Hun har ikke nevnt noe hele helga, men når vi kjørte til toget i dag spurte hun om når vi får vite noe, jeg dro litt på det, og hun i januar eller? Ja, noe sånt svarte jeg da, og hun var fornøyd med det :)
 
Back
Topp