Hvordan skjule graviditet?

Edm

Forelsket i forumet
Hvis dere får/har fått positiv test denne mnd, hvordan gjør dere det fremover da? Tenker ifht julebord, julen osv. Jeg har bl.a mange planer på helg fremover, og en god del av de inneholder alkohol. Skal feire jul hos svigers, og de kommer også til å reagere hvis jeg avstår fra alkohol. Samtidig vil jeg bare være 7 uker på vei hvis det skulle bli klaff nå, noe som er litt tidlig ifht annonsering.

Hva tenker dere og hvordan har dere villet gått frem? :)

Er det servering er det jo ikke så lett, men om du har medbrakt kan du jo bytte ut innholdet i en vanlig hvitvinsflaske med alkoholfri hvitvin ☺️ Hehe

Er jeg ute kjøper jeg alkoholfri drikke å har i glass. da er det ingen som ser hva det er :) å hvis det er hjeme kjøper jeg alkoholfri vin, tømmer det over i en annen flaske :) eller samme med øl. tømmer det over i glass så gjemmer jeg flasken :)

Jeg var gravid under julebord med jobben sist gang også. Da var vi ute å spiste. Jeg gikk bort til kelneren vår, å ba om alkolfri vin, men om han kunne skjule etiketten når han sjenket i til meg ;) Til de andre på bordet sa jeg bare att vinen inneholdt mye mindre garvesyre, sånn jeg skulle slippe hodepine :p

Alle vet at jeg ikke liker å drikke :P Drikker bare en sjelden gang (1-2 gang årlig), så.. har ikke det problemet.. :)
Verre å skjule det for familien, om jeg skal nekte fenalår :p

Er det servering er det jo ikke så lett, men om du har medbrakt kan du jo bytte ut innholdet i en vanlig hvitvinsflaske med alkoholfri hvitvin ☺️ Hehe

Blir servering på det meste, så må evt. snakke med kelner/bartender om å skjule det for meg :p Men tror nok det kan bli vanskelig å skjule hvis det skulle bli en realitet :p

Jeg drikker så lite at det nok ikke blir noe problem. Får vel skylde på hodepine eller no hvis det blir en issue

Gidder ikkje skjule noe... Har aldri skjønt poenget med det. Eg kommer ikkje til å rope det ut, men har ikkje behov for å forsøke å dekke over det.

Har tenkt på det samme selv.. Syns det var en god ide å snakke med kelneren om å få servert alkoholfritt.. Vet ikke hvor vi skal på julebord enda, så jeg er spent på hvor vi skal være og hvor lett det blir å skjule hva jeg kjøper/får servert.. Tenker at i verste fall får jeg bestille et glass vin og nesten ikke drikke av det iløpet av kvelden.. Jeg kan ikke skylde på at jeg kjører eller noe, da kommer de til å skjønne det med EN gang! :p
I jula blir det verre, men mulig jeg ikke klarer å holde meg fra å si noe uansett, så det får jeg ta senere ;)

Har tenkt på det samme selv.. Syns det var en god ide å snakke med kelneren om å få servert alkoholfritt.. Vet ikke hvor vi skal på julebord enda, så jeg er spent på hvor vi skal være og hvor lett det blir å skjule hva jeg kjøper/får servert.. Tenker at i verste fall får jeg bestille et glass vin og nesten ikke drikke av det iløpet av kvelden.. Jeg kan ikke skylde på at jeg kjører eller noe, da kommer de til å skjønne det med EN gang! :p
I jula blir det verre, men mulig jeg ikke klarer å holde meg fra å si noe uansett, så det får jeg ta senere ;)

Jeg kunne "løyet" meg unna julebordet ved å si at jeg skal på nattevakt/dagvakt, og derfor ikke kan drikke og må kjøre. Blir verre med julebordet til vennegjengen og svigers i jula :p

Gidder ikkje skjule noe... Har aldri skjønt poenget med det. Eg kommer ikkje til å rope det ut, men har ikkje behov for å forsøke å dekke over det.

Det er jo mest fordi man helst vil forsikre seg om at alt er greit før andre begynner å glede seg på dine vegne. Mine tanker i allefall :)

Poenget er vel mest for å slippe mas og pes fra folk. Samt å få høre "hvor langt på vei er du nåå da?" av knapt bekjente når det f.eks har endt i SA flere uker tidligere..
Jeg har ikke lyst til å rope det ut tidlig, i tilfelle det skjer noe.. Blir for mye styr med det, synes jeg..

Poenget er vel mest for å slippe mas og pes fra folk. Samt å få høre "hvor langt på vei er du nåå da?" av knapt bekjente når det f.eks har endt i SA flere uker tidligere..
Jeg har ikke lyst til å rope det ut tidlig, i tilfelle det skjer noe.. Blir for mye styr med det, synes jeg..

Helt enig med deg. Hadde SA forrige mnd, og er glad for at jeg ikke hadde sagt noe til noen. Vondt nok å oppleve det om ikke jeg måtte sagt det til flere rundt meg i tillegg.

Jeg drikker sjeldent alkohol så det hadde ikke vært noe problem for meg :) men hadde ikke gidde å skjult det heller og bare takket nei til alkoholen uten å måtte føle for å gi en logisk grunn :) det er faktisk kun ens egen sak om man velger å drikke alkohol eller ei ;)

Jeg er litt "bakvendt" sånn sett. Ikke drikker jeg noe, og jeg kjører som oftest de få gangene jeg er med ut. Jeg mistet i uke 20 sist, og jeg vet at jeg kommer til å si det ganske tidlig neste gang det klaffer - jeg vil ikke være alene om det dersom jeg skulle miste igjen.

Men - det går an å si at man ikke har lyst på alkohol, også.

Vi er bare forskjellige :) Hadde sa eg og, skammer meg ikkje over å fortelle det, og syns det er veldig godt å kunne snakke med folk om det.. Men skjønner de som ikkje vil at noen skal vite det før det synes!

Vi er bare forskjellige :) Hadde sa eg og, skammer meg ikkje over å fortelle det, og syns det er veldig godt å kunne snakke med folk om det.. Men skjønner de som ikkje vil at noen skal vite det før det synes!

Er ikke om skam her heller.. Bare at jeg hater å måtte fortelle samme historien til mangemange mennesker. Spesielt om det gjør vondt å fortelle den....

Om jeg blir gravid neste pp vil jeg være ca. 4 uker på vei til jul. Vil ikke fortelle det så tidlig, så kommer bare til å takke nei til alkohol når jeg blir tilbydt. Hender jeg gjør det, så det virker ikke altfor merkelig. Stort sett er vi borte hos andre i jula, da kjører jo en av oss, så det blir naturlig om jeg sier at samboer skal få drikke. Nyttårsaften er litt verre, da skal vi ha to vennepar her hos oss - så da blir jeg nok rett og slett å fortelle det. De kommer jo til å skjønne det med en gang, siden jeg alltid drikker alkohol ved slike anledninger. Vet ikke helt hvordan jeg skulle klart å skjule det. Hos oss går folk og forsyner seg i kjøleskapet selv, så hadde blitt umulig å gjemme den alkoholfrie ølen (drikker ikke vin) Men tar gjerne imot tips:) For vi har jo egentlig ikke lyst til å fortelle det før 12 uker denne gangen...

Om jeg blir gravid neste pp vil jeg være ca. 4 uker på vei til jul. Vil ikke fortelle det så tidlig, så kommer bare til å takke nei til alkohol når jeg blir tilbydt. Hender jeg gjør det, så det virker ikke altfor merkelig. Stort sett er vi borte hos andre i jula, da kjører jo en av oss, så det blir naturlig om jeg sier at samboer skal få drikke. Nyttårsaften er litt verre, da skal vi ha to vennepar her hos oss - så da blir jeg nok rett og slett å fortelle det. De kommer jo til å skjønne det med en gang, siden jeg alltid drikker alkohol ved slike anledninger. Vet ikke helt hvordan jeg skulle klart å skjule det. Hos oss går folk og forsyner seg i kjøleskapet selv, så hadde blitt umulig å gjemme den alkoholfrie ølen (drikker ikke vin) Men tar gjerne imot tips:) For vi har jo egentlig ikke lyst til å fortelle det før 12 uker denne gangen...

Skjønner problemstillingen. Hos meg blir det vanskelig å skjule da jeg sjelden takker nei til alkohol, så folk blir nok å skjønne det :( Vanskelig dette..

Blir vanskelig å skjule for meg også, spesielt nå i julebordsesongen.. Men jeg må bare komme opp med gode unnskyldninger :) søsteren min ble gravid og hadde en ma i uke 16, så jeg har ingen planer om å dele noe før ordinær ul, annet enn til nærmeste familie. Det er noe med at sorgen blir for stor om alle rundt deg vet om det, tror jeg da..

Back
Topp