Hvordan skjule graviditet? 1. Tri

Isis

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Jeg skulka en ost- og vinkveld. Jeg eeelsker blåmuggost og alle vet det.

Ellers har jeg fylt gamle saftflasker (sånne man får kjøpt med lemonade i) med alkoholfritt øl. Påstått at det er julegave fra en kompis som brygger.

Tåler ikke så mye syre pga magesykdom så vin kommer jeg meg unna uansett:)

Trøtthet, kvalmen og småspising har jeg ingen god forklaring på. Kanskje dere har tips?

Jeg sier at jeg er sliten pga mye jobbing. Pluss at det har gått en del sykdom i vennegjengen. Jeg har ikke vært syk men det tror alle andre :P

Alkohol snor jeg meg unna lett fordi de siste gangene jeg drakk før jeg ble gravid så ble jeg så dårlig og fikk så intens hodepine etter kun en øl at jeg allerede da sa at jeg kom til å kutte ut drikking fremover for det er ikke verdt det :)

Saft på rødvinsflasker eller si at du kjør og ikke kan drikke.

Ellers vil jeg slå et slag for å tør å være mer åpen om graviditet i et tidlig stadie. Når jeg ventet barn første gang skjulte jeg det for alle unntatt familien til nærmest o.ul og det gikk fint det. Når jeg ventet, hva jeg trodde skulle bli barn nr 2, var jeg mer åpen og når det gikk galt i uke 12 var det otroligt godt å snakk ut med gode venninner som siden mange uker visste at jeg var gravid. Andre rundt meg visste hva jeg gikk igjennom og hadde forståelse for labilt humør og jeg trengte ikke sette opp en fasade om at alt var bra.

Hvis du tør å være åpen om det så kan du jo med godt humør bli med på ost- og vinkveld med venner og ha det hyggelig (med de pausteriserte ostene ;) ) og det er vel bare hyggelig?

Back
Topp