Hvordan skjule at en er gravid?

Labben

Elsker forumet
Leste om Hege77 sine tanker ang. det å skjule at man er gravid inntil det er trygt å fortelle det, og tenkte at det kunne være greit å starte en ny tråd på akkurat det.

Jeg er bare fire uker på vei, og nå rett før julebordsesongen kan det være en utfordring å finne på troverdige unnskyldninger. Jeg har forresten tenkt mye på hvordan jeg skal ro fra julebordet kommende fredag... tror det må bli en tekstmelding til noen av kollegene rett før om at jeg er blitt forkjølet eller noe.

Man tenker ikke over det til vanlig, men det er rart hvor mye drikkepress det er i samfunnet vårt! Når folk er vant til at du drikker på fest og sånn, så vet jeg i alle fall at mine kolleger vil se veldig rart på meg om jeg ikke drikker på det julebordet, dermed er det like greit å ikke gå. Har hatt en spontanabort tidligere og vil derfor ikke fortelle det til andre enn foreldrene mine inntil de tre første månedene er over.

Hva gjør/gjorde dere andre? Hvordan skjuler man at man er gravid uten at noen får mistanke?
 
du får late som om du ikke er helt i form da vettu[;)] litt småforkjølet og slapp kansje..[;)]
 
Lyv å si at du har fått sansen for bare en spesiell vin som kostet mye penger. Kjøp den vinen, gi innholdet til noen andre og fyll på med saft, noe som ligner i fargen og sett på orginal korken. Ta med vinflasken med saft i på festen. Kan jeg få smake; nei, det er så lite igjen at det vil jeg ha selv, kan du si da ! [:)]
 
Ja, dette er noe jeg strever med hver dag!!

[:)]Er ikke så veldig langt på vei ennå (snart 7 uker), men siden det er mitt tredje svangerskap, så har allerede magen begynt å utvide seg litt!! Har også vært veldig oppblåst, og buksene begynner allerede å bli trange!! Litt tidlig å gå til innkjøp av mammaklær ennå!! Men må nok snart kjøpe større bukser! Har tenkt å fortelle det på jobben (sjefen) etter jeg har vært hos legen i uke 9. Da er det liksom bekreftet. Gleder meg til å fortelle det til andre, for det blir liksom litt mer virkelig da. Men i mellomtiden må jeg prøve å skjule min voksende mage så godt jeg kan.
 
Si at du har fått urinveisinfeksjon, og går på antibiotika. Da kan man ikke drikke[;)]
 
På side to (tror jeg) så er det en post som heter Unnskyldninger". Les den for der var det mye fine unnskyldninger [:)][:)]
 
Back
Topp