Hvordan skal jeg få i Jamie TAMIFLUEN?

helen79

Forumet er livet
Trenger seriøst hjelp...

Knus i yoghurt..?
Syltetøy..?
Sjokoladepålegg..?

Vi sprøyter det langt bak i munnen på henne, mens vi holder henne. Så har vi noe godt å drikke klart. Første to dagene var hun sint, men nå tar hun det uten å mukke. Går kjempefint.

Langt bak ja, ikke dumt nei.
Men skal han ligge sånn halvveis da, eller sitte?

ORIGINAL: helen79

Langt bak ja, ikke dumt nei.
Men skal han ligge sånn halvveis da, eller sitte?

Best om du legger han ned,ellers renner det bare ut igjen..

Ja, sant, for det gjorde det isted nemlig. Herlig.[&:]

Del kapselen, løs opp innholdet i litt vann og gi det med noe som kamuflerer smaken. Tamiflu smaker DRITT. Var slik vi fikk besjed om å gjøre det på Knøtta. 

Vi fikk beskjed om å blande alt innholdet med 5 ml saft og så trekke opp 2 ml etter det.
Får se hva vi kan finne på.

HJelper det å gi når han har sovnet?[&:]

ORIGINAL: helen79

Vi fikk beskjed om å blande alt innholdet med 5 ml saft og så trekke opp 2 ml etter det.
Får se hva vi kan finne på.

HJelper det å gi når han har sovnet?[&:]

Oj.. Hvis man bruker saft direkte kan styrken bli feil. I pakningsvedlegget står det strengt at man skal blande i 5 ml rent vann, så trekke opp 2 ml og blande det igjen med noe som smaker godt. Skrev ikke noe om ml, for det går jo på vekt. Man da har han fått samme dosering som Knøtta mi. Vi brukte også sprøyta og ga det som man gir tran til babyer, for hun ville ikke alltid drikke det. Hvis han sover, kan han jo få det i halsen.. Ingen god idé. Så det er enten lokking og luring eller å bare ta opp kampen og få det overstått.

Nå har han fått blandingen i en kvart kopp saft, da har det gått med, men tregt...:-)

Vi fikk streng beskjed om ikk å blande i saft. Pulver skal blandes med vann for så å kamufleres i noe tjukkere...her har vi prøvd yoghurt i munnen først så medisin, så svelg. Eller på skjei sammen med fruktpurè.

ORIGINAL: karaoke

Vi fikk streng beskjed om ikk å blande i saft. Pulver skal blandes med vann for så å kamufleres i noe tjukkere...her har vi prøvd yoghurt i munnen først så medisin, så svelg. Eller på skjei sammen med fruktpurè.

Åja, apotekdamen sa vi kunne bruke det, og legen på jobben min reagerte ikke på det. Jaja.
Får se om jeg får prøvd meg yoghurt i kveld da.[&:]

Varmet litt vann og rørte ut sukker i det, og blandet 1 teskje av dette sukkervannet sammen med de 2 ml dattera mi skulle ha med tamiflu-løsningen. Tok så dette i sprøyta igjen, og sprøytet det i munnen mens hun lå på ryggen (måtte holde munnen hennes åpen med en finger mellom [&:] ) Så fikk hun en nonstop etterpå som trøst. [;)] Sukkervann var en av de tingene som sto foreslått i de papirene jeg fikk med fra legen hvertfall, og der sto det spesifisert maks 1 teskje av dette. Funka ganske greit det, selv om hun selvfølgelig ikke synes det var noe artig. Prøvde først i en skje med youghurt, men det var helt håpløst....

Lykke til! [:)]

PS! De papirene jeg fikk med fra legen var utskrift av pakningsvedlegget, muligens en mer oppdatert versjon enn det som lå oppi pakka, for den inneholdt også oppskriften for å lage riktig mengde tamiflu-miks til små barn.

ORIGINAL: murreliten

Varmet litt vann og rørte ut sukker i det, og blandet 1 teskje av dette sukkervannet sammen med de 2 ml dattera mi skulle ha med tamiflu-løsningen. Tok så dette i sprøyta igjen, og sprøytet det i munnen mens hun lå på ryggen (måtte holde munnen hennes åpen med en finger mellom [&:] ) Så fikk hun en nonstop etterpå som trøst. [;)] Sukkervann var en av de tingene som sto foreslått i de papirene jeg fikk med fra legen hvertfall, og der sto det spesifisert maks 1 teskje av dette. Funka ganske greit det, selv om hun selvfølgelig ikke synes det var noe artig. Prøvde først i en skje med youghurt, men det var helt håpløst....

Lykke til! [:)]

PS! De papirene jeg fikk med fra legen var utskrift av pakningsvedlegget, muligens en mer oppdatert versjon enn det som lå oppi pakka, for den inneholdt også oppskriften for å lage riktig mengde tamiflu-miks til små barn.

Det heftet man får, er den oppdaterte versjonen av pakningsvedlegget, ja. [;)]

Back
Topp