hvordan skal det gå med tre barn i bilen?? :P

* Tone *

Tone
Desemberskatter 2016
når vi får baby i løpet av høsten så blir det tre barn å ha med i bilen. Må selge den nydelige bilen min:-( Hvilken bil får man tre seter i. blir 1 bakovervendt og to fremovervendt. baran er 5,5 og 7,5 da. Når kan dem begynne med bare pute?

Hei!
Det er mange biler du får plass til 3 seter i, på NAF sine sider har de en fin oversikt.
Det anbefales ikke å sitte på pute, men at barna sitter på sete med sidebeskyttelse(beltestol) til de kan sitte uten noen annen form for sikring enn bilbelte.
(står på www.tryggtrafikk.no)

Vi har en Volvo V70, og har god plass til 3 seter bak =)

min bror har 3 barn, og de kjøpe en s-max, 7 setere :) Må ha meg ny bil jeg og, har en 3-dørs bmw, skikkelig ungdomsbil x)

Vi kommer til å slite... Men kan ikke selge heller, pga altfor stort tap... Må bare få det til på et vis!

Hvis man har dårlig plass i bilen, kan det være lurt å velge smale seter, og velge babyseter uten base (er som regel basene som tar stor plass).
Ta turen til nærmeste Barnas hus/Babyshop, så hjelper de dere mer enn gjerne. =)

• Liker
Reactions: Mae
Vi må også skaffe ny bil :-/ ha dn nissan leaf og en liten BMW, så ikke plass til tre seter i noen av de... De go andre barna er 5 år så de sitter i beltestol en god stund til. Vi må bytte ut bmw'n siden jeg bruker leafen til pendlebil, men det kommer til å bli hardt til BMW-entusiasten min hehehehe

Vi har s-max, og den har tre separate seter i baksetet. God plass :)
Jeg ønsker meg også ford s-max, får se hva det blir til.:)

Vi har vw touran, så vi har egentlig plass til 3 seter. Dessverre er det ikke isofix i midtsetet bak, i tillegg til at en god del barneseter ikke lar seg feste godt nok i den. Det blir litt begrenset valgmuligheter med seter, men det går egentlig fint. Har hatt 3 bakovervendte i den tidligere, og nå kjører vi med et bakovervendt og to beltestoler når vi har med venner.

Jeg ønsker meg også ford s-max, får se hva det blir til.:)

Vi har vw touran, så vi har egentlig plass til 3 seter. Dessverre er det ikke isofix i midtsetet bak, i tillegg til at en god del barneseter ikke lar seg feste godt nok i den. Det blir litt begrenset valgmuligheter med seter, men det går egentlig fint. Har hatt 3 bakovervendte i den tidligere, og nå kjører vi med et bakovervendt og to beltestoler når vi har med venner.

Vi har også vw touran og jeg tenker mye på hvordan jeg skal løse sitte problemet :p har 3 beltestoler nå :) å det går greit, litt trangt å ta på belte ;/

Hørt mye skryt om S-Max, og jeg dagdrømmer om en slik jeg også.

For den som vil ha en enklere bil med plass for tre vil jeg anbefale Peugeot 307 SW. De er ikke så voldsomt dyre og det er godt om plass i dem. Tre barnestoler er ingen problem så lenge du tenker litt over hvor brede stolene er hvis du skal ha dem i samme retning.

Back
Topp