Hvordan skal dere fortelle?

emma1

Betatt av forumet
Er det noen som har en morsom histore om hvordan de fortalte om graviditeten til de rundt?
Eller hvordan dere har planlagt å fortelle det?

Vi lot de 3 kommende storesøskene lese opp enn plakat, der det sto " vi skal få en baby", som jeg filmet å la ut på Facebook :) det er da 2 svangerskap siden,det endte ikke så bra,men ett flott minne da og reaksjonen til barna fikk vi på film :)

Vi laget bodyer til de nærmeste. Min søster fikk denne:

"Hei tante. Kan du passe på denne frem til min ankomst i juli?".

Veldig artig måte! Hun ble helt satt ut og veldig glad :-D

Skal ta TUL før jul, og la besteforeldrene få åpne en pakke med det i på morgenen :)

Vi skal på ul rett før julaften. Så planen er å ta bilde av dattra vår der hun holder i ultralydbildet, så skal vi skrive på "jeg skal bli storesøster" og ramme det inn :)

Vi delte nyheten med storebroren ved å gi han gave, inn lå en body. Så drev han og gjettet på hvem det kunne være til, og gjettet jo alle andre i verden enn oss :hilarious: Når han tilslutt etter flere hint spurte om vi skulle ha baby, så ble han så glad at han nesten begynte å gråte :p

Dette blir pappas første (og veldig etterlengtede) barnebarn. Det er derfor viktig for meg at han får nyheten om Morfar-ungen før alle andre... skal hjem på besøk neste helg for å levere julegaver og slikt, og han skal få åpne den ene da.
"Sorry pappa, det blir hjemmelaga gaver i år"
Inni er det en kopp som det står Morfar på :)

Mannens familie får vite i julen, siden vi feirer med de. Resten av familien min + venner får vite når vi er tilbake på nyåret og første trimester er gjennomført.

Dette blir mine og mannens foreldre sitt første barnebarn :)
(Min mor har mast om å bli bestemor siden jeg var 18, nå som jeg er 30 går endelig drømmen i oppfyllelse)
Vi skal på tul rett før jul, så vi skal lage 2 fine kort med bildene. Siden vi skal feire jul sammen, så får alle vite det samtidig :)
Har tenkt å filme når de åpner kortene :Heartred gleder meg utrolig mye. Håper så inderlig at alt går bra med frøet :Heartblue:Heartblue:Heartblue

Jeg skal prøve å finne på noe kult, men hvordan er jeg ikke sikker på enda :P

De kommende besteforeldre vet det...og noen venner å sånnt:) men til mormor'a mi som blir oldemor for x nr 2 får ikke vite d før på julaften...ho får ei pute hvor det er bilde av en stork med baby; med skrifta oldebarn-budsjett dobles juli 2017:)

Artig og høre alle idéer og måter dere har tenkt å fortelle.:D

Har selv en veldig stor familie, men har et veldig nært forhold til begge foreldrene, stemor,stefar og alle besteforelderne i alle fire familiene. Itilleggg har jeg en oldemor som er min bestevenninne. Veldig spent på hvordan hun kommer til å ta det at hun skal bli tippoldemor:eek: blir første barnebarn i familien på alle sider..

Har kjøpt en t skjorte til vår lille førstemann med bilde og tekst jeg har laget selv. Det står verdens beste storebror og er et bilde av to barn som klemmer. Han gikk med den hos min mor og etter en stund knakk hun sammen i beina og lo med tårer i øynene :):) planen er at han skal han bruke gå den i julebesøk med resten av familien :):)

Har kjøpt en t skjorte til vår lille førstemann med bilde og tekst jeg har laget selv. Det står verdens beste storebror og er et bilde av to barn som klemmer. Han gikk med den hos min mor og etter en stund knakk hun sammen i beina og lo med tårer i øynene :):) planen er at han skal han bruke gå den i julebesøk med resten av familien :):)

Åå, så koselig!

Jeg har bestilt jeg skal bli storebror T-skjorte til den kommende storebroren på 16 mnd. Planen er at han skal ha den på seg når vi skal fortelle det til de kommende besteforeldrene. Så blir spennende og se hvor lang tid det tar før de ser det. Og om den passer :p

Usikker på hvordan vi skal fortelle det til de andre. Sist delte vi ikke det på Facebook før etter han var født, får se hvordan vi gjør det denne gangen :)

skal gi en smokk hver til besteforeldrene og tantene som det står hei mormor juli 2017 på :-) å det står forskjellige på smokkene :-) skal gi det bort i julegave :-P

Kjøpte en body til 2åringen med egenlaget tekst "jeg skal bli osv" og en fugl på, så vi kan si at hun må vise "pip-pipen" til de det gjelder om de ikke legger merke til hva står der. Og ellers blir det vel å "snike" det inn i samtaler osv :p Tenker å fortelle julaften til familie osv, så tar vi resten langsmed.

Back
Topp