Hvordan skal dere fortelle om spiren til familien?

Vecca#1

Håper på en liten spire snart <3
Kanskje litt lenge til enda, men jeg er typen som tenker mye på slikt :D Hvertfall siden vi blir de første som "gir" barnebarn til begge sider, og de første Oldebarn på min mor sin side av familien :D
Har en del ideer, som å invitere alle på middag, og gi de alle bestemor/bestefar kopper til kaffen :P

Også må jeg spørre, når skal dere fortelle? :D

Vi skal fortelle til hans foreldre og min mamma og 3 uker. Vis det går galt ser jeg ikke problemet at de får være med på nedturene også, hvorfor bare oppturene? :) Vi vet ikke helt enda hvordan vi skal si det, men vil gjøre noe ut av det siden det er første barnebarnet på hans side :) Jeg har jo 2 fra før og broren min har ei så mamma sitt 4 :D Følger med her og ser om jeg får noen gode tips.

Til mine barn blir det ikke før etter uke 12 evt :) Da bil vi kjøpe en liten body og gi til de, der det skal stå "minst i familien" eller noe slik :D

Vi kommer til å si det til foreldrene våre og søskene våre etter vi har tidlig UL i uke seks/syv. Vi har vært åpne om at vi har plagdes lenge og etter lap. no i januar er det mange spente som venter, så i stedet for å lyve om at det fremdeles ikke går så kommer vi til å si det tidlig. Vet ikke helt hvordan vi skal si det enda. Vi lager øl selv, og alle våre foreldre gleder seg så veldig til å få smake på det nye hjemmelaget øl'et så vi snakker om å kanskje lage en egen etikett til alle ;) Mormorøl, morfarøl, bestemorøl osv :) Vi får se :)

Skal bestille ul til uke 11-12 :) slik at vi kan få med bilder av det lille miraklet :D
Så skal det pakkes inn å gis til de kommende beste foreldrene :D
Vis vi klarer å holde det skjult så lenge da :)

Hvis vi klarer å holde det hemmelig er vel MMS med ul bilde en fin måte å gjøre det på (uke11 tenkte jeg). Det er også samme uken som mini har bursdag, så en super uke sånn sett.

Evt 1. April er også en finfin dato :-)

Vi får se hvor dårlig jeg evt blir, da blir det neppe mer enn 3-4 uker til vi forteller det til familie og på jobben (3+4 i dag)

Jeg tenkte å fortelle det i påsken, da skal vi dele påsken opp i to, og være hos begge besteforeldrene på hytta! Tenkte å kjøpe en eventyr/sang bok til de, pakke den inn.. Og så skrive et kort fra det lille frøet som spør om de kan lese masse for det! Skal også på tidlig ul før den tid, så da får de med et bilde der fra!! Da er jeg ca 10 uker på vei

Jeg har vært så kvalm, så fortalte det til mine foreldre med en gang. De ble så bekymret når jeg var dårlig :) det viste seg at pappa hadde hatt mistanke om at jeg var gravid før jeg fant det ut selv :) foreldrene hans får kanskje vite det i påsken :)

Skal fortelle det til mamma om en ukes tid er da 6 uker på vei, men dette er fordi kjæresten er vekke på jobb og jeg vil ha hun med på ultralyd :) vil tro at resten av familien her også får vite det da :) Svigers skal få en eske med tidlig ultralyd bilde og noen sokker også skal vi skrive om de vil passe på de til lille kommer :) De får ikke vite før ca uke 10-12 :-)

Gøy å følge denne tråden :)
Jeg selv bor i Trondheim og min mor som bor i Skien har bursdag om 2 uker. Om jeg klarer å holde meg over telefonen innen da, så skal hun få en babybok som det skal stå noe ala : Denne vil jeg du skal lese for meg når jeg kommer i (forhåpentligvis) i november. Hilsen Lillemann/lillemor.

Ellers så skal dattra på straks 3 år filmes med replikken " Mamma har beibi i magen" eller "Jeg skal bli storesøster" etc..

:happy093

Skal på UL i uke 8 så venter til ialfall da med å fortelle resten :)

Min mormor har hatt mistanke et par uker og spurte meg rett ut før jeg hadde tatt test "er du sikker på at du ikke er gravid?" Pga mye kvalme og oppkast. Så etter test ringte jeg henne og sa det :) hun ble veldig glad på våre vegne. Det er hun som har oppdratt meg, så det var mest naturlig å ringe henne siden vi har daglig kontakt. Ringte også til min mor og fortalte det.

Jeg bor langt unna familie, og ønsker ikke å fortelle over telefon. Så jeg har planlagt å dra til Oslo 1. mai helgen, og fortelle familien min det da :) Blir nok ikke noe fancy eller morsom måte, vil bare si det face-to-face :)

Vi kommer nok til å fortelle det til foreldrene våre på et passende tidspunkt, så sier de det videre til våre søsken ;) Med nr 2 skaffet vi en tskjorte hvor det sto noe sånt som "nokså liten, men og litt stor..." på forsiden, og "...og ganske snart storebror!" på baksiden. Det var superkleint (syns vi) , så denne gangen blir det neppe noen kreative vrier :p

Last edited:
Vi tenkte å fortelle det i bursdagen til førstemann.
Vil da være 15 uker.
Hadde SA på julaften (uke 8), og vi er i innspurten av husbygging. Orker rett og slett ikke masse masing om å ta det med ro osv nå.

Med første fikk besteforeldrene bestemor/bestefar kopper. Ble stor stas,sjokk å gledestårer:)
Denne gang har jeg bestillt "jeg skal bli storebror" genser til den kommende storebroren. Så skal jeg se hvor lang tid det tar før di legger merke til hva som står:D
synes det er så gøy å si det på e artig måte til besteforeldrene:)

Kommer sikkert til å fortelle det i påska da vi skal på hytta med mine foreldre. Vanskelig å holde det sjult da. Di kommer til å stusse om jeg takker nei til alkohol hele uken:p da er jeg 10 uker på vei så er helt greit. Sist gang var jeg 14 uker før vi begynte å fortelle det. Men denne gang er jeg ikke så nøye på det merker jeg. Vi har allerede fortalt det til våre beste venner:)

Har ikke helt bestemt meg - noen ganger vil jeg fortelle det tidlig, andre ganger ikke.
Kompromissløsningen blir vel at vi sier det en gang etter ul uke11-12.

Vurderer ellers å gi beskjed til sjefen etter uke 12, men vente med å si noe til de jeg jobber med, for å se hvor lang tid det tar til de får mistanke/tørr å spørre :P

Tenkte å kjøpe t-skjorter til barna, en med "storesøster" (til hun som allerede er storesøster fra før) og en med "storebror" til han som bare er lillebror fra før :) Så da spørs det hvor lang tid det tar før de skjønner det :-D
Men blir ei stund til vi forteller det. Føler meg veldig avslappa så langt! Er 6 uker i dag..
Kommer litt an på hvor fort magen spretter fram :-D

Back
Topp