Hvordan skal dere fortelle om graviditeten?

Mary79

Glad i forumet
Mailykke <3
Jeg gleder meg så sinnsykt til de 12 første ukene har gått, så vi kan fortelle de i rundt oss om babyen:-)
Men har litt lyst til å finne en morsom måte å si det på.

Jeg håper på å være gravid, uansett når jeg blir det, skal storesøster få en t-skjorte/genser med; Jeg skal bli storesøster:-)

Jeg måtte avslutte svangerskapet i uke 22 ved sist graviditet.
Det var vårt første barn, så vi skrek det ut til alle, vi var så stolte.
Denne gangen er vi veldig forsiktige. Jeg har så utrolig lyst til å si det til alle jeg kjenner, kjente og ukjente, JEG ER GRAVID <3 Men det tørr jeg rett og slett bare ikke.

Kommer til å fortelle det til besteforeldrene etter uke 12.
Og de andre for bare spørre når de ser magen min :)

MEN.. Fortalte det til Mannen min på en litt gøy måte.
Han spurte om han kunne få noe å drikke. Og da gav jeg han en tåteflaske med saft i.
Dere skulle sett utrykket:)

Denne gangen er vi veldig forsiktige. Jeg har så utrolig lyst til å si det til alle jeg kjenner, kjente og ukjente, JEG ER GRAVID <3 Men det tørr jeg rett og slett bare ikke.

Han spurte om han kunne få noe å drikke. Og da gav jeg han en tåteflaske med saft i.

Jeg bare lurer, har du også vært på august 13 termingruppa? Husker at jeg leste der at noen måtte avslutte svangerskapet så sent... Jeg selv var i augst 13 gruppa og mistet i en MA i uke 13...

Å ja :-) Krysser fingrene for svangerskapet! For du ekstra oppfølging denne gangen?

Denne g

Denne gangen går det bra, jeg kjenner det på meg:-)

Eg veit ikkje .. veit ikkje kortid vi skal fortelja da til nokon enda. Trur nok kanskje søstrene skal få fortelja da :-)

Vi kommer til å ha på storebror en t-skjorte med budskapet på, og se hvor lang tid de bruker. - Er ikke alltid så observante... ;)
Men når, er vi litt usikre på. Mistet sist i uke 7, så lyst til å vente etter det. Men så skal vi på tur med noen venner når vi er 6 uker på vei, og er litt usikre om vi klarer lure de. (Greit med alkofri vin, men jeg har jo plutselig sluttet å røyke...:)) Vil jo helst fortelle besteforeldrene først.... Men tror vi prøver oss med en liten hvit løgn på tur. Så da blir det nok rundt uke 8-9 til de nærmeste. Gleder meg! For denne gangen SKAL det gå bra! Det har jeg bestemt! :)

Å ja :) Krysser fingrene for svangerskapet! For du ekstra oppfølging denne gangen?

Oppfølging ja... Lang historie og utrolig frustrerende, gråt i hele går..

Når jeg var gravid sist gang, så var vi på 3 ultralyder, uke 9, 12 og 16. Fikk beskjed om at alt var i sin skjønneste orden.
PÅ oul i uke 19 så de jo med en gang at det var mye feil. Så kom det inn en ny lege de hadde fått. Hun het Ilka. Hun var en ultralyd spessialist fra Tromsø, og hun var SÅ flink og og god mot meg. Hun fant raskt alle feilene, og ringte meg på kveldene for å informere, berolige.

Hun passet på at jeg kom raskt inn på rikshospitalet ( for å bekrefte alt) og hun passet på at hele føde prosessen kom raskt i gang, og hun ordnet det slik at jeg kunne føde i kr sand i stede for Oslo. De har egentlig ikke dødfødsler i kr sand etter uke 20.
Hun gjorde meg bare så trygg. Til og med når vi var på riksen så brukte de lengre tide på å finne feilene enn Ilka gjode.

Etter alt var "ferdig" så sa hun at jeg skulle ringe rett til henne når jeg ble gravid igjen. Så skulle hun ta ultalyd så for som mulig å gi meg den oppfølgingen jeg fortjente.

I går ringte jeg kvinneklinikken å spurte etter Ilka for å si jeg var gravid igjen. Men hun hadde sluttet........
Og de jeg snakket med var så utrolig ufølsome, virket som jeg nesten ikke var registert i systemet deres en gang. Og fikk klar beskjed om at alt måtte gå gjennom fastlegen min..

Var hos legen i går. Hun var veldig uvitende og det eneste hun kunne gjøre var å sende hennvisning til kvinneklinikken...

FOR ET SYSTEM !!!

Back
Topp