Hvordan skal dere fortelle nyheten?

Mammaen01

Betatt av forumet
Hvordan har dere tenkt og fortelle nyheten? Gjøre det på en spennende måte eller si det enkelt og greit? Noen som skal legge det ut på Facebook? Hva skriver dere da?

Jeg selv har lyst å gjøre noe litt spennende ut av den store nyheten!! :D gjerne inkludere den kommende storesøster :)

Her blir det bare å si det:p

Vi har lyst til å bruke måten ei venninne av meg annonserte nyheten på.. bilde av skoa til mor, far, søsken med årstall skrevet med kritt på bakken under, bortover og så ett par med babysko og 2016.. kan se om j finner bildet igjen!

Vi har lyst til å bruke måten ei venninne av meg annonserte nyheten på.. bilde av skoa til mor, far, søsken med årstall skrevet med kritt på bakken under, bortover og så ett par med babysko og 2016.. kan se om j finner bildet igjen!

Ja, har sitt flere som har gjort det slik :) veldig koselig!

Til kommende besteforeldre tror jeg vi kommer til å kjøpe sånne pyntehjerter der det står verdens beste mormor osv, og pakke det inn ! Morsomt å se reaksjonen når de åpner ;) Jeg får ikke samla alle venninnene mine samtidig så til de tror jeg jeg må skrive en melding, så alle får nyheten samtidig, men vet ikke hva jeg skal skrive :p Og på face aner jeg ikke !

Til mamma sendte jeg et bilde av de to små hundene mine, som hun er helt på styr etter - hun omtaler seg selv som "mormoren deres".. Hehe.. Hun er litt klar for å bli mormor, kan du si! På bildet sitter hundene med et tilsynelatende forventningsfullt uttrykk, og foran dem ligger en plakat hvor det står "I April 2016 blir du (forhåpentlig <3) mormor til en tobeint!" :-) Hun ringte opp igjen 10 sekunder senere, og var helt fra seg av glede.. Hehe :-)

Vi har ennå ikke bestemt oss for hvordan vi vil fortelle det til resten, men tenker å være litt kreative :-)

Jeg sendte bare et bilde av testen til mamma og skrev at hun må ha litt tid i april og komme til oss og at jeg trenger henne her (hun bor i Tyskland, så vi ser hverandre ikke så ofte som vi vil). Facebook vet jeg ikke enda, om vi skal si det der. Det ser vi etterhvert. :)

Vi har ikke sagt det til noen enda.. moro å ha vår egen lille hemmelighet, men klør etter å fortelle de nærmeste.. spesielt svigermor :)
Ja. Har kjempe lyst. :) mine foreldre har mast i mange år. Foreløpig er det bare meg, mannen og min bestevenninne som vet. Når skal dere fortelle til de nærmeste?:)

Ja. Har kjempe lyst. :) mine foreldre har mast i mange år. Foreløpig er det bare meg, mannen og min bestevenninne som vet. Når skal dere fortelle til de nærmeste?:)

Vi hadde en søt plan om å "gi det i julegave " men hallo, det er typ 4 mnd til... kommer ikke til å klare å holde det skjult så lenge! Ikke for familien og de nærmeste .. men venter iallefall til 12 uker er passert :) Det med å vente til rundt jul er forresten litt med tanke på de to vi har fra før - de er noen utålmodige krabater ;) Hva med dere??

Dette er den første her:) foreldre på begge sider tipper jeg vi sier ca uke 9-10. Tror ikke jeg klarer å holde meg lengre. På min side er det første barnebarn så dette blir nok veldig spesielt. :)<3 Eller søsken og øvrig familie/venner blir nok uke 12. Så nå krysses alt for at spira holder seg på plass:) kult å gjøre noe ut av det til jul :)

Dette er den første her:) foreldre på begge sider tipper jeg vi sier ca uke 9-10. Tror ikke jeg klarer å holde meg lengre. På min side er det første barnebarn så dette blir nok veldig spesielt. :)<3 Eller søsken og øvrig familie/venner blir nok uke 12. Så nå krysses alt for at spira holder seg på plass:) kult å gjøre noe ut av det til jul :)
Så moro for alle sammen:)
Ja, men det er jo fryktelig lenge til da:) Men har masse å henge fingrene i noen mnd fremover mtp studiestart og fuglejakta som starter om 1 mnd :D gleder meg sånn:D da blir vi boende på fjellet i helgene så da slipper jeg å unnskylde meg for fest og drikking osv i tillegg:D og kommer kvalmen snart så vil jeg nok ikke se folk på god stund :p

Hørtes deilig ut å komme seg på fjellet. Jeg har mye jobbhelger framover og en ferie så tror jeg skal klare å komme unna "drikkepresset". :) hadde en skikkelig fest sist måned som blir den siste på lenge:) gjør meg ingenting så lenge jeg vet hva vi har i vente. :)

Hørtes deilig ut å komme seg på fjellet. Jeg har mye jobbhelger framover og en ferie så tror jeg skal klare å komme unna "drikkepresset". :) hadde en skikkelig fest sist måned som blir den siste på lenge:) gjør meg ingenting så lenge jeg vet hva vi har i vente. :)
Har fått "festet fra meg" i sommer kan man si.. Mine to fra før har vært veldig mye med faren sin i sommer , så jeg og "nye" mannen min har hatt litt frie tøyler og mye moro.. kjenner det er godt å sitte hjemme i kveld og bare glede seg :D <3

Har fortalt det til foreldre og søsken, og en venninne rett og slett forde jeg trenger noen å snakke med :) er i uke 10 på mandag, så håper det går bra :) eller forteller vi det sikkert ikke til noen fler før vi jeg har vært hos legen igjen :)

svigermor vet, avløseren og en til. også gubbe såklart.

Litt i tvil om når vi skal fortelle unga det. vurderer å ta dem med på UL
trenger liksom ikke dette ut av seg med dette på første skoledag! :p.

Tenkte og ta på mellomste jenta en arvegenser fra storesøster. Den står det storesøster på med stor skrift har fortalt det til 2 stk. Men ønsker og vente lenger med resten av familien og venner. På Facebook blir det nokk og dele bilde etter ordinær UL gleder meg mest til og fortelle mine barn nyheten. Men dei er ikkje gode på hemligheten

Tenkte å samle foreldre og besteforeldre og gi ul bilde :)
Til venninner sier jeg det bare. Er veldig i tvil om å legge det ut på fb!

Vi skal vente til ultralyd i ca uke 8, så skal vi dele nyheten med vår fireåring.. :) så skal han få gleden av å fortelle det til sine besteforeldre, tanter og onkler (at han skal bli storebror).... han kommer til å bli så vanvittig glad og stolt at jeg blir helt varm av å tenke på det... Han har snakket om å bli storebror i et år :)

Back
Topp