Hvordan skal avføring hos 1-åring være?

Marmil

Flørter med forumet
Gresskarfrøene2023
jeg synes dette er skikkelig vanskelig.. Mitt barn på 1,5år har egentlig «alltid» hatt avføring på det jeg vil si er den «løsere siden». Jeg har derfor aldri tenkt på den som unormal. I det siste har de i barnehagen sagt at hans bleier har vært ganske løse, men poengtert at det ikke er diaré.. bare løst..
Siden dette er mitt første barn aner jeg ikke hvordan det ideelt skal være?

Hans avføring har normal farge og han har 1-2 bleier om dagen, men da alltid løst. Ellers er han aktiv og i godt humør, spiser godt, sover godt, drikker godt. Kan legge til at vi gikk melkefritt lenge da jeg ammet pga. refluks. Har ikke merket noe reaksjon etter reintroduksjon av melk.

Er dette normalt?? Eller ville dere tatt en tur til legen?

Jeg syns også det er vanskelig å vite. Husker at min plutselig fikk fastere bæsj en god stund etter fast føde, så jeg ble overrasket :hilarious: Men til tider får hun ennå litt løsere bleier som gjør det umulig å vippe bæsjen i do. Det er stor forskjell på den bæsjen og diaré da, så jeg tenker det er greit. Nå har min nettopp begynt å bruke potte, bæsjen har sett ganske normal ut, og syns det er lettere å se hvordan den er og vaske, spesielt siden det ikke blir sånn at det blir skvist inni bleien og klistrer seg til rumpa :laughing014
Men du kan jo evt. ta det opp med helsestasjon, kanskje t.o.m. spørre bhg neste gang de sier noe om det? De har mye mer erfaring med bæsjebleier enn oss, så kanskje de vet om det er noe du faktisk burde sjekke opp i :confused013

Back
Topp