Hvordan sjekkes ??? Teit spm..

FRK John Deere

Forumet er livet
En ting jeg har lurt på en stund nå er Hvordan sjekker føden om du lekker fostervann? Får man svaret med en gang eller må det analyseres i en evighet?

[8|]

dem drypper på noe greier på bindet di får beskjed om å gå me, tror dette blir blått om det er fostervann. det får man svar på me en gang.
ellers kan dem ta innvendig. da holdt den en sånn lang qtips inni meg i 1min, fikk svar etter ca 10min. så det tar ikke evigheter nei ;)

Ok[:)]

Takk for att du gadd å svare[:D]

ORIGINAL: Freaky*Nurse*Flode

En ting jeg har lurt på en stund nå er Hvordan sjekker føden om du lekker fostervann? Får man svaret med en gang eller må det analyseres i en evighet?

[8|]

Unnskyld at jeg spør, men er ikke du sykepleier?

ORIGINAL: Hylei

[8|]

Unnskyld at jeg spør, men er ikke du sykepleier?

Hva har det med saken å gjøre?

Hadde jeg vært JM hadde jeg skjønt at du stillte spm til min utdannelse når jeg spør om slikt..

Ok[:)]

Takk for att du gadd å svare[:D]

bare hyggelig :)
å enig, hva har det me saken at du er sykepleier.?!

Litt off-topic: Jeg er også sykepleier, men kan heller ikke alt for det;) vil tørre å påstå at en sykepleier ALDRI blir ferdig utlært..men sånn er det vel i mange yrker også:) -får selv rare blikk/komm. når jeg får spl.faglige spm. og ikke klarer å svare på alle selv;)

ORIGINAL: Anette*

Litt off-topic: Jeg er også sykepleier, men kan heller ikke alt for det;) vil tørre å påstå at en sykepleier ALDRI blir ferdig utlært..men sånn er det vel i mange yrker også:) -får selv rare blikk/komm. når jeg får spl.faglige spm. og ikke klarer å svare på alle selv;)

Den dagen man som sykepleier ikke spør/søker etter informasjon for å bli en bedre sykepleier og få mer faglig info, den dagen kan og skal man avslutte sitt virke innen dette yrke!

-en god sykepleier tørr å innrømme at en ikke vet alt, og tørr å spørre når man er usikker[:)]

Den dagen man som sykepleier ikke spør/søker etter informasjon for å bli en bedre sykepleier og få mer faglig info, den dagen kan og skal man avslutte sitt virke innen dette yrke!

-en god sykepleier tørr å innrømme at en ikke vet alt, og tørr å spørre når man er usikker[:)]

Helt enig! Jeg er selv lærer, og det er utrolig hvor ofte folk får seg til å si setningen "Vet ikke du det? Er ikke du lærer?" Hadde jo vært fint om de først satte seg inn i fagkretsen min før de har en formening om hva jeg bør kunne ...

JM sa til meg at de "ekkelt nok" bruker luktesansen. De kan lukte på en truse som man er usikker på om man har hatt fostervannslekkasje, urinlekkasje eller bare utflod.

hehe kjenner jeg har liiiiitt problemer med å gi JM trusa mi og se på at hun lukter på den, altså [8D]

Hadde selvfølgelig vært greit om alle hadde kunnet ALT innenfor sitt fagfelt.
Men det tror jeg de ferreste kan skryte på seg.

Da synes jeg det er verre med de som tror de kan alt og
bare gjetter seg frem til det de tror er riktig når de får et spørsmål...

ORIGINAL: Moffe

JM sa til meg at de "ekkelt nok" bruker luktesansen. De kan lukte på en truse som man er usikker på om man har hatt fostervannslekkasje, urinlekkasje eller bare utflod.

Det var det jeg først trodde[8D]
-fordi jeg sist fødsel fikk beskjed om at klærne jeg hadde fått fostervann på kom til å lukte død og pine om de ikke ble vasket "med en gang" -at jeg burde kaste dem i en lukket pose om jeg ikke fikk vasket dem skikkelig.. Jeg kasta dem, var jo bare snakk om et par sokker og en truse så jeg pr dags dato vet ikke hvordan det lukter da.. (kansje det er like greit[8D])

Takk for at derer støtter meg opp [:D]

Det hadde jeg blånekta!
[:'(]
[:D]
ORIGINAL: TrineBallerine

hehe kjenner jeg har liiiiitt problemer med å gi JM trusa mi og se på at hun lukter på den, altså [8D]

ORIGINAL: tenk

Det hadde jeg blånekta!
[:'(]
[:D]
ORIGINAL: TrineBallerine

Om det hadde bare vært den muligheten for å sjekke om jeg lakk fostervann hadde jeg ikke vært i tvil om at di fikk lukte!

Da kan nesten gjør alt i verden med meg sålenge det betyr at de redder livet til den lille!

Morsomt

Er også sykepleier som ikke vet alt [:D]
Men har litt egenerfaring etter 4 fødsler. Ved 2 av dem startet det med litt "pipling" av fostervann. Det jeg så det på var at vannet hadde lys lys rosa farge. Men dette var ved termin da, og liksom første tegn på at fødselen var igang. Hos meg har det vært lite tvil når det hele liksom har startet. Både slimpropp, fostervann og svake rier har kommet innen relativt kort tid.

Tror du du "lekker"?

Må si meg enig her![;)] Er ikke spl., men vernepleier. Tror aldri jeg kommer til å føle meg utlært....[:D] (og enda godt er det...he he...)

Back
Topp