Hvordan ser dagen deres ut hjemme med baby?

Spennendegreier

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Jeg er nysgjerrig på hvordan dagen deres hjemme med baby arter seg? Hva gjør dere og hvor gammel er babyen? :)
 
Lillesøster er snart 3 uker.
Står opp kl 6. Nyter roen i huset med frokost, stor kopp te og nettaviser.
Storebror og storesøster på 3 og 2 år står opp 7.30. Lager frokost til de.
Mens de spiser tar jeg morgenstellet på lillesøster og gir henne melk.
Går tur med alle i vogna til barnehagen ca 8.15. Går en liten omvei så får jeg litt trening.
Er hjemme igjen ca 10.15. Gjør litt husarbeid frem til lunsj, mens lillesøster sover videre i vogna.
Etter lunsj sover jeg sammen med lillesøster, hun i bæretopp på bryste mitt (hun nekter liggende samsoving). Drar til barnehagen og henter, denne gangen med bil, kl 14.30. Hjemme igjen kl 15.
Leker med barna frem til 15.30. Lager deretter middag. Ettermiddag leker vi med barna frem til kveldsmat kl 17.45. Når de største er lagt legger lillesøster seg på bryste mitt i bæretopp frem til kl 21. Da tar samboer henne mens jeg spiser kveldsmat. Legger oss ca kl 23. Lillesøster våkner 1-2 ganger for mat om natta.
 
5, 5 uker gamle tvillinger.
Står opp 06. 45 for å gjøre klar storesøster og storebror som skal ut døren innen 07. 45.
Da har twinsa forhåpentligvis nettopp spist, så vi kan gå å legge oss alle tre (de spiser hver 3.time hele døgnet) og står så opp kl 10.
Mat, kos tar 1,5 t før de sovner igjen. Når de sover er det husarbeid /avslapping /forberede det jeg kan til middagen.
Er været ok, går vi oss en trilletur.
Storebror kommer hjem i 13 tiden, da er det på hjelpe med leksene.
Når mannen og storesøster kommer hjem er det på gi henne oppmerksomhet mens mannen lager middag. Sjonglerer twinsa oppi alt.
Kl 19.30 er de eldste lagt og jeg trenger "kun" å konsentrere meg om twinsa, samt finne klær til neste dag og lage matpakker.
Legger meg 21-21.30, men er opp igjen 22.30 ish for å mate småtrollene. Sånn fortsetter det resten av natten. Mat hver 3.time.
 
Ingen store rutiner her hjemme enda. Lillebror er 3 uker. Stort sett starter dagen mellom 0630-07 når storesøster våkner. Lillebror våkner ofte omtrent samtidig. Hvis storesøster våknet før 07, følger pappa henne i bhg når han går på jobb klokken 08, hvis hun sover lenger gjør jeg det, men siden lillebror kom har hun våknet tidlig nesten hver dag.

Etter det er det ingen andre rutiner/faste klokkeslett på noe. Lillebror har gjerne 2 timer våkentid på formiddagen og det samme på ettermiddag/kveld. Stort sett er han fornøyd, me. Hvis natta har vært preget av magevondt og mye våkentid farger det gjerne dagen hans, hvertfall formiddagen, med på ikke ha de 2 timene med fornøyd våkentid, men gjerne en times dupper hvor han er våken 30-60 minutter og skal ha pupp og kos, men også gjerne er misfornøyd. Ettermiddag og kveld er ofte hans mer fornøyde perioder.
På natt sover han alt fra 1 time-2,5 er sjeldent han sover mer enn 3 på natta.
 
Min er 3,5 mnd. Vi spiser, sover og leker litt. Pleier som regel ikke være våken mer enn 1-2t om gangen. Ligger endel på gulvet og leker eller sitter i vippestol. Litt ekstra lenge våken på kveld før han skal sova på natta. Drøyer tida med å bade, ligge på stellebord uten kle osv.
 
Føler jeg egentlig bare ammer, får henne til å gulpe og skifter jeg:rolleyes:

min er 6 uker og min første så prøver å drøye starten på dagen så lenge som mulig for å få nok søvn, så gjerne helt til klokken 10. Legger oss ofte ikke før i 23-00-tiden på natten og da med amming før vi sovner. natten går ganske greit, men vil kun samsove og våkner alt mellom 1-3 time for å få mat, men gråter skjeldent. Står opp med megavond rygg etter samsoving og skifter, leker litt før amming. Så er det amming, gulping, anming, gulping.. noen ganger opp til 2 timer før hun sovner. Legger henne da i vognen (finner ikke roen selv i vogn hvis hun blir lagt der våken) Prøver da å få gått en tur på 1-2 timer. Hun våkner i det vognen stopper..

Etter tur er det skifting, amming osv igjen til mannen er hjemme i 18-tiden. Kanskje sover hun litt igjen da. Men våkner gjerne når hun blir lagt ned så da blir jeg som regel sittende med henne på meg. Mye kveldsuro her, så timene fra 19-23 er gjerne bare amming, raping og byssing og gråt, fordelt mellom meg og mannen..

hørtes veldig deilig ut sånn som dere andre har det! Begynner å lure på om lillemor her er unormalt urolig..
 
Føler jeg egentlig bare ammer, får henne til å gulpe og skifter jeg:rolleyes:

min er 6 uker og min første så prøver å drøye starten på dagen så lenge som mulig for å få nok søvn, så gjerne helt til klokken 10. Legger oss ofte ikke før i 23-00-tiden på natten og da med amming før vi sovner. natten går ganske greit, men vil kun samsove og våkner alt mellom 1-3 time for å få mat, men gråter skjeldent. Står opp med megavond rygg etter samsoving og skifter, leker litt før amming. Så er det amming, gulping, anming, gulping.. noen ganger opp til 2 timer før hun sovner. Legger henne da i vognen (finner ikke roen selv i vogn hvis hun blir lagt der våken) Prøver da å få gått en tur på 1-2 timer. Hun våkner i det vognen stopper..

Etter tur er det skifting, amming osv igjen til mannen er hjemme i 18-tiden. Kanskje sover hun litt igjen da. Men våkner gjerne når hun blir lagt ned så da blir jeg som regel sittende med henne på meg. Mye kveldsuro her, så timene fra 19-23 er gjerne bare amming, raping og byssing og gråt, fordelt mellom meg og mannen..

hørtes veldig deilig ut sånn som dere andre har det! Begynner å lure på om lillemor her er unormalt urolig..

Dette er akkurat sånn som vi har det, med baby på 8 uker nå. Dagene er en kontinuerlig amme-rape-skifte-være urolig-sove bittelitt på brystet-amme-syklus. Har baby klistret på kroppen hele døgnet. Må innrømme at jeg syns det er slitsomt, får ikke gjort noe annet enn å passe på han hele dagen. Ofte knapt nok spist eller tisset selv. Håper det går seg til for oss begge etterhvert. Har hørt rykter om at man kommer til å savne de kosestundene med sovende baby på kroppen etterhvert som de blir større, så prøver så godt jeg kan å nyte det litt også.
 
Føler jeg egentlig bare ammer, får henne til å gulpe og skifter jeg:rolleyes:

min er 6 uker og min første så prøver å drøye starten på dagen så lenge som mulig for å få nok søvn, så gjerne helt til klokken 10. Legger oss ofte ikke før i 23-00-tiden på natten og da med amming før vi sovner. natten går ganske greit, men vil kun samsove og våkner alt mellom 1-3 time for å få mat, men gråter skjeldent. Står opp med megavond rygg etter samsoving og skifter, leker litt før amming. Så er det amming, gulping, anming, gulping.. noen ganger opp til 2 timer før hun sovner. Legger henne da i vognen (finner ikke roen selv i vogn hvis hun blir lagt der våken) Prøver da å få gått en tur på 1-2 timer. Hun våkner i det vognen stopper..

Etter tur er det skifting, amming osv igjen til mannen er hjemme i 18-tiden. Kanskje sover hun litt igjen da. Men våkner gjerne når hun blir lagt ned så da blir jeg som regel sittende med henne på meg. Mye kveldsuro her, så timene fra 19-23 er gjerne bare amming, raping og byssing og gråt, fordelt mellom meg og mannen..

hørtes veldig deilig ut sånn som dere andre har det! Begynner å lure på om lillemor her er unormalt urolig..
Høres helt normalt ut. Høres ut som mitt liv i fjor, med en baby som kun sov på meg. Kunne nesten ikke unne meg en dusj, for våknet hun ble det ramaskrik. Hun sov ikke i vognen engang.. Det var 4 tøffe måneder, før baby godtok vognen - men kun om den var i bevegelse. Stoppet den, våknet hun. Ved 6 mnd kunne hun klare å sove etter at vognen hadde stoppet. Bæresele ble redningen.
Hatet også bilkjøring.. Så følte at hele permisjonen min bestod av hylskriking. Ved 7 mnd ble ting bedre. Søvn var en stor utfordring frem til 14 mndrs alderen.
Poenget mitt er ikke å gjøre deg motløs, vil bare vise at det er normalt med urolig baby også. Og at det blir bedre. Hold ut :Heartred
 
Føler jeg egentlig bare ammer, får henne til å gulpe og skifter jeg:rolleyes:

min er 6 uker og min første så prøver å drøye starten på dagen så lenge som mulig for å få nok søvn, så gjerne helt til klokken 10. Legger oss ofte ikke før i 23-00-tiden på natten og da med amming før vi sovner. natten går ganske greit, men vil kun samsove og våkner alt mellom 1-3 time for å få mat, men gråter skjeldent. Står opp med megavond rygg etter samsoving og skifter, leker litt før amming. Så er det amming, gulping, anming, gulping.. noen ganger opp til 2 timer før hun sovner. Legger henne da i vognen (finner ikke roen selv i vogn hvis hun blir lagt der våken) Prøver da å få gått en tur på 1-2 timer. Hun våkner i det vognen stopper..

Etter tur er det skifting, amming osv igjen til mannen er hjemme i 18-tiden. Kanskje sover hun litt igjen da. Men våkner gjerne når hun blir lagt ned så da blir jeg som regel sittende med henne på meg. Mye kveldsuro her, så timene fra 19-23 er gjerne bare amming, raping og byssing og gråt, fordelt mellom meg og mannen..

hørtes veldig deilig ut sånn som dere andre har det! Begynner å lure på om lillemor her er unormalt urolig..

Hun høres ikke unormale urolig ut. Som jeg skrev i mitt innlegg sover lillesøster i vogna på formiddagen, mens ellers sover hun på meg enten når jeg sitter og hun på bryste mitt eller i bæresele. Bruker bæresele mye! Da sover lillesøster mens jeg har hendene fri til storesøsken, lage middag, brette tøy o.l. De siste par nettene har jeg svøpt henne inn i ett teppe (kom pluttselig på at jeg gjorde det med storesøster) og da sovnet hun i vogga. Krysser fingrene for at det ikke var en en gangs hendelse.
 
Her våkner baby ca klokken 11, jeg prøver å stå opp en halvtime før for å dusje og spise litt frokost. Så er det amming og litt lek før jeg går en tur i 13-tiden for å få henne til å sovne. Hun våkner stort sett når vi kommer inn døren igjen. Leker litt med henne da og ammer, men i 17-tiden begynner hun stort sett å skrike. Da vil hun kun sove når hun bysses, så jeg og mannen bytter på å bysse henne hele kvelden og prøve å få henne til å sove, men hun våkner med en gang bevegelsen slutter. Lykkes til slutt rundt klokken 2, og da sover hun til 11 igjen med unntak av amming hver annen time. Håper på bedring snart!
 
Dette er akkurat sånn som vi har det, med baby på 8 uker nå. Dagene er en kontinuerlig amme-rape-skifte-være urolig-sove bittelitt på brystet-amme-syklus. Har baby klistret på kroppen hele døgnet. Må innrømme at jeg syns det er slitsomt, får ikke gjort noe annet enn å passe på han hele dagen. Ofte knapt nok spist eller tisset selv. Håper det går seg til for oss begge etterhvert. Har hørt rykter om at man kommer til å savne de kosestundene med sovende baby på kroppen etterhvert som de blir større, så prøver så godt jeg kan å nyte det litt også.

Ja, sies jo at man kommer til å savne det, men litt slitsomt å stå i det og aldri føle at man har hende fri. Håper på litt bedre for oss begge snart <3
 
Høres helt normalt ut. Høres ut som mitt liv i fjor, med en baby som kun sov på meg. Kunne nesten ikke unne meg en dusj, for våknet hun ble det ramaskrik. Hun sov ikke i vognen engang.. Det var 4 tøffe måneder, før baby godtok vognen - men kun om den var i bevegelse. Stoppet den, våknet hun. Ved 6 mnd kunne hun klare å sove etter at vognen hadde stoppet. Bæresele ble redningen.
Hatet også bilkjøring.. Så følte at hele permisjonen min bestod av hylskriking. Ved 7 mnd ble ting bedre. Søvn var en stor utfordring frem til 14 mndrs alderen.
Poenget mitt er ikke å gjøre deg motløs, vil bare vise at det er normalt med urolig baby også. Og at det blir bedre. Hold ut :Heartred

takk for svar :) ja, babyer er jo forskjellige så man får bare stå i det. Håper ting løsner litt etterhvert :) tror det er en del magevond og luft som gjør jenta her urolig og som hun ofte våkner av. Hadde en veldig fin dag i går med mye søvn både formiddag og kveld og lite gråt. Merker jo også at søvn avler søvn så når hun har hatt god søvn på dagen så blir ofte kvelden bedre også.
 
Føler jeg egentlig bare ammer, får henne til å gulpe og skifter jeg:rolleyes:

min er 6 uker og min første så prøver å drøye starten på dagen så lenge som mulig for å få nok søvn, så gjerne helt til klokken 10. Legger oss ofte ikke før i 23-00-tiden på natten og da med amming før vi sovner. natten går ganske greit, men vil kun samsove og våkner alt mellom 1-3 time for å få mat, men gråter skjeldent. Står opp med megavond rygg etter samsoving og skifter, leker litt før amming. Så er det amming, gulping, anming, gulping.. noen ganger opp til 2 timer før hun sovner. Legger henne da i vognen (finner ikke roen selv i vogn hvis hun blir lagt der våken) Prøver da å få gått en tur på 1-2 timer. Hun våkner i det vognen stopper..

Etter tur er det skifting, amming osv igjen til mannen er hjemme i 18-tiden. Kanskje sover hun litt igjen da. Men våkner gjerne når hun blir lagt ned så da blir jeg som regel sittende med henne på meg. Mye kveldsuro her, så timene fra 19-23 er gjerne bare amming, raping og byssing og gråt, fordelt mellom meg og mannen..

hørtes veldig deilig ut sånn som dere andre har det! Begynner å lure på om lillemor her er unormalt urolig..
Er veldig likt sånn vi også har det, hun gråter ikke så mye men vil bli holdt hele tiden. Hun våkner nesten med engang når jeg legger henne ned... Av å til får jeg henne å sove noen timer i vuggen. Når hun har våkentid ligger hun på Babygym eller sitter i New born seat så får jeg spist, ryddet og vasket litt. Hender jeg støvsuger med henne på armen... Får ikke til å roe henne i bæresjal, men kanskje jeg skal prøve en annen måte å knyte..
Er veldig fornøyd etter jeg kjøpte ny ammepute (cozyfix), nå kan jeg amme og ha henne sovende i fanget med armene fri, så jeg får strikket endel. Har slått meg til ro med at dette kun er en kort periode og at jeg stadig merker små endringer.
 
Back
Topp