Hvordan se om det er hjernehinnebetennelse?

Latterfrosken

Forumet er livet
Andreas ble jo syk natt til i går. Han kastet opp og surklet og var pipete og slet med pusten
I dag virker han bedre, men han har blitt litt sånn rødflammete i hodet, og litt øverst på
brystkassen. Det er ikke utslett men han er bare rød. Prøvde den glasstesten, men det går ikke bort.
Men da skal det jo være utslett. Han er litt rød rundt det ene øyet.
Men i bedre form enn i går.
Og i går var testiklene hans skrumpet helt inn. Ringte legavakta om det, men de sa det var normalt.
Og vi var jo hos legen i går, men da hadde han ikke de utslettene.

onkelen til elias har hatt hjernehinnebetennelse og han hadde masse røde prikker på hele kroppen som IKKE gikk bort da man trykte på de..
også hadde han vondt i hele kroppen..

Uffda...jeg er ingen ekspert på sånne utslett, og det trur jeg svært få kan
være uten å ha sett på det. Spess siden du sier de IKKE forsvinner med glass
testen. Kansje du burde ringe legevakta en gang til [8|]
Man skal ikke spøke med slikt utslett....

Klem

da mannen min hadde hjernehinnebetennelse klarte han ikke å røre hodet til sidene. og han hadde en heidundrende hodepine. legene sa at det kunne være vanlige symptomer på det. men utenom det vet jeg ikke noe om symptomer. legen må ta en spinalvevsprøve (tror jeg det heter), altså ta væske ut fra ryggmargen og det gjør visst gruelig vondt...... =(

god bedring iallefall!

Men det er jo ikke utslett, men rødflammete. Og ikke mye, men i hodet og litt på brystet.
Hvis det sprer seg da? Da må man vel ringe legen?

Er selve utslettet varmt?
Da kan det "bare" være forbigående...
men er ikke helt sikker.

Trym har ofte faktisk utslett som vandrer på kroppen,
men det er pga medisiner han får (for Epilepsi).

Kansje han reagerer på antibiotikaen han får?

Ja, nå er han ganske varm på hele kroppen, men han er varm der hvor han er rød ja. Spes i hodet.
Også er det ikke store området.
Ja det kan være han reagerer på efedrinen kanskje. Han var litt sånn ig år også, men det har flyttet seg.
For da var det på magen.
Han blir jo helt hyper av den efedrinen da.....fekter og sparker og slår, og hyperventilerer.... Kjempegøy![8|]

ja man kan få slike reaksjoner på efedrin,
men ring å hør om reaksjons symptomer..
bare for å være helt sikker!!!

så slipper du å bekymre deg for det åsså.

Ringte legevakta nå, og hun sa det at så lenge det var overfladisk...hva nå enn det betyr så trodde
hun ikke det var noe farlig.

Så bra da, om jeg ikke er helt på jodet her så skal ikke farlig utslett
forflytte seg!

Men det er bedre å ringe en gang for mye [;)]

Back
Topp