Hvordan se eldre ut?

litjpiå

Glad i forumet
Noen som har tips til å se litt eldre ut?
Er 22år gammel, men går for å være 14-15. Når jeg opner døra hjemme får jeg spørsmål om mamma eller pappa er hjemme. Skal jeg kjøpe noe, eller noen jeg ikke kjenner snakker til meg ute, snakker de som om jeg skulle vert et barn. Ingen tar meg seriøst, og har opplevd flere ganger å bli totalt overkjørt og dårlig behandla av f.eks helsepersonell i forbindelserd fødsel. Folk på gata ser dumt på meg når jeg har med meg to barn, og jeg får mange rare blikk om jeg ammer minste offentlig. Har så lyst til å bare se litt eldre ut!!!!

Signerer den med å få hjelp med sminke og klær. Og kanskje også hår.
Hahaha signerer egentlig det med å sove lite også hehehehe :p

Men en fin ting for deg er jo at når du bikker 40,50,60 og oppover, så vil du nok fortsatt se yngre ut rent naturlig -og da er det plutselig ikke så kjipt lengre :)

Skjønner at den er kjip. Blir tatt for å være 17 i hytt å pine. Er 27 år med 2 barn

Signerer den med å få hjelp med sminke og klær. Og kanskje også hår.
Hahaha signerer egentlig det med å sove lite også hehehehe :p

Men en fin ting for deg er jo at når du bikker 40,50,60 og oppover, så vil du nok fortsatt se yngre ut rent naturlig -og da er det plutselig ikke så kjipt lengre :)
Ja, gleder meg til det blir en fordel å se ung ut! Men akkurat nå sliter det veldig på selvtillitten min. Vil jo bli tatt seriøst, og ha en stemme som betyr noe jeg også!

Sminke og klær har mye å si :-) kanskje noen du kjenner kan veilede deg. Du kan jo også ta en tur innom Kicks eller lignende og bli sminket og få litt tips :)

Har spurt alle jeg kjenner om tips og råd til sminke og klær. Og ber frisøren min om å gi meg en voksen frisyre hver gang! :p men virker nesten som om ingen tørr og sette fingeren på hva jeg gjør feil, eller hvordan det blir bedre. Hadde jeg bodd litt mer sentralt hadde jeg nok kunnet fått litt mer proffesjonell hjelp. Har desverre ikke så mange tilbud til den typen ting der jeg bor. Så lurte vel egentlig litt på om noen har konkrete tips og råd å komme med :) klesplagg, frisyre, sminke? Andre ting som kanskje kan hjelpe meg? :)

Høye heler, stilrene klær (type dressjakke/cardigan og hvit enkel bluse eller t-skjorte. Stilren klokke i sølv eller gullfarge. Cat-eye briller (dersom du bruker briller eller solbriller). Stramme frisyrer/oppsatt hår fremfor langt løst hår. Hårfarge i én farge, typ mørkebrun eller askeblond.. :) hvis du er ganske lav, husk å ikke bruk lange smykker, da ser man kortere ut :) lykke til!

Høye heler, stilrene klær (type dressjakke/cardigan og hvit enkel bluse eller t-skjorte. Stilren klokke i sølv eller gullfarge. Cat-eye briller (dersom du bruker briller eller solbriller). Stramme frisyrer/oppsatt hår fremfor langt løst hår. Hårfarge i én farge, typ mørkebrun eller askeblond.. :) hvis du er ganske lav, husk å ikke bruk lange smykker, da ser man kortere ut :) lykke til!
Tusen takk for god hjelp! Det med lange smykker har jeg faktisk ikke hørt før. :) oppsatt hår kler jeg desverre ikke! Må ha litt hår rundt ansiktet, og helst litt volum. Har lurt litt på bob, men vet ikke om jeg tør! :p

Vanskelig å si uten å vite hvordan du ser ut. Har lignende problem selv. Merker jeg blir tatt mer alvorlig de dagene jeg går inn for det. Er 28 og ble forleden spurt av en dørselger om foreldrene mine var hjemme... Hadde på meg posete joggeklær :p

Det hjelper å ha på blazere, og nøytral sminke, gjerne med markerte kinnben. Og mascara kun på de øvre øyevippene. Bare teit egentlig men må man så må man. Og ikke smile så mye faktisk... Og bruk "pinlig stillhet" til din fordel.

Last edited:
Jeg har blitt tatt for yngre enn jeg er og synes det er helt fint, blir fort gammel nok;) men tenk på hvilke butikker du kjøper klær i, only feks er ikke butikken for de som vil se eldre ut...

Jeg blir tatt for å være 16-17 år og er snart 28 :P ser ikke på det som noe nederlag egentlig ;)

Hva med å nyte det og bare le av idiotene? :o :p
Dette kommer da fra gamle damen i 30 årene som fortsatt viser legitimasjon når jeg kjøper øl :D
Regner med du nyter det like mye som meg :D

Da jeg lå på barselhotellet nå så var det en eldre mann som kommenterte til kona si at "de blir bare yngre og yngre", mens han så på meg og senga til lillegutt. Hadde litt lyst til å si at jeg var 30, meeeen jeg gadd ikke :P

Til ts: du kan Google sminkevideoer og frisyrer som får deg til å se eldre ut. Og sikkert artikler om hvordan å kle seg også :)

Mørkt, litt kort hår og briller om du trenger kan hjelpe :) en kort bob kan være fint. Og bruke stilrene klær. Type kontor stil. Hæler på sko osv. Ellers får du bare ta det med et smil og tenke at det er bedre å se yngre ut enn gammel :)

Kommer veldig an på hvordan du ser ut. Som nevnt over her med briller og kort hår f.eks har aldri hjulpet meg...hehe

Veldig greit å holde seg ung når man kommer oppover i årene da, men skjønner frustrasjonen din og. Har selv blitt spurt om det snart er eksamener osv (ungdomsskolen), og blir alltid spurt om leg når jeg skal kjøpe øl osv, blir 33 til høsten:p

Back
Topp