Hvordan se at en hel vannmelon er moden??

K@ro

Elsker forumet
Både snuppa og jeg elsker vannmelon, men jeg tør ikke kjøpe en hel en, for jeg aner jo ikke hvor moden den er inni.[:o]

Hvordan kan jeg se at melonen er perfekt moden[:D]

Eneste måten å sjekke om en melon er moden på, er å stikke hull i den å lukte om den lukter "modent", etter det jeg har lært iallefall... Men sier på ingen måte at det er riktig! Bare eneste forklaringa jeg har fått noengang..

Du kan høre om en vannmelon er moden ved å banke lett på skallet. Høres den hul ut, er den klar til å spises. Du kan også se det på den, når vannmelonen er moden, har den et glatt og grønt skall!

Takk for svar, hva er det man ikke får svar på på BV[:D][:D][:D]

Jeg får kjenne og dunke litt jeg da... stikke hull i den tviler jeg på at butikken hadde satt pris på[:D]

jeg pleier alltid å se etter om den er mørk grønn, da er den alltid moden. Men fyti katta så dyrt det var med melon på rema 1000, kjøpte en hel melon da, men den kostet 106 kr, altfor dyrt mener jeg...[&:]

Eller du kan bare kjøpe to halve [;)]

ORIGINAL: VokserOGgror

jeg pleier alltid å se etter om den er mørk grønn, da er den alltid moden. Men fyti katta så dyrt det var med melon på rema 1000, kjøpte en hel melon da, men den kostet 106 kr, altfor dyrt mener jeg...[&:]

Oi, det var stiv pris...

Back
Topp