Hvordan sa du det til kommende pappa?

Jeg ga lille frøkna på 14 mnd testen, sa hun måtte gi den til pappa. Hun tok den med til han, han så hva hun hadde og de begynte å tulle litt med at han kom og tok henne. Masse latter og fjas hvor han utbryter; nei men, har du funnet den pinnen som viser at du ble laget du da?
emoji23.png
Og jeg begynte å fnise vettu, men han skjønte ikke at det var en ny test. Jeg trillet tur med henne 1 time. Etter at jeg var tilbake stod vi på kjøkkenet med ei brus hver, jeg var svett etter turen hvor han sier; du hadde fortjent en øl nå! Da jeg sa at den må jeg nok vente med i en del måneder ble han virkelig lang i maska og skjønte da at testen frøkna hadde var ny. Vi fikk oss en god latter da :D
 
Da vi la oss om kvelden, la jeg meg sånn som jeg pleier: han ligger på ryggen, og jeg har hodet på brystet hans og med venstre bein over han :p Så sa jeg: "Åh, jeg elsker å ligge sånn her! Jeg må nyte det så lenge jeg kan... Ja, fram til magen blir for stor, altså..." :) Var veldig koselig. Det kom litt overraskende på han, selv om vi prøvde. Han sa "oi" et par ganger, kyssa meg på panna og sa: "Herregud! Vi skal ha barn sammen!" Trur det måtte synke litt inn hos han også!:)
 
Tok først en test som hadde antydning til strek da jeg kom hjem fra jobb en dag. Hubby kom sent hjem fra jobb den dagen så jeg la testen på kommoden i gangen. Han mente selv han ikke så noe på den da så jeg tok 2-3 til som igjen fikk en antydning til strek (aldri fått skyggestrek før!), alt på ettermiddagsurin selvsagt. Han så fortsatt ingenting mente han.... Morgenen etter dristet jeg meg til en digital test, som viste gravid 1-2. Gikk inn på soverommet og vekket mannen med et «NÅ ser du vel??» :)
 
Hadde fridag da jeg testet positv, så la testen i en fin eske, pakket inn og skrev et kort til han. Vi pleier ikke å gi hverandre noe særlig gaver i hverdagen, så han ble først overasket over det, også ble han enda mer overasket over hva som var i pakken. Han ble veldig glad og jeg grein[emoji85][emoji173]️
 
Jeg tok test på jobb sendte snap av testen og før han sku rekke å åpne den så ringte jeg han å ba han åpne snap. Da han åpnet så sa han bare se her ja[emoji254]
 
Jeg tok testen klokka 5 om morgenen (da er det visstnok morgenen for fremtidige storesøster), så bare ropte jeg fra do at jeg var gravid. Romantikken blomstrer i dette huset, altså...
 
Jeg hadde tatt tidlig test tidliger i uken, og den var veldig svak så jeg måtte spørre ham om han så en svak stripe, noe han gjorde. Tok ny test noen dager seinere, som også var svak, og samme ettermiddag tok jeg ny test som ikke utelukket noen tvil. Da sa jeg til ham at; det er nok ingen tvil- her er det baby!
 
Han dro på jobb veldig tidlig, så jeg testet når jeg sto opp! Sendte bilde av testen og ringte han på jobb med en gang og fortalte den fantastiske nyheten [emoji4] Han ble selvfølgelig veldig glad!
 
Jeg var også veldig overrasket over at det gikk så fort, hadde ikke trodd det skulle gå på første forsøk.

Så jeg sa bare: Vi kan jo bare kjøre selv på konserten i dag, for jeg kan ikke drikke uansett :p
Han: åja, er du gravid?

Så romantikken er litt fraværende her også :p Men det er sånn vi liker det!
 
Vi testet i lag. Sto på badet å så på testen at det kom strek med engang. Først måtte vi dobbeltsjekke hva som var positiv test. Deretter ble det stor klem med tårer fra begge parter.
 
Her sendte jeg han bilde av meg selv med et sjokka ansikt, tok timer før han gidda ringe eller svare... Sendte testbilde når han ringte, da ble det stille gitt....
 
Vi hadde vært på innglyttingsfest dagen før jeg tok testen. Hadde vært edru siden jeg hadde mine anelser. Han var litt bakfull og var ute med valpen våres mens jeg satt på do. Ropte på han og spurte om han kunne se om det stemte på testen. Han trodde jeg ville han skulle sjekke poopen min [emoji23][emoji23][emoji23] han åpna til slutt døren og så jeg holdt på graviditetstesten. Han sa seg enig i at det var en strek. Tok litt tid før det gikk opp for oss begge. Har tatt digitaltest senere for skikkelig bekreftelse [emoji173]
 
Kan jeg spørre hvorfor dere tar ul så tidlig? Og hvor langt er dere på vei når dere har time? Vi så for oss tidlig ul i uke 12.

Ville ta tidlig ultralyd i ca uke 8 fordi dem sier at hvis det er bankende hjerte på ultralyd i uke 8 så er sjansen for å miste like liten som den er fra og med uke 12, altså kun 2% resten av svangerskapet. Mange spontanaborter som skjer mellom uke 7-12 er egentlig missed abortions, som følge av at hjerte ikke begynte å slå i uke 6-7. Derfor er det superdeilig å få bekreftet på tidlig ultralyd at alt ser bra ut og se at hjertet slår ❤️
 
Hoppet opp i sengen med monitoren og jublet at vi var gravide igjen [emoji28][emoji173]️ håper den sitter fast denne gang [emoji120]
 
Ganske kjedelig, med førstemann så hoppet jeg opp i sengen å sa han skulle bli pappa. Han ble veldig glad.

Med nr 2 nå så gikk jeg inn å vekte han, å sa at nå kommer nr to(han hadde kjøpt testen dagen før). Da smilte han, men litt snurt for at jeg ikke venta til han var våken med å ta testen
 
Back
Topp