Hvordan rengjør du korken på termosen?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Altså den som du heller drikket ut av?

Frøkna her får kakao med seg på uteskoledagen, fordi det er godt med noe varmt i kroppen.

Men det er jo så vanskelig å få rengjort den korken inni, og det blir jo så vond lukt etterhvert og jeg tenker at det helt sikkert blir en god dose bakterier inni der...

Spyler og vasker med en gang vi kommer hjem, men jeg synes vi må bytte termos veldig ofte. Veldig lite økonomisk og lite miljøvennlig.

Hva gjør du?

Jeg legger den i vann med zalo og vasker den i oppvaskmaskin etterpå. Lar den ligge en stund og skyller godt før oppvaskmaskin.

Jeg legger den i vann med zalo og vasker den i oppvaskmaskin etterpå. Lar den ligge en stund og skyller godt før oppvaskmaskin.
Men tåler den det?
Har ødelagt så mange korker i oppvaskmaskina synes jeg... Men nå har vi ny oppvaskmaskin da, så kan jo gå bedre.

Pleier å legge i et glass med varmt vann og zalo jeg og.

Vi kutta ut ordentlig kakao, og sendte med varmt vann og kakaoposer. Litt kjedeligere smak, men ingen stress med termosrengjøring.

Vi kutta ut ordentlig kakao, og sendte med varmt vann og kakaoposer. Litt kjedeligere smak, men ingen stress med termosrengjøring.
Ja var det jeg også prøvde, men når hun på 6 da har trengt hjelp for å blande, så hadde jo de ansatte bare helt pulveret oppi det varme vannet, så da var vi like langt... Og siden hun ikke får til å porsjonere ut pulver i koppen og blande og sånn selv så har jeg blandet ferdig. De ansatte på skolen er ikke så mange at de kan hjelpe med å lage kakao heller...

Ja var det jeg også prøvde, men når hun på 6 da har trengt hjelp for å blande, så hadde jo de ansatte bare helt pulveret oppi det varme vannet, så da var vi like langt... Og siden hun ikke får til å porsjonere ut pulver i koppen og blande og sånn selv så har jeg blandet ferdig. De ansatte på skolen er ikke så mange at de kan hjelpe med å lage kakao heller...

Ahh, da ville jeg sendt med en større plastkopp tror jeg, slik at en pose kakao passer til en kopp med vann. Og så øvd litt hjemme kanskje?

Ellers støtter jeg bakepulverforslaget, eventuelt så ville jeg kansskje prøvd å legge korka i edikkvann.

Ahh, da ville jeg sendt med en større plastkopp tror jeg, slik at en pose kakao passer til en kopp med vann. Og så øvd litt hjemme kanskje?

Ellers støtter jeg bakepulverforslaget, eventuelt så ville jeg kansskje prøvd å legge korka i edikkvann.
Ja det går jo an. Hun drikker sjelden opp alt på tur og vil ha til Sfo også. Så da må hun bare huske å putte koppen inn i brødposen så hun slipper å få kakao i sekken :p

Ja helt klart øve på å blande. Og ikke minst helle varmt vann... :p

Eddik/bakepulver/sitron er genialt til rengjøring for slikt. Ellers tror jeg Tupperware muligens har noen gode kopper med skrulokk som er i færre deler:)

Bruker kun termos uten sånn helletut/lokk. Kun de man skrur av hele korken liksom. De holder best på varmen også

Skyller godt gjennom den, og så legges den åpen i varmt vann med bakepulver. Bruker bakepulver til kaffetrakter og kaffekanne også.

Kjøp termos med skrutopp, så slipper du dette.

Ellers kan det være lurt å bruke rett i koppen kakao som blandes med vann.

Det er melken som lukter, og det er helt forferdelig til lukt.. hatt samme selv

Back
Topp