Hvordan regnes termin?

*blomsterpia*

Forumet er livet
Juli13-jentene
Ble så usikker... Er det uttaksdatoen som man skal beregne som eggløsning/unnfangelse når man bruker terminkalkulatorer?

Det høres jo rett ut...

Ja, blir vel det. Men er usikker sjøl. Men blir jo som om man vet når man er blitt befruktet, eller unnfangelsen som det heter så fint fant sted. Da kan du vel taste det inn på BV sin kalkulator og finne ca termin! Eller så regner man fra man har satt inn kanskje? Hm. Blei usikker nå. Men man skal jo teste 14 dager etter man har satt inn, er det ikkje slik?[8|] Kanskje det er fra innsettingsdagen da?[8|] Nei, no må noken kloke komma her og svara, hehe[:D]

det som er riktig er å beregne innsetting som dag 14.
altså el dagen eller befruktning, men er veldig forskjellig hos leger og diverse åssen de regner.
men min gikk ut ifra innsettingsdato, og det var den som stemte etter å ha vært på ul

klinikken regnet fra den dagen eg satt eggløsningssprøyten. ul i uke 10 og 14 mente de at eg lå en dag forran med termin. men på den ordinære ul ville de ikke flytte på termin siden klinikken har sotte en dato[:)]

ORIGINAL: VenterPåStorken

Ble så usikker... Er det uttaksdatoen som man skal beregne som eggløsning/unnfangelse når man bruker terminkalkulatorer?

Det høres jo rett ut...
Syns også det høres logisk ut å beregne uttaksdatoen som eggløsning / unnfangelse.

(Ønskebarn har en kalkulator der en legger inn dato for egginnsetting: http://onskebarn.no/Termin/  )

Back
Topp