Hvordan regne ut termin?

Bisva86

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Oktoberfest 2024 ❤️
Haha, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette :hilarious:
Hadde forrige TR 19/12, men EL var 7/8 januar, så litt sen mao.
Hvis jeg regner fra menstermin blir det jo mye tidligere termin enn hvis jeg regner fra unnfangelse. Hva er vanlig å regne fra? Blir vel satt en del tilbake på UL hvis jeg regner fra mens? :hilarious:

Skjønner deg veldig godt! ;)

Ganske sikker på at jordmødre pleier å regne ut ifra menstermin (frem til TUL/OUL). Terminen som settes på UL tror jeg vektlegger målingene av fosteret, fremfor menstermin og dato for unnfangelse. Uansett hvor nøyaktig vi tror vi kjenner datoene selv, kan fortsatt termindato bli endret på UL. Men jeg tipper mange på forumet vet mye mer enn meg om det her :joyful:

Jeg liker denne for å se forskjellene på datoen for menstermin og termin regnet fra unnfangelse:

Last edited:
Takk for tips om nettside :happy: I forhold til unnfangelse skulle positiv test kommet i dag, men det fikk jeg allerede på tirsdag, blir spennende å se hvilken dato de lander på på UL etterhvert :)

Takk for tips om nettside :happy: I forhold til unnfangelse skulle positiv test kommet i dag, men det fikk jeg allerede på tirsdag, blir spennende å se hvilken dato de lander på på UL etterhvert :)
Gratulerer med positiv test! :D Har hørt at hvilken syklusdag implantasjonen skjer også påvirker hvor tidlig en graviditetstest slår ut. Kanskje noe av forklaringen ligger der. Blir spennende fremover da!

Den ordinære ultralyden stemmer bedre enn mens termin . Men man regner uansett unnfangelse fra siste mens også måles lårbenet og hodet på O.ul og dermed kan det bli både tilbake og fram for mange :Heartred Gratulerer med innflytter i magehuset :Heartred

Back
Topp