Hvordan regne uker?

Sist gang hadde jeg tul på Riksen pga KUB test i uke 12. Var 12+2 og de flytta den til 12+4 som ble gjeldene termin. Termin ble ikke diskutert på OUL.

Denne gangen var jeg på privat tul i uke 8, da ble jeg flytta en dag fram. Overraska meg veldig at de da gikk ut i fra denne på OTUL og selv om jeg ble målt 2 dager lengre, sa de at de ikke flytta termin. Nå i uke 15 var h*n vokst enda mer, målt da til 3 dager lengre enn OTUL :hilarious: Her flytter de ikke termin på OUL sa jm (Finland), så da får jeg bare beholde den jeg fikk i uke 8 :bored: h*n kommer når han kommer uansett og pga de regner svangerskapslengden til 40+0 så fikk jeg uansett termin 3 dager før jeg ville fått i Norge :angelic:
Jøss!
 
Mye som er annerledes her. Dette er avsporing, men man må også betale egenandel for å føde :bored: Venninna mi fikk regning på litt over 500€, da ble det ks og hun lå inne fra søndag til fredag.
Åj! Er det vanlig med egenandeler i helsevesenet i større grad enn i Norge? Regner med de ikke bare har valgt seg ut gravide til å betale :hilarious: Men blir stor forskjell til Norge hvor svangerskapsomsorgen er gratis!
 
Mye som er annerledes her. Dette er avsporing, men man må også betale egenandel for å føde :bored: Venninna mi fikk regning på litt over 500€, da ble det ks og hun lå inne fra søndag til fredag.
Unnskyld?? Shit!! Må være mange som ikke har råd til å få skikkelig fødselshjelp da, det er bare trist

Redigert: det er mye verre i USA, selvfølgelig, der er det helt tragisk
 
Last edited:
Åj! Er det vanlig med egenandeler i helsevesenet i større grad enn i Norge? Regner med de ikke bare har valgt seg ut gravide til å betale :hilarious: Men blir stor forskjell til Norge hvor svangerskapsomsorgen er gratis!
Ja, venninna mi har født fire barn her, hun sa jeg kunne regne med en regning på 5-600€. Det beregnes etter hva man bruker under fødsel, smertelindring, ks/vaginal og hvor lenge man blir liggende inne på sykehuset. Jeg måtte betale 41€ for timen på sykehuset da jeg fikk cytotec, og venninna mi fikk regning på 130-140€ for da jenta hennes lå to døgn på sykehuset. Ellers er time hos legen med barn gratis, samt timer på helsestasjonen og ul. Tror de betaler en del mindre skatt, har sikkert med det å gjøre (jeg skatter til Norge).
 
Unnskyld?? Shit!! Må være mange som ikke har råd til å få skikkelig fødselshjelp da, det er bare trist

Redigert: det er mye verre i USA, selvfølgelig, der er det helt tragisk
De får sikkert hjelp fra sosialkontoret i såfall :)
 
Back
Topp