Hvordan regne termin??

onskespire

Forelsket i forumet
Sitter å eksperimenterer litt med terminkalkulator for å se terminen hvis jeg plutselig hadde blitt gravid denne måneden.

Men...skjønner ikke helt siden jeg har så kort lutealfase, hva blir mest riktig å regne fra, siste mens eller unnfangelse? Tar jeg siste mens får jeg 3 + 6, tar jeg fra unnfangelse får jeg 2 + 6 uker på vei..

Leger regner alltid fra siste mens. Så da gjør jeg også det

Sitter å eksperimenterer litt med terminkalkulator for å se terminen hvis jeg plutselig hadde blitt gravid denne måneden.

Men...skjønner ikke helt siden jeg har så kort lutealfase, hva blir mest riktig å regne fra, siste mens eller unnfangelse? Tar jeg siste mens får jeg 3 + 6, tar jeg fra unnfangelse får jeg 2 + 6 uker på vei..
http://terminkalkulator.no/
Anbefaler å bruke denne, da kan du legge inn lengde på lutealfase også. Det er jo fra unnfangelse som blir riktig, så å regne fra mens fungerer egentlig bare for de med EL på dag 14..

Å regne fra unnfangelse er det som blir riktig. Hvis du regner fra siste mens må du regne med å bli satt en del tilbake på ultralyd. I ditt tilfelle kanskje en hele uke.

Back
Topp