Hvordan regne termin?

Babysyk91

Gift med forumet
August 2018
Hei
Jeg hadde kort protokoll, med uttak 02.10, men pga overstimulering fikk jeg ikke innsett den 4.10, så det endte med at eggene ble dyrket til blastocyst og fryst ned den 7.10. Jeg fikk beskjed om at oppstart av fryseforsøk ble når mens nr 2 etter uttak kom. Fikk TR 12.11, begynte på Progynova 13.11, var på kontroll 22.11, og startet i tillegg på Utrogest (støttebehandling) 23.11. Innsett var igår 27.11 i 13tiden.

Embryoet var jo da 5 dager gammelt når det ble fryst ned (og satt inn for den saks skyld).. Men hvordan skal man egentlig finne termin når man har vært fryseforsøk.. ? Jeg har testedag 11.12 .. Og er vel da 4+ ettellerannet.. Og vet at termin blir i august, men hvordan finne ca dato? Selvfølgelig mest for min egen del, i tillegg til at jeg er veldig spent på om jeg får termin langt unna eller nære bursdagen min i midten av august;)

Sett befruktning dagen du har innsett - 5 dager = befruktningsdag. Ergo setter du inn 27.11 er befruktning 22.11 og du har termin 12 dager etter meg som blir 18 august ;)

Sett befruktning dagen du har innsett - 5 dager = befruktningsdag. Ergo setter du inn 27.11 er befruktning 22.11 og du har termin 12 dager etter meg som blir 18 august ;)

Ah! Det er faktisk ikke vanskeligere nei :p haha, tusen takk! :) Nå er det bare å håpe på suksess.. Ser vi har vært prøvere ca like lenge.. Vi begynte i september 2015.. uforklarlig barnløse + at gubbens svømmere er litt opp og ned i kvalitet alt ettersom :)
Så hadde ICSI vi også:)

Tusen takk for tips, men den blir vel noen dager feil ettersom de i mange andre land regner svangerskapslengde annerledes enn hva vi gjør her til lands?:)

Det er riktig. Norske svangerskap er beregnet til 40+3 dager, det er 3 dager lenger enn USA/UK.

Bare bruk terminkalkulatoren her på Babyverden, og legg inn befruktnibgsdag som tilsvarer dag 0 for embryoet. Slik som Victoria skrev. :)

Termindatoen skal ikke endres ved UL eller OUL selv om fosteret måles til annen termin, da det er kjent befruktning ved assistert befruktning. :)

Det er riktig. Norske svangerskap er beregnet til 40+3 dager, det er 3 dager lenger enn USA/UK.

Bare bruk terminkalkulatoren her på Babyverden, og legg inn befruktnibgsdag som tilsvarer dag 0 for embryoet. Slik som Victoria skrev. :)

Termindatoen skal ikke endres ved UL eller OUL selv om fosteret måles til annen termin, da det er kjent befruktning ved assistert befruktning. :)

Tusen takk for utfyllende svar:) Greit å få det oppklart☺️

Back
Topp