Hvordan reagerte sjefen når du fortalte at du var gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
Ingen på jobb som veit noko om graviditeten endå. Har tenkt og vente så lenge som mulig ☺️ Dersom eg skulle ha behov for tilrettelegging forteller eg sjefen det.

Lurer på å fortelle det til sjefen i morgen fordi formen min er så dårlig og det renner på med arbeidsoppgaver... Er bare 7 uker på vei, så hadde foretrukket å vente, men det fungerer heller ikke med masse overtid nå som jeg så vidt klarer å holde meg våken en normal arbeidsdag...

Jeg fortalte det forrige uke da jeg var hjemme fra jobb pga kvalme og diaré... Hadde ventet meg et "gratulerer", men ble skuffet da det første hun sa var " Ja, tenkte meg det..". Og "Var det planlagt eller?". Jeg er leder selv, og hadde aldri i verden sagt dette selv til mine ansatte... ble veldig paff. Jeg tror hun frykter at jeg blir borte over lengre tid da jeg har en stilling som krever mye, men har bestemt meg for å ta det med ro og lytte til kroppen.. vil ikke risikere noe.
Heldige dere som har forståelsesfulle sjefer!! :-)

Jeg fortalte det forrige uke da jeg var hjemme fra jobb pga kvalme og diaré... Hadde ventet meg et "gratulerer", men ble skuffet da det første hun sa var " Ja, tenkte meg det..". Og "Var det planlagt eller?". Jeg er leder selv, og hadde aldri i verden sagt dette selv til mine ansatte... ble veldig paff. Jeg tror hun frykter at jeg blir borte over lengre tid da jeg har en stilling som krever mye, men har bestemt meg for å ta det med ro og lytte til kroppen.. vil ikke risikere noe.
Heldige dere som har forståelsesfulle sjefer!! :)

Så dårlig gjort! Blir man skuffet/fortvilet som sjef på grunn av utfordringene det skaper, så holder man det GODT inni seg og gratulerer med et stort smil likevel. Så trist å oppleve den reaksjonen fra sjefen, da! :( Veldig fint at du tenker at du ikke skal risikere noe for jobb sin skyld, iallefall, du tar det rolig og lytter til kroppen - og skal ha ingenting annet enn god samvittighet for det! :)

Fortalte det til sjefen i dag. Jeg blei plukket ut som en kandidat for å reise utenlands å jobbe hele Juni noe som er ganske uaktuelt hvis alt går som det skal. Hun veit at vi prøver da jeg har snakket med henne angående utredning og aborter tidligere i år. Hun blei glad på våre vegne og håper at alt skal gå bra. Veit at det blir mye å gjøre når jeg forsvinner så greit gi henne best mulighet til å hente inn mer folk i tide

Så bra å høre at de fleste bare har fått lykkeønskninger og gode tilbakemeldinger. Jeg ble sykemeldt tidlig pga kvalme og generelt dårlig form. Ble nødt til å fortelle daglig leder da hun maste og spurte og gravde. Var på det tidspunktet bare 6 uker og visste ikke om jeg skulle beholde eller ikke pga bf. Hun klarte selvfølgelig å fortelle det til alle på jobb skulle så ønske at jeg hadde fått fortelle det til kollegene mine når jeg selv var klar og hadde bestemt meg for å beholde. Når alle visste om situasjonen ble det selvfølgelig ingen gratulasjoner heller. Er så fortvilet over hele situasjonen og synes det med sjefa er så vanskelig at jeg er fryktelig glad jeg fortsatt er sykemeldt og slipper å treffe henne

Så bra å høre at de fleste bare har fått lykkeønskninger og gode tilbakemeldinger. Jeg ble sykemeldt tidlig pga kvalme og generelt dårlig form. Ble nødt til å fortelle daglig leder da hun maste og spurte og gravde. Var på det tidspunktet bare 6 uker og visste ikke om jeg skulle beholde eller ikke pga bf. Hun klarte selvfølgelig å fortelle det til alle på jobb skulle så ønske at jeg hadde fått fortelle det til kollegene mine når jeg selv var klar og hadde bestemt meg for å beholde. Når alle visste om situasjonen ble det selvfølgelig ingen gratulasjoner heller. Er så fortvilet over hele situasjonen og synes det med sjefa er så vanskelig at jeg er fryktelig glad jeg fortsatt er sykemeldt og slipper å treffe henne

Så trist at du måtte oppleve en sånn reaksjon. Høres veldig uprofesjonelt ut av sjefen synes jo jeg. Hun har vel nødvendigvis ikke noe med hvorfor du er sykemeldt heller. Dumt at folk oppfører seg seg og setter andre i en ubehagelig situasjon :(

Fortalte det ganske tidlig da jeg begynte å bli kvalm og dårlig. Da fortalte jeg det også til min nærmeste medarbeider. Greit at de forstår hvorfor jeg MÅ ha pausene mine og påfyll med litt mat. Sjefen ble veldig glad på våre vegne. Sa at det ikke kom uventet :)

Dette er jo direkte ufint!! Hadde tatt det opp med tillitsvalgt på jobben din. Slik skal det ikke være.

Jeg har ikke fortalt det til sjefen enda. Tenkte jeg skulle vente til over nyttår. Men jeg har fortalt det til hun jeg jobber i team med. Siden vi jobber i team 2 og 2 tenker jeg at det var lurt. Jeg er litt bekymret for reaksjonen jeg vil få da jeg vet vi sliter med at vi er for få folk. Nettopp av denne grunn tenker jeg det er greit å si det tidlig. Men jeg har lyst å fortelle det til nærmeste familie først. Og tenkte å gjøre dette i jula da vi er alle samlet. Men jeg får ta det som det kommer.

Back
Topp